• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Jaeger - LeCoultre Master Control Prisbump

Chagall

Cartier
Säljer en riktigt elegant dressare från Jaeger LeCoultre. Diameter på 37mm, från Master Control-serien och har ref.nr. 140.8.89 och utrustad med JLCs verk kaliber 889 (finns lite mer läsning här: http://www.watch-wiki.net/index.php?title=JLC_889/) .

Kommer på ett svart originalkroko, som dock är lite utslitet, samt original JLC-viklås, och om du frågar snällt skickar jag också med ett skönt strutsband från Camille Fournet (originalkvitto till detta finns) Kommer med ett äkthetsintyg från Jaeger LecCoultre själva, som daterar klockan till "ca 2000".
Har varken mätt gångreserv eller tidsavvikelse, men under mitt ägande (omkring 1 månad) har jag inte märkt av någonting värt att notera. Den håller alltså tiden bra, och har ett överlag bra skick. Den har även genomgått JLC's 1000 Hour Control (finns mer att läsa om det här: http://www.jaeger-lecoultre.com/US/en/content/the-1000-hours-control). Ljuset reflekteras lite speciellt på första bilden. Den andra visar klockans skick bättre!

Säljes i första hand, men prova för all del att komma med ett bytesförslag om du känner att du har någonting kul. Jag är då främst intresserad av dressur eller mer diskreta sportur (Rolex Explorer I exempelvis)
Mötes gärna upp F2F med fördel i Örebro. Reser dock en del i jobbet, så det är inte helt omöjligt att mötas upp i exempelvis Stockholm. Vid F2F gäller ingen retur, men om jag skickar den skickas den försäkrad, och då gäller retur i 24h efter att klockan är mottagen.




WMG9ZcF.jpg

Pris: Jag hade tänkt mig 24 000 kronor! (24 500 med strutsbandet!)

Får tacka KS för annonsplatsen! (Och Mästaren givetvis!)
 
Topp