Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Jacob & Sköld watches Uppsala Sweden

Diskussion i 'Diskussion' startad av SjööSandström, 10 december 2015.

1. SjööSandström
    Trådstartare

SjööSandström Kontot är ej kopplat till företaget Sjöö Sandström

Fabian, Ncs och theargonaut gillar detta.
  2. MJ24

MJ24 Friends of KS

Tycker formspråket var elegant, men batteridrivet Miyota och guldplätering ger inga vidare bra vibbar för mig personligen.

Senast ändrad: 10 december 2015
    Sandkvist gillar detta.
  3. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Helt i min smak! Ser väldigt bra ut för det förbeställningspriset! Godtagbar storlek också på 38mm även om jag gärna hade önskar 35-36 mm. Lite väl tjock, men sammantaget kul att se! :)

4. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Lite väl mycket anspelningar på A.Lange och Breguet för min smak.

5. SjööSandström
    Trådstartare

SjööSandström Kontot är ej kopplat till företaget Sjöö Sandström

Alltid kul med människor som vågar satsa tycker jag!
    Ingen klocka som jag själv är så sugen på, men kul somsagt att våga!

6. alfgren

alfgren Biskop

Bara jag som börjar bli en smula mätt på alla dessa nya "svenska" klockor som dyker upp nu som egentligen bara ett hopplock av kinesdelar?

Ställ er och fräs boetten i Sverige så halar jag fram kortet. Lovar.

eriksson850, Echo Delta, naggge och 12 andra gillar detta.
  7. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Precis. Vill nog ha de riktiga förebilderna, men för nästan inga pengar så verkar den fint genomarbetad! Hoppas det går bra för dom!

8. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Vad det ramlar ut finurliga kombinationer av efternamn nu för tiden :rolleyes:

Mkarlsson, demondave och alfgren gillar detta.
  9. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Förvisso. Känns lite som en modegrej där alla möjliga typer vill skapa en egen quartz klocka. Det är ju ingen wow-känsla direkt. Billiga klockor med kinesdelar riktade mot samma målgrupp som köper Daniel Wellington. Vore ju betydligt roligare om vi fick se exempel på ett klockmärke som på alla sätt och vis vill slå sig in på lyxmarknaden.

Torsten och alfgren gillar detta.
  10. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Ganska likt Corniche...

11. Ncs

Ncs Bonde

Kul med nytt svenskt märke från svenska ingenjörer! Jag tycker den i borstat stål var riktigt clean och som sagt ovan, 38mm känns som en bra storlek :)

12. ViperX

ViperX Bonde

Jag har köpt, vem vet kanske kan det bli något i framtiden?
    Tycker det är roligt när någon/några försöker leva sina drömmar, kör hårt grabbar och lycka till.

Ncs gillar detta.
  13. Tarkovski

Tarkovski Bonde

Från:
    Sovjetunionen
    Nej!!! Inte en till som är en batteridriven halvmesyr.

14. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Står såhär om boetten på deras hemsida... "Made in Scandinavia out of surgical 316L steel" ;)

15. DrDre

DrDre Friends of KS

Designen är snygg. Med tex ett ETA 2801 har jag nog varit mer intresserad.

16. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jo, men det börjar bli lite tröttsamt med alla som försöker göra en egen DW. Till och med hemsidorna ser likadana ut.

Tarkovski och AdamST gillar detta.
  17. Grynkan

Grynkan Torpare

Från:
    Landet
    Har för mig att jag läste om ett par 16 åringar som skulle ge sig in i branschen, finansierat via kickstarter. Nu vet jag inte om detta är dem men oavsett snygg design! Go for it!

18. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Jag har faktiskt under hösten lärt känna ena grundaren (kanske han snart ger sig till känna, @Swejake ?) och också fått möjligheten att pröva klockan i verkligheten. Vet också att båda killarna har klockintresse sen tidigare och sitter inne på diverse prylar, så det är ju alltid kul med folk som tar vidare sina intressen.

Enligt mig har de verkligen lyckats med att få till en snygg urtavla. Den skriker högre kvalité. Men självklart är klockan i övrigt inte i närheten med klockor från de högre prissegmenten. Det går aldrig att jämföra en klocka för en tusenlapp med en klocka för hundra tusenlappar. Vill man dock ha en snygg formell klocka som inte kostar skjortan är det ett kul alternativ - särskilt när märket är svenskt och precis i uppstarten. Vet att Jacob har rätt roliga idéer på gång men som med allt annat handlar det om pengar. Vore kul om de lyckas väl så att mer kvalitativa urverk kan användas i framtiden.

Jag har själv köpt en för att jag tycker det är kul att supporta vänner och företag man har anknytning till. Finns på kickstarter för dryga tusenlappen (https://www.kickstarter.com/projects/1295419060/jacob-and-skold-watches-timeless-swedish-design)

IMG_1891.jpg

IMG_1892.jpg

IMG_1894.jpg

IMG_1895.jpg

Ncs, Oskiva och Grynkan gillar detta.
  19. Ola G

Ola G Stadsbo

Från:
    Skåne
    Snygg design men varför inte kosta på den ett bra och billigt automatiskt urverk?
    Är designen inte väldigt Langeesque btw?
    Med vänlig hälsning
    Ola G

20. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Man kan ju inte förneka att den faltiskt är rätt snygg. Lite väl korta och tunna visare men tavlan ser ju som sagt bra ut.

Fabian gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield