• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Jaeger LeCoultre Reverso Gran' Sport Chronographe Retrograde

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Har du någonsin hört ett så förbaskat tjusigt namn på en klocka, va, va, va? Nej jag trodde väl det. Inte jag heller. Och den är lika fin som namnet skvallrar om, om inte finare. Så varför sälja/byta undrar du nu naturligtvis. Ja du, inte vet jag för jag är väl ingen psykolog heller men flippardjävulen är högst påtaglig hos mig även om det inte gått så långt som för vissa, inga namn nämnda...

Nåväl, Gran' sport tillverkades i tre modeller, Automatique, Dual Time och Chronographe, mellan 1999 och 2006. En av JLC's mer lyckade serier enligt mig men tyvärr gick trenden då mot större klockor varför stor succé och lysande säljsiffror uteblev.

Just detta ex har den nya tavlan som kom 2005, lite snyggare och lite coolare. Den må se svart ut men den skiftar i någon obeskrivlig nyans i brunt, grått och svart. Ofantligt classy. Gummibandet är helt galet bekvämt och viklåset är i en klass långt utöver det vanliga med micro adjustments and all. En svincool mix av dress och sport med en helt galen fuck you attityd inbakad i sin modesta kropp. Baksidan på boetten är lite välvd så den sitter verkligen perfekt på handleden, inget bilhandlarsväng här inte.

Gången är normal, jag har inte mätt den men jag har inget att anmärka på. Dessutom kollar man hellre på den guillocherade tavlan än mäter sekundavvikelser. Jag har i alla fall inte kommit för sent till jobbet, eller något annat åtagande för den delen, de gånger jag burit den.

Enda abret är att sekundvisaren inte nollar exakt vid återställande av kronografen. Jag har förstått att det sannolikt beror på att den inte sitter exakt på "axeln" eller vaddetnukantänkasheta. Priset reflekterar detta minimala fel och det kompenseras mer än väl av pirret i magen när man kollar hur minutvisaren närmar sig 30 för att inte tala om endorfinrushen när den flippar tillbaka till noll. Retrograd är grejen!

Länkar till en liten infotext om dinkan:

http://www.network54.com/Forum/234648/thread/1055556997/Information+on+the+Gran'Sport+Chronographe

IMAG1424_zps1f0d6965.jpg

IMAG1425_zps4ae69f8b.jpg

IMAG1426_zpsea601458.jpg

IMAG1427_zpsb05d094d.jpg

IMAG1428_zps059f8f52.jpg

IMAG1429_zpsab929a5d.jpg

IMAG1430_zps6f245eda.jpg

IMAG1431_zps1b9065ee.jpg

IMAG1432_zps864400a5.jpg


Det är ruggigt svårt att fånga skönheten på bild, särskilt med en två år gammal HTC men jag tror nog att du kan föreställa dig att finishen är i toppklass och att den är fin som en hel stock snus. Skrivbordsrepor på spännet, borstat så det är enkelt avklarat med en cape cod. Inga repor på boett eller glas.

Kommer med box och papper samt kvitto från Monaco Watch Company varifrån jag köpte den i juli månad detta år. Ingen instruktionsbok men vilken idiot som helst kan trycka på ett par knappar, jag lyckades och då lyckas definitivt du.

Jag sätter priset till 35 tusen svenska riksdaler vilket är mycket konkurrenskraftigt. Jag kan också tänka mig jämnt byte mot en 116234 fullset eller mot en 116200, likaledes fullset, med omkring 5 tusen my way.

Finns för beskådan i Stockholms västra förorter eller över en fika någonstans i nejden.

Lite sugen nu va? Såklart du är!

/Kristofer

PS, sorry för de skitdåliga bilderna!!
 
Topp