• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jävlar!! Redan Fredag!! :-o

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Idag blir det en nyfunnen "kärlek". Märkligt hur man kan ändra uppfattning om en klocka när den legat i lådan ett tag. Tänkte ju sälja denn men ärligt.. Va faan tänkte jag på?!!
Trevlig helg!
8DA861F8-D0C8-43D2-B4D0-8BCF5DA935AF-167-0000001654C2B690_zpsb0e63349.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Den där var jag kär i hela förra sommaren!! Riktigt härlig sommarklocka!

Helt underbar är den. Kanske det lite mer udda valet av dykare. :) Ett gott tecken på att man valt rätt är att man inte gärna lägger ifrån sig den till förmån för Rollarna. :sorry:
 

Camo00

Patek
När alla Ni andra kör klockor motsvarande BMW till Rolls Royce, kör jag bilvärldens motsvarighet till en rostig gammal Peugeot 205 junior:
Min franska Yema-dykare med lös vridring, 5 min gångreserv och lysmassa som snorkråkor. Men den har karaktär... :D

20130419_113319_zpsb1313500.jpg
 

jabla

Sarlacc
Snyggt! Men vad är det egentligen för skillnad på 16700 och 16710? Jag blir inte riktigt klokt på det..
På GMT master (16700) är 24-timmarsvisaren fast kopplad till timvisaren och datumet har normal snabbinställning.
GMT master II (16710) har en timvisare som kan flyttas oberoende av resten men datumet ställs genom att rotera timvisaren så det blir halv-snabbinställning av datumet.
Hoppas det blev begripligt :)
 

Jörgen N

Omega
På GMT master (16700) är 24-timmarsvisaren fast kopplad till timvisaren och datumet har normal snabbinställning.
GMT master II (16710) har en timvisare som kan flyttas oberoende av resten men datumet ställs genom att rotera timvisaren så det blir halv-snabbinställning av datumet.
Hoppas det blev begripligt :)

De har även olika ur verk 3175 resp 3185
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Panerai 359 idag (igen).:)
Nu på nytt croco från Watchacc.
pam8.jpg



pam7.jpg



Trevlig helg alla!!

Mvh
Michael
 
Topp