• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jätte-OT, Bmw M3

MrPlow

Rolex
ImageUploadedByTapatalk1393352451.417483.jpg

En växel kvar :)
 

cab

Audemars
2-Faktor

K-S

Rolex
2-Faktor
Litet bilrelaterat problem dök upp igår..... köpte som sagt en Golf gti från 2011 igår svart med rieger front och massa annat godis som milltek system dsg med förlängda paddlar.... igår, dock är den sänkt med HR dämpare och ligger riktigt lågt fram så det är nästan att jag skrapar i när jag kör ut från garageuppfartens gubbiga halvtrottarkant, ja ni förstår.... Det finns originaldämpare med och jag har ett par 19 tummare som snart åker på.... nu sitter org detroit fälgarna på 18 tum som vinterräsers, vad gör man? Biter ihop? Lägger trä mellan? (orkar jag inte) eller höjer bilen igen.. känns inte heller särskilt kul... blir nog ingen väsentlig skillnad med 19 tum heller i fråga om höjd...
 
Litet bilrelaterat problem dök upp igår..... köpte som sagt en Golf gti från 2011 igår svart med rieger front och massa annat godis som milltek system dsg med förlängda paddlar.... igår, dock är den sänkt med HR dämpare och ligger riktigt lågt fram så det är nästan att jag skrapar i när jag kör ut från garageuppfartens gubbiga halvtrottarkant, ja ni förstår.... Det finns originaldämpare med och jag har ett par 19 tummare som snart åker på.... nu sitter org detroit fälgarna på 18 tum som vinterräsers, vad gör man? Biter ihop? Lägger trä mellan? (orkar jag inte) eller höjer bilen igen.. känns inte heller särskilt kul... blir nog ingen väsentlig skillnad med 19 tum heller i fråga om höjd...

Jag skulle satsa på köpa däck med högre profil! Vet att Toyos R888 finns i högre profil.. Även pirellis "R"däck, schyssta däck som passar bra på gata/bana!

Toyodäcken kan dock bli för varma beroende på vad bilen väger och körstil. (Vid bankörning!)
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag skulle satsa på köpa däck med högre profil! Vet att Toyos R888 finns i högre profil.. Även pirellis "R"däck, schyssta däck som passar bra på gata/bana!

Toyodäcken kan dock bli för varma beroende på vad bilen väger och körstil. (Vid bankörning!)
Då kommer de slå i hjulhusen.... typ tajt som det är med minimal profil på 19 tummarna..
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
dock är den sänkt med HR dämpare

Om det är coilovers kan du väl börja med att skruva upp dem?

Att åka för lågt är ett otyg på en vardagsbil. Kommer kanske med ålder och vishet men jag hatar när det skrapar.Även om det är förbannat snyggt med rätt stans på bilen.

Förutom att 'bromsen är fartens största fiende' och 'add lightness' så är 'elimenera wheel gap' min största levnadsregel när det gäller bilar! :)

Att börja laborera med större rulldiameter tror jag inte är rätt väg att gå...
 

Henrik A

Omega
Nu får vi allt få liv i denna tråd med lite mer bilfrälsta människor, bilar och ur hör ju ihop, det är sen gammalt... :D
Tråden dog väl lite när ämnet gick från bilar till transportmedel ;). Tillbaka till BMW!

Efter att ha sålt sportbilen förra sommaren är jag sugen på en 135i (behöver lite mer praktiska egenskaper):

BMW-1-Series_Coupe_2008_1024x768_wallpaper_01[1].jpg


Fast ännu hellre en sån här. Någon som äger?

BMW-1-Series_M_Coupe_2011_1024x768_wallpaper_0a[1].jpg
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Tråden dog väl lite när ämnet gick från bilar till transportmedel ;). Tillbaka till BMW!

Efter att ha sålt sportbilen förra sommaren är jag sugen på en 135i (behöver lite mer praktiska egenskaper):

BMW-1-Series_Coupe_2008_1024x768_wallpaper_01[1].jpg


Fast ännu hellre en sån här. Någon som äger?

BMW-1-Series_M_Coupe_2011_1024x768_wallpaper_0a[1].jpg

1M är grym men 135i sågades på topgear, kolla de klippet innan =)
 
Topp