• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jätte-OT, Bmw M3

par

Patek
2-Faktor
Ja du, fin som snus den också :)

A3 sedanen är riktigt fin med s-line, men s3an är en för jäkla trevlig körmaskin som du kan ha lika kul i åretom.
2015_audi_s3_sedan_jb-03-266.JPG

2013-auto-shanghai-show-photo-226.jpg

Audi-S3-Sedan-MQB-Type-8V-508-600x399.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
15 minuter en kvart?

Sportlovs-farsorna från Sthlm i de vita Audi kärrorna med takbox som passerar här är fan värre. Idiot omkörningar i snörök utan sikt, kör 150 på 50 väg osv. Bländar inte av vid möte, vinglar över vägen för att dem håller på med allt annat än att köra bil, tror att deras medelinkomst och audi gör dem märkvärdiga här uppe.. "Vi kommeeeer frååån Ståckhååålm".. Usch nej, Audi :(
 

BOTL

Panerai
Vilka bilar!! Förhoppningsvis blir det BMW igen när studierna är över men tack vare er kan pengarna försvinna på annat också :)


Ben Bockbrännarbolmers
 
  • Like
Reactions: K-S

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag har själv aldrig ägt en BMW, men en E60 M5 eller M6 står högt på listan över bilar jag skulle vilja ha. Lite tråkigt bara att de verkar vara så dyra i drift.
Soppakostnaden spelar inte så stor roll då den inte kommer att gå varje dag utan bara på sommaren, men servicekostnaderna verkar vara långt uppe i skyarna.
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Min monacoblå x3 3,0 272hkr med M-Paket och brunt buffelskin saknar jag ofta.
Den största sexan utan överladdning och ett grymt ljud :) 0-100 på 7 med en jeep
Och fyrhjulsdrift är rätt ok ;)

Nu körs det diesel Bmw som går riktigt bra och billigt, men ljudet och draget när man varvar
Ut Bmw stora sexor är magiskt.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag har själv aldrig ägt en BMW, men en E60 M5 eller M6 står högt på listan över bilar jag skulle vilja ha. Lite tråkigt bara att de verkar vara så dyra i drift.
Soppakostnaden spelar inte så stor roll då den inte kommer att gå varje dag utan bara på sommaren, men servicekostnaderna verkar vara långt uppe i skyarna.


M6 skulle jag avstå då det är en skitbil som inte direkt är bra på något. Tung, små utrymmen trots sin storlek osv. Gå på en m3 eller m5 :) service kostnader osv skiljer sig inte direkt från andra märken. En BMW är 9 av 10ggr billigare än motsvarande konkurrent då man är generösare med garantier och har lite andra serviceintervaller. Bromsar osv håller många ggr längre än sina konkurrenter. Vad är det för årsmodell på en m5 som lockar?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
M6 skulle jag avstå då det är en skitbil som inte direkt är bra på något. Tung, små utrymmen trots sin storlek osv. Gå på en m3 eller m5 :) service kostnader osv skiljer sig inte direkt från andra märken. En BMW är 9 av 10ggr billigare än motsvarande konkurrent då man är generösare med garantier och har lite andra serviceintervaller. Bromsar osv håller många ggr längre än sina konkurrenter. Vad är det för årsmodell på en m5 som lockar?


Jag var väldigt nöjd med min M6 och tycker det är en grym bil. Har du ägt en M6 eller vad baserar du ditt uttalande på?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag var väldigt nöjd med min M6 och tycker det är en grym bil. Har du ägt en M6 eller vad baserar du ditt uttalande på?

Hade en m6 under en kort sejour men sålde den. Jag gillar utseendet men för tung och för liten. Med mig bakom ratten var det ingen som kunde sitta bakom mig och med en bil av den storleken är det för dåligt tycker jag. Skitbil är till att ta i dock, motor och chassi är ju alltid toppklass på en beemeer men mig föll den tyvärr inte i smaken. Jag behöver en bil där jag kan få med mig lite grejer då jag oftast är på språng. Dock får min firmabil agera transportmedel framöver och nästa sommar ska en csi inhandlas som sommarkärra :) vintage :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hade en m6 under en kort sejour men sålde den. Jag gillar utseendet men för tung och för liten. Med mig bakom ratten var det ingen som kunde sitta bakom mig och med en bil av den storleken är det för dåligt tycker jag. Skitbil är till att ta i dock, motor och chassi är ju alltid toppklass på en beemeer men mig föll den tyvärr inte i smaken. Jag behöver en bil där jag kan få med mig lite grejer då jag oftast är på språng. Dock får min firmabil agera transportmedel framöver och nästa sommar ska en csi inhandlas som sommarkärra :) vintage :)


Kan hålla med om att det är en bil för två och att den kanske inte är bäst på allt men jag tycker ändå det var en grymt skön bil.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kan hålla med om att det är en bil för två och att den kanske inte är bäst på allt men jag tycker ändå det var en grymt skön bil.

