Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Jäv.. KS förvrider hjärnan på en

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bolio, 11 augusti 2013.

1. Bolio
    Trådstartare

Bolio Friends of KS

Från:
    Norrland
    Denna vecka måste vara en av de mest otroliga här på KS.
    Af Sjodahl brakar på med rolle efter rolle och det tar aldrig slut, varje gång man öppnar sidan har han en ny paket öppnings tråd som innehåller godbit efter godbit:happyhappy: . Jag kommer på mig själv att efter att öppnat hans trådar går MIN puls upp:nailbiting: , fan de e ju inte ens mitt paket men jag får ett närvöst beteende vad håller på att hända med mig?
    Och i slutet på denna vecka när man tror man kan börja pusta ut för att lugnet ska lägga sig så vad händer då jo Urinvånaren har lagt upp en liten tråd. Jag börjar ana oråd redan innan jag öppnat tråden då den på väldigt kort tid fått sjukt mycket svar, men jag tar mod till mig och klickar på tråden:wideyed: .

Första kortet ser man två skumpa glas och tillsynes ett överlämnande på en ur affär, nått stort kan vara på gång:nailbiting: ! Men kanske inte ändå, tänker jag lite snabbt när bild två kommer upp, boxen känns igen men Rolex har ju inte den storleken på boxar:D . Kan det kanske vara att urinvånaren ska bjuda på ett litet skämt såhär på fredags kvällen?
    Pang bild tre slår ner som en bomb :doctor: ( kan det vara nä det kan det inte jo det kan det eller ) hjärnan går på högvarv han har köpt vad de flesta bara vågar drömma om en Sky dweller:woot: .

Ser min fula nunna reflekteras i dator skärmen med ett sjukt smil som nästan går runt hela huvvet :wtf: ( ingen vacker syn ). Suger i mig av resten av bildserien och måste påminna mig själv att andas nån gång då och då.

Och det är nu efter denna helt galna KS vecka och denna paket öppnings tråd som pricken över iet gör att den totala förvridningen av hjärnan är fulländad:confused: .

Och det är först nu två dagar senare som jag vaknat upp och försöker få hjärnan att hamna i verkligheten igen som man förstår hur denna sida på nått nästan hypnotiskt sätt förflyttar sina egna tankar om vad som är ok för mig att spendera på ett ur och inte.
    Tror jag måste ha ett par veckor utan KS för att kunna återhämta mig helt;).

Vill till slut iallafall tacka för denna perfekta KS vecka och för allas bästa hoppas jag självklart att fler liknande veckor kommer inom kort men jag är skeptisk:D .

Så vi hörs om två veckor ( tror dock att begäret är för starkt så glider nog in en snabbis imorn bitti )
    MVH
    Bolio

Jonaz, Simpatico, vonhall och 17 andra gillar detta.
  2. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Nästan alla smiles som finns lyckades du få med också ..

tim.stockholm och Bojke gillar detta.
  3. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Var det inte i februari i år som det också peakade med unboxing-trådar? Vill minnas att det var helt vilt... :)

Dalomo och easy rider gillar detta.
  4. Norrlänningen

Norrlänningen Präst

Fan är det två AP idag bara? Helt jävla sjukt alltså. :D

Bolio, vikgul och urinvånaren gillar detta.
  5. JS

JS Friends of KS

Blir så när nördar samlas i grupp och hetsar varandra :D

"Enabling" som det kallars på utrikiska fora är en rätt intressant företeelse, och är inte alls bra för plånboken - desto roligare för klocklådan.

När "normla" människor avråder en från att köpa en dyr klocka så kan KS erbjuda en välbehövlig knuff i ryggen så man vågar löpa linan ut, och göra vad man innerst vill

Nexus, Gavve, StrawberryFields och 2 andra gillar detta.
  6. urinvånaren

urinvånaren Guest

Tack för ett fint inlägg, men vi får hoppas att ett sådant spektakel som jag själv ställde till med, inte skrämmer bort nya medlemmar att lägga in sina fina klockor:). Bara kom igen med era öppningstrådar!

Jonaz, Icaras, vikgul och 3 andra gillar detta.
  7. hook

hook I'm user not a dealer!

Madness!

8. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Haha...ja det är för jävligt var ni klockbröder kan hetsa en till köp! Men jag har lärt mig att livet är allt för kort för att gå och fundera på om man ska köpa eller inte köpa.
    Jag kan bara tala för mig själv, men jag kan bli glad av att se någon slänga upp en paketöppnings tråd på en Seiko, Citizen, Omega, Certina ja you name it. Det är ju mer känslan att någon har lagt ner sin tid och handlat på sig något som personen vill ha eller varit ute efter. Priset är ju oväsentligt egentligen även om man betalar 500 eller 350.000:- för en klocka. Köp det du vill ha och vad du har råd med. Och ett råd till, köp det du vill ha och skit i var andra säger...

PS...Balio grymt kul trevligt skrivet...

Pilot, Jonathan11, Bauuer och 1 annan gillar detta.
  9. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Januari var också helt sinnes.

10. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Vilken var nu guldmånaden?

11. Bolio
    Trådstartare

Bolio Friends of KS

Från:
    Norrland
    Jo det var det och flera sånna månader vill vi ha men jag tror Aug2013 blir grymt svår slagen och ser man det till en separat vecka är det helt sjukt:D .

12. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Jag tror jan/feb leder på bredd och antal....men augusti slår ju klart rekord i enskild prestation. :)

Bolio gillar detta.
  13. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Hehe, trots att man är färsking här på KS förstår man att det är en Rolex-man som lite styggt smetat in Omega i den där kvartetten ;)

Affe gillar detta.
  14. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    MAADNESS??............THIS....IS.....SPARTAAAAAAAAAA

Bolio och urinvånaren gillar detta.
  15. Sullstrom

Sullstrom Friends of KS

Från:
    Västerås
    Riktigt rolig vecka! Bra skrivet!

Bolio gillar detta.
  16. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Året började galet starkt för att följas upp av en sinnessjuk februari där i princip ALLA köpte klockor. Masspsykos månne?

urinvånaren och vikgul gillar detta.
  17. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
  18. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
  19. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Var en dem i februari.. kanske dags igen nästa år? :D :D

20. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Januari-Februari var sjukt, jag har alltid haft det som referens så tycker det varit riktigt lugnt sen dess. Men visst var Sky Dwellern en av de tyngre dinkorna som öppnats här.

Spencers PP Aquanaut i guld var i dum den heller...

Hade gärna haft en öppning på Lunkans AP RO Skeleton dock.. Det kan nog vara den sjukaste!

21. Bolio
    Trådstartare

Bolio Friends of KS

Från:
    Norrland
    Ja den månaden är svår slagen men vecka 32-2013 med ett antal AP och massor med Rolex och en massa andra riktiga guld korn och Sky Dwellern som grädden på moset var helt magisk. Ska försöka få till en paket öppnings tråd själv inom en snar framtid vi får se vad det blir.

Och som ni redan märkt hade jag inte en chans att klara mig utan denna sida i två veckor ;) abstinensen blev för stor.

22. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

KS - vännen som stannar när frun/flickvännen/mannen/pojkvännen dragit. :)

Spencer och Nexus gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield