• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jätte-OT, Bmw M3

MrPlow

Rolex
Någon admin ändrade min förra rubrik.. så nej jag vet.. min rubrik var lite OT..... morr

Du kanske borde köpt en AMG med en IWC i istället

ImageUploadedByTapatalk1391371447.616917.jpg

http://www.hautetime.com/exclusive-see-the-iwc-clock-inside-the-mercedes-benz-s63-amg/28518/
 
D

Deleted member 1265

Guest
Har ägt m3 e46. Vass bil. Om du ska köra svenska banor rekomenderar jag ngn form av modifiering med bromsarna.
Njut av det härligt raspigt/metalliska ljudet av sexan. Grattis till fin bil!
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Har ägt m3 e46. Vass bil. Om du ska köra svenska banor rekomenderar jag ngn form av modifiering med bromsarna.
Njut av det härligt raspigt/metalliska ljudet av sexan. Grattis till fin bil!

Competition är gjord just för bankörning faktiskt... större bromsar, andra fälgar, manuell, mockasportratt.. tänk csl fast utan pappersgolv och med en riktig inredning..
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Man har varit lite dålig på att närvara på forum och eller irl senaste året som gått! Illa!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Min gamla M Roadster. Fasen vad kul man hade med den kärran. Fruktansvärt kul med liten tvåsitsig cabbe med 321hk, diffbroms och inga hjälpsystem alls. :) Nuförtiden kör jag dock konkurrenten från Affalterbach men jag hade inte tackat nej till en Z4 M.

Ett måste om man äger en tysk värsting är att ta ner den till moderlandet och låta den sträcka ut på autobahn och Ringen.

 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Competition är gjord just för bankörning faktiskt... större bromsar, andra fälgar, manuell, mockasportratt.. tänk csl fast utan pappersgolv och med en riktig inredning..

Fast det rådet om bromsarna är verkligen värt att lyssna på. M3an är tung och käkar belägg.

Förra gången jag var på bana samtidigt som en E46a så tog i princip nya belägg slut på 7-8 varv innan dom gick stål mot stål. Iof var det Mittsverige som är rätt bromsintensiv.


Att se över belägg och bromsolja är alltid bra innan man rullar ut ur depån. :)

Fast nu hamnade vi snarare på Rejsa.nu/forum. Lägg upp en biltråd där förresten vettja!
 
  • Like
Reactions: K-S

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Fast det rådet om bromsarna är verkligen värt att lyssna på. M3an är tung och käkar belägg.

Förra gången jag var på bana samtidigt som en E46a så tog i princip nya belägg slut på 7-8 varv innan dom gick stål mot stål. Iof var det Mittsverige som är rätt bromsintensiv.


Att se över belägg och bromsolja är alltid bra innan man rullar ut ur depån. :)

Fast nu hamnade vi snarare på Rejsa.nu/forum. Lägg upp en biltråd där förresten vettja!
Jag köpte XP-10 Carbotech med slitsade skivor och stålomspunna bromsslangar för 5 år sedan.....Har inte bytt ännu.....
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Har ett par tusen inlägg på autopower så lite entusiast kan man väl kalla sig.
Haft min e39 530 i 5-6 år och den är så jäkla bra attt jag egentligen inte vill byta bil men nu när man har familj märker man att den är i minsta laget. Lutar åt suv nu x5 eller fet amerikanare.
Inte rädd för soppaförbrukning, har förstått som många andra inte gjort att det mesta ändå sitter i värdeninskningen om man kör så lite som jag gör.



yzagy8u6.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag köpte XP-10 Carbotech med slitsade skivor och stålomspunna bromsslangar för 5 år sedan.....Har inte bytt ännu.....

Precis! Bra investering!

Orkar man med gnisslet till vardags är riktiga belägg den bästa investering man kan göra på bilen om man ska åka minsta lilla bana.

Efter att ha kokat bromsoljan i 200+ inför Mjölby på Mantorp med i princip noll bromsar som följd så är bromsar min största prioritering.
 

par

Patek
2-Faktor
Lite dyr dock.
Dodge Durango verkar prisvärda.
Frågan är om dom är bra.

