• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre Chrono Ceramic

B1884

Audemars
2-Faktor
Har ägt 2 klockor i keramik. En Hublot och en JLC (frågan är om det är mitt gamla ur som du fått tag i, har du köpt klockan här på KS?)
Helt klart ett coolt material som ger en rå look :)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Haha.. Ja, hej gamle vän. :)
En riktig stygg en är det! Klockornas Dr Evil. :)
 

FineTime

Cartier
Har ägt 2 klockor i keramik. En Hublot och en JLC (frågan är om det är mitt gamla ur som du fått tag i, har du köpt klockan här på KS?)
Helt klart ett coolt material som ger en rå look :)

Ja, det kan meget vel være din gamle JLC, som jeg har fået. Post gerne billeder af jeres keramik ure.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Ja, det kan meget vel være din gamle JLC, som jeg har fået. Post gerne billeder af jeres keramik ure.
Här har du bilder på de 2 som jag ägt :)

IMG_20140208_164716.jpg


IMG_20140128_143656.jpg
 
Den JLC är i mitt tycke en av de absolut bästa keramiska klockorna som gjorts, av de jag sett iaf :angel:

De har lyckats få till ett formspråk som är båda badass och samtidigt sofistikerat då den passar så bra på croco bandet.

Tycker annars att de flesta keramiska modellerna blir mest sportiga eller bara konstiga. Tycker annars om den första generationens IWC Top Gun modeller.

Däremot tror jag att vi kommer få se mer de närmaste åren. Tror att Bell & Ross är inne på ett kul spår med andra färgnyanser än svart.
 

Apansson

Torpare
Keramik är ballt! Själv tycker jag det ska bli sjukt kul att få se nya "lunar dust" speedmaster i verkligheten! Hublots nya guld/keramik-legering är också intressant...
 

FineTime

Cartier
"Lunar dust" er også en model, jeg ser frem til at prøve. Jeg synes virkelig at Omega lancerer en masse spændende for tiden.
 
Topp