• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

1931 Duo UltraThin är min nästa/första, bara en fråga om när. Älskar den klockan.

image.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
En sak är säker: jag kan inte beskylla JLC för att vara för snabba...

För ungefär 1,5 år sedan tänkte jag att det kunde vara kul att registrera min JLC på deras hemsida - det skulle komma en välkomstpresent på posten. Jag glömde av det och jag antog att de glömde av det också. Men så idag låg det ett kubiskt paket i brevlådan men min adress på och "JLC" som avsändare. Kul.

Titta en liten personlig lapp till bara mig...
IMG_4921.JPG


Och i paketet en "klocklåde-box"...
IMG_4922.JPG


Vad kunde det vara? Jo, ett rese-etui för klockan. Cylindriskt. Känns ganska gediget.
IMG_4927.JPG


Tyvärr så är gamla Bettan på semester så jag kan inte fixa ett rese-etui-shot för er, men det här är väl näst bästa varianten. Min "skall jag ha en ny klocka i kassaskåpet så skall det vara denna"-klocka.
IMG_4924.JPG
 
En sak är säker: jag kan inte beskylla JLC för att vara för snabba...

För ungefär 1,5 år sedan tänkte jag att det kunde vara kul att registrera min JLC på deras hemsida - det skulle komma en välkomstpresent på posten. Jag glömde av det och jag antog att de glömde av det också. Men så idag låg det ett kubiskt paket i brevlådan men min adress på och "JLC" som avsändare. Kul.

Titta en liten personlig lapp till bara mig...
IMG_4921.JPG


Och i paketet en "klocklåde-box"...
IMG_4922.JPG


Vad kunde det vara? Jo, ett rese-etui för klockan. Cylindriskt. Känns ganska gediget.
IMG_4927.JPG


Tyvärr så är gamla Bettan på semester så jag kan inte fixa ett rese-etui-shot för er, men det här är väl näst bästa varianten. Min "skall jag ha en ny klocka i kassaskåpet så skall det vara denna"-klocka.
IMG_4924.JPG


Jag har också registrerat mig för nån present för bra längesen. Hoppas jag också får min snart, ska hålla utkik i brevlådan.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
När jag skaffade min Master Hometime så pillade jag lite på Memovoxen. Det är en kul klocka (även om alarmet kanske är lite väl oanvändbart...) men jämfört med Hometime så tycker jag den var för hög.

Här är min recension och lite info om Master Hometime: https://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-master-hometime-information-recension.30290/

Får jag drömma så skulle jag vilja ha en minut-repeterare - antingen JLC eller Patek... Lite mer realistiskt så ligger Deep Sea Chronograph väldigt nära till hands...
Master-Extreme-jlc-2068570.png
Jag tycker faktiskt att larmet är bra att ha om man ska upp supertidigt som en backup till mobilen . Dubbel säkerhet.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag tycker faktiskt att larmet är bra att ha om man ska upp supertidigt som en backup till mobilen . Dubbel säkerhet.
Mjaa, om jag skall upp före 4:45 då. Som det är idag så har jag en levandes väckarklocka som alltid "ringer" före mobilen. :) Jag får väl omvärdera Memovoxen om några år. Men den är fortfarande högre än min MHT.
 
  • Like
Reactions: Ako

point1

Cartier
T
En sak är säker: jag kan inte beskylla JLC för att vara för snabba...

För ungefär 1,5 år sedan tänkte jag att det kunde vara kul att registrera min JLC på deras hemsida - det skulle komma en välkomstpresent på posten. Jag glömde av det och jag antog att de glömde av det också. Men så idag låg det ett kubiskt paket i brevlådan men min adress på och "JLC" som avsändare. Kul.

Titta en liten personlig lapp till bara mig...
IMG_4921.JPG


Och i paketet en "klocklåde-box"...
IMG_4922.JPG


Vad kunde det vara? Jo, ett rese-etui för klockan. Cylindriskt. Känns ganska gediget.
IMG_4927.JPG


Tyvärr så är gamla Bettan på semester så jag kan inte fixa ett rese-etui-shot för er, men det här är väl näst bästa varianten. Min "skall jag ha en ny klocka i kassaskåpet så skall det vara denna"-klocka.
IMG_4924.JPG

Tror inte det är därför, jag fick en likadan i måndags också. När jag gick med i JLC:s klubb så fick jag först en putsduk. Tror detta är något som alla medlemmar får. Dvs inte någon välkomstpresent.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tror inte det är därför, jag fick en likadan i måndags också. När jag gick med i JLC:s klubb så fick jag först en putsduk. Tror detta är något som alla medlemmar får. Dvs inte någon välkomstpresent.
Jaaahaaa, tillbaka till väntan då... Å andra sidan så är ju inte en putsduk så mycket att hänga i granen, trots att det snart är jul. Tack för infon.
 

point1

Cartier
Jaaahaaa, tillbaka till väntan då... Å andra sidan så är ju inte en putsduk så mycket att hänga i granen, trots att det snart är jul. Tack för infon.


Ja, men väntar du dig? En klocka? :s Det är väl snällt att de skickar ut ett resetui. Har även fått årets katalog (inbunden i bokform av dom).
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ja, men väntar du dig? En klocka? :s Det är väl snällt att de skickar ut ett resetui. Har även fått årets katalog (inbunden i bokform av dom).
Näe, du har rätt. Jag väntar mig ingenting. Jag hade förväntat mig en välkomstpresent eftersom det stod så i registreringen, men jag tappade hoppet. Det kan ju vara så att deras process gick fel och jag glömdes bort. Men ja e int' bitter. ;) En klocka hade varit en överraskning som heter duga dock. Ungefär som när jag en gång på 90-talet beställde en äldre svartvit Palm Pilot, men istället fick den sprillans nya i färg - av misstag.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
När andra drömmer om guld-klockor så drömmre jag om minut-repeterare. Fast jag förstår ju att en guld-klocka skulle vara ett mer realistiskt mål...

ABlogToWatch tipsade om en ny minut-repeterare för damer, och jag måste säga att den är otroligt vacker. Och totalt ouppnårbar. Den heter Rendez-Vous Ivy Minute Repeater, 39mm, vit-guld och diamanter och en bit över miljonen.

Jaeger-LeCoultre-Rendez-Vous-Ivy-Minute-Repeater-4.jpg


jaeger-lecoultre-rendez-vous-minute-repeater-ivy-watch-4.jpg


 

Miami

Rolex
2-Faktor
Vad föredrar ni som har testat båda reverso
Den med "blank" baksida eller med en annan tavla? ( duo eller GT antar jag ref kallas då?)
Personligen gillar jag den med blank, vet inte om jag skulle flippa runt för en annan tavla så ofta
 

nissehult

Patek
2-Faktor

Railmaster

Breitling
Percis! Duo heter Reverson med dubbla urtavlor, praktiskt när jag reste i USA så länge man reste med tidszonerna för då var det bara att trycka en gång på knappen så hoppade timvisaren på svarta urtavlan fram en timme, åt andra hållet var det lite krångligare! :woot:
20141122_193308.jpg
20141122_193329.jpg
 
Topp