Amerikanska suvar verkar ju knappt ha xenon
Haha:) Den är värd att köpa bara pga Ron Burgundy. Läste nyligen att deras reklamer fick bilen att öka 60% försäljning endast pga reklamen. Inga nyheter osv, samma modell.

Ang xenon så är det lite varierande men inte samma utsträckning som här. Det de saknar är dessutom autonivåreglering på xenon.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Haha:) Den är värd att köpa bara pga Ron Burgundy. Läste nyligen att deras reklamer fick bilen att öka 60% försäljning endast pga reklamen. Inga nyheter osv, samma modell.

Ang xenon så är det lite varierande men inte samma utsträckning som här. Det de saknar är dessutom autonivåreglering på xenon.

Ja precis Ron :)
Ligger en fin ute från 06 för 95 tror jag.
Dock inte 4x4 vilket känns lite trist.
 
  • Like
Reactions: par

demondave

Rolex
Jag ska någon gång äga en 1M Coupé, det snyggaste som byggts. Finns ett par i grannskapet, måste gå omvägar på sommaren för att inte bli för sugen.

Har annars ordnat det så att brorsan står för M-bilarna, så lånar jag dom av honom. Mycket ekonomisk lösning ;) Senaste var en riktigt rolig gammal 3,0 E36:a med lite vassare coil over-chassi och en lagom direktörsfet E39 i läskigt läckert originalskick. Inte en eftermarknadspinal någonstans, bara välservat om än långmilat originalskick.

Problemet med att inte ha något bilbehov. Hur än bilintresserad jag må vara är det svårt att motivera bilinnehav när det mest innebär parkeringsbekymmer och kostnader. Speciellt när man börjar titta på M-modeller.
 

Ricrob

Patek
Härligt K-S, bra val! BMW's M-bilar är ju bara ren och skär kärlek! Idag brummar jag runt i en 318T -10, det är ju hur kul som helst (inte) med 143 hk men jag har haft en M3 -94, en M535 med turbo på ca 450-500 hk och en skapligt skön 325IM E30 när det begav sig. Målet är att hitta en M3 GT när jag pluggat klart, om det finns några kvar under halvmillen då..?

Säg till om du vill ha en lektion i att drifta i rondeller med nyinköpet, om det inte är SMG i den förstås, då får du klara dig själv! :D
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Härligt K-S, bra val! BMW's M-bilar är ju bara ren och skär kärlek! Idag brummar jag runt i en 318T -10, det är ju hur kul som helst (inte) med 143 hk men jag har haft en M3 -94, en M535 med turbo på ca 450-500 hk och en skapligt skön 325IM E30 när det begav sig. Målet är att hitta en M3 GT när jag pluggat klart, om det finns några kvar under halvmillen då..?

Säg till om du vill ha en lektion i att drifta i rondeller med nyinköpet, om det inte är SMG i den förstås, då får du klara dig själv! :D
Självklart är den manuell! Hör av dig så löser vi det!!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Härligt K-S, bra val! BMW's M-bilar är ju bara ren och skär kärlek! Idag brummar jag runt i en 318T -10, det är ju hur kul som helst (inte) med 143 hk men jag har haft en M3 -94, en M535 med turbo på ca 450-500 hk och en skapligt skön 325IM E30 när det begav sig. Målet är att hitta en M3 GT när jag pluggat klart, om det finns några kvar under halvmillen då..?

Säg till om du vill ha en lektion i att drifta i rondeller med nyinköpet, om det inte är SMG i den förstås, då får du klara dig själv! :D

Minns när M3 GT var billigare än 3,2 orna. Runt 130.000 kr. Vad ligger dom på nu?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
leben

Är själv sugen på en mint E36 3.0 enbart som entusiastbil. Gärna "lila/grå" tygsäten och gvs allt original.

Edit: Ägde en 318is -90 mellan 05-09 som jag tömde och tog racinglicens med på Mantorp och även kört 12 varv på Nürburgring med. :pirate: Fattigmans M3 E30.

Kul! Hade också en 318 iS några år runt år 2000. Gillade den. Härlig liten motor och bra väghållning. Kändes mycket snabbare än den var på pappret. Körde ifrån min kompis Porsche 944 S.
 
Topp