Lite därför jag köpte den från början, en skön bil, men om jag vill ha en med samma utrymmen köper jag hellre en 911 eller om jag vill ha en praktisk bil med samma prestanda, en m5. Tyvärr var den något av en besvikelse för mig :(
 

4cie

Rolex
2-Faktor
M6 skulle jag avstå då det är en skitbil som inte direkt är bra på något. Tung, små utrymmen trots sin storlek osv. Gå på en m3 eller m5 :) service kostnader osv skiljer sig inte direkt från andra märken. En BMW är 9 av 10ggr billigare än motsvarande konkurrent då man är generösare med garantier och har lite andra serviceintervaller. Bromsar osv håller många ggr längre än sina konkurrenter. Vad är det för årsmodell på en m5 som lockar?



Det är främst -07/08 som lockar. Vill ju gärna åt faceliften och kanske få den uppdaterade IDriven. Har även hört att växellådan ska vara smidigare på de senare modellerna än på de tidigare.
Har ju inte riktigt blivit vän med försäkringskostnaden än dock.
Hur är servicekostnaderna på M5/m6?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det är främst -07/08 som lockar. Vill ju gärna åt faceliften och kanske få den uppdaterade IDriven. Har även hört att växellådan ska vara smidigare på de senare modellerna än på de tidigare.
Har ju inte riktigt blivit vän med försäkringskostnaden än dock.
Hur är servicekostnaderna på M5/m6?


Ok, jag har inte haft en M5 så jag kan inte riktigt svara för hur servicekostnaderna ser ut, har dock haft en 07a 550iA Touring och där tycker jag inte servicen var hutlöst dyr. Den vanliga servicen var billigare än på min gamla v70.. Men lite dyrare olja osv är det. Men inget som skjuter i höjden. Däremot om vi pratar bromsar och lite andra slitage delar såsom stag, leder, bussningar så är dem något dyrare just för att det är lite hårdare och bättre grejer, men blodigt är det inte.

För din del är det nog försäkringen som kanske känns kontra en vanligare bil. Min 550 med 410hk landade in på 375kr i mån helförsäkring hos IF men då stod den på farsan iofs som bor i en norrländsk småstad med 10k invånare. Jag hade precis förlorat körkortet och premien sköt i höjden.. :(
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Ok, jag har inte haft en M5 så jag kan inte riktigt svara för hur servicekostnaderna ser ut, har dock haft en 07a 550iA Touring och där tycker jag inte servicen var hutlöst dyr. Den vanliga servicen var billigare än på min gamla v70.. Men lite dyrare olja osv är det. Men inget som skjuter i höjden. Däremot om vi pratar bromsar och lite andra slitage delar såsom stag, leder, bussningar så är dem något dyrare just för att det är lite hårdare och bättre grejer, men blodigt är det inte.

För din del är det nog försäkringen som kanske känns kontra en vanligare bil. Min 550 med 410hk landade in på 375kr i mån helförsäkring hos IF men då stod den på farsan iofs som bor i en norrländsk småstad med 10k invånare. Jag hade precis förlorat körkortet och premien sköt i höjden.. :(


Då låter servicekostnaderna mer "normala" och inte hutlösa. Försäkringen för mig som är 29 och bor i Stockholm ligger på runt 1900:-/mån helförsäkrat.... Lite väl saftigt.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Då låter servicekostnaderna mer "normala" och inte hutlösa. Försäkringen för mig som är 29 och bor i Stockholm ligger på runt 1900:-/mån helförsäkrat.... Lite väl saftigt.


Finns flertalet trådar på autopower om just detta så funderar du seriöst på en m5 skulle jag kliva in där, där får du alla svar du kan tänkas behöva, tips på bra verkstäder i sthlm och du får kanske också napp på en m5 där :D
 

viiicc

Omega
Riktigt kul o se att man inte är ensam "BMW torsk" här på forumet! ;) dock har jag för närvarande ingen beemer i mitt stall, men står nog inte på förän det står en där igen :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp