• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jätte-OT, Bmw M3

D

Deleted member 1265

Guest
m3 bbs lm.jpg
Min M3a då. Köpte till BBS LM (äkta, 19) Skulle inte gjort det idag då det finns alltför många kopior på denna eg rätt läckra fälg.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Min gamla M Roadster. Fasen vad kul man hade med den kärran. Fruktansvärt kul med liten tvåsitsig cabbe med 321hk, diffbroms och inga hjälpsystem alls. :) Nuförtiden kör jag dock konkurrenten från Affalterbach men jag hade inte tackat nej till en Z4 M.

Ett måste om man äger en tysk värsting är att ta ner den till moderlandet och låta den sträcka ut på autobahn och Ringen.


Bilden försvann av någon anledning. :)

 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bilden försvann av någon anledning. :)



Sådan har jag också haft... Men en chippad M-coupe...
Skit kul bil, jag hade 18tums vinterhjul på den och sladda omkring med den på vintern... Det var tider det... (runt år2000 kanske)
Haft M535, M3 och M5... Men m-coupe var den roligaste... ;)

Idag åker jag diesel pickup...:)

Mvh
Micke
 

par

Patek
2-Faktor
m3 bbs lm.jpg
Min M3a då. Köpte till BBS LM (äkta, 19) Skulle inte gjort det idag då det finns alltför många kopior på denna eg rätt läckra fälg.

Tänkte precis på att om det finns någon bransch där det säljs mer kopior än inom klockor är det fälgar. Man verkar inte ens bry sig där längre? Alla gör allting och säljs av alla möjliga, legitimt?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Sådan har jag också haft... Men en chippad M-coupe...
Skit kul bil, jag hade 18tums vinterhjul på den och sladda omkring med den på vintern... Det var tider det... (runt år2000 kanske)
Haft M535, M3 och M5... Men m-coupe var den roligaste... ;)

Idag åker jag diesel pickup...:)

Mvh
Micke


M Coupén är ju ännu styvare än Roadstern pga. att den har alla förstärkningar i trösklarna som Roadstern har plus taket. :)
 

Henrik A

Omega
Jag har ganska nyligen (slutet på november) köpt mig en M3 e46 2006a competition package
Grattis! Sista och bästa årsmodellen/versionen av den förmodligen roligaste M3:an hittills. Originalet E30 har kanske ännu mer charm men motorn i M3 E46 är utan tvekan en av BMW:s allra bästa.

Jag har alltid gillat BMW men nu är det snart 10 år sedan jag sålde min senaste, en E46 330i -02. Även den fick bekänna färg på bana några gånger.

Det är sällan jag blir nostalgisk och få kallar mig bakåtsträvare men när det gäller BMW har det väl bara gått utför? Visst har bilarna blivit "bättre" men vad har hänt med "Freude am Fahren" eller "The Ultimate Driving Machine"? För 10 år sedan var det fortfarande givet vilket bil som skulle ta hem ronden körglädje vid ett test av de tre premiumtyskarna men numera kan det lika gärna vara en Audi eller tom MB. Och när svenskarna av oförklarlig anledning känner sig tvingade att välja dieselmotorer till sina premiumbilar har ju BMW tappat sin sista riktiga konkurrensfördel, de härliga raka bensinsexorna. Kanske dags att leta upp en fin Competition och vårda den ömt. :)
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Grattis! Sista och bästa årsmodellen/versionen av den förmodligen roligaste M3:an hittills. Originalet E30 har kanske ännu mer charm men motorn i M3 E46 är utan tvekan en av BMW:s allra bästa.

Jag har alltid gillat BMW men nu är det snart 10 år sedan jag sålde min senaste, en E46 330i -02. Även den fick bekänna färg på bana några gånger.

Det är sällan jag blir nostalgisk och få kallar mig bakåtsträvare men när det gäller BMW har det väl bara gått utför? Visst har bilarna blivit "bättre" men vad har hänt med "Freude am Fahren" eller "The Ultimate Driving Machine"? För 10 år sedan var det fortfarande givet vilket bil som skulle ta hem ronden körglädje vid ett test av de tre premiumtyskarna men numera kan det lika gärna vara en Audi eller tom MB. Och när svenskarna av oförklarlig anledning känner sig tvingade att välja dieselmotorer till sina premiumbilar har ju BMW tappat sin sista riktiga konkurrensfördel, de härliga raka bensinsexorna. Kanske dags att leta upp en fin Competition och vårda den ömt. :)
Det tycker jag du skall! Jag är vansinnigt nöjd med min.. !! :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Grattis! Sista och bästa årsmodellen/versionen av den förmodligen roligaste M3:an hittills. Originalet E30 har kanske ännu mer charm men motorn i M3 E46 är utan tvekan en av BMW:s allra bästa.

Jag har alltid gillat BMW men nu är det snart 10 år sedan jag sålde min senaste, en E46 330i -02. Även den fick bekänna färg på bana några gånger.

Det är sällan jag blir nostalgisk och få kallar mig bakåtsträvare men när det gäller BMW har det väl bara gått utför? Visst har bilarna blivit "bättre" men vad har hänt med "Freude am Fahren" eller "The Ultimate Driving Machine"? För 10 år sedan var det fortfarande givet vilket bil som skulle ta hem ronden körglädje vid ett test av de tre premiumtyskarna men numera kan det lika gärna vara en Audi eller tom MB. Och när svenskarna av oförklarlig anledning känner sig tvingade att välja dieselmotorer till sina premiumbilar har ju BMW tappat sin sista riktiga konkurrensfördel, de härliga raka bensinsexorna. Kanske dags att leta upp en fin Competition och vårda den ömt. :)



Håller med fullständigt. Sista riktiga BMW var E39, E38, E46. Dessa var sportiga och byggda som kassaskåp. Alla plastdroskor de pumpar ut nuförtiden väcker inget habegär alls. Inte blir det bättre av att ALLA åker x20d i någon form som tjänstebil.

Minns bara när M5 E39 släpptes med 400hk. Vilken fantastisk vagn och vilket monster. Tätt följd av M3 E46 och M3 E36.
 
Älskar bmw, när det blir dags för bil igen är det nog inget annat som duger. Sjukt sugen på en e28 typ 525/535 alt e30 318is. Beror lite på vad jag har för behov, uppvuxen med bmw så man är lite partisk :p
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Håller med fullständigt. Sista riktiga BMW var E39, E38, E46. Dessa var sportiga och byggda som kassaskåp. Alla plastdroskor de pumpar ut nuförtiden väcker inget habegär alls. Inte blir det bättre av att ALLA åker x20d i någon form som tjänstebil.

Minns bara när M5 E39 släpptes med 400hk. Vilken fantastisk vagn och vilket monster. Tätt följd av M3 E46 och M3 E36.

Helt sant
 

Skanvik

Cartier
BMW entusiast javisst!

Har varit Försäljningschef på BMW Återförsäljare de senaste 7 åren, men bytte jobb innan årsskiftet.

Mycket trevliga bilar:)


Sent from my iPad using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: K-S
Topp