• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Ejnork

Cartier
Det tycker jag! Fast köper du den och sen vill sälja vidare för samma peng kommer folk att gnälla på att LW alltid är dyra osv.

Köp en klocka du gillar och tänk på pengarna i andra hand - om det går.

Förstår det. Frågan är bara om det är vettigare att köpa en beggad portofino där tappet i stort sätt borde vara taget av någon annan eller om JLCn är roligare. Men det är ju svårt för dig att avgöra :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Förstår det. Frågan är bara om det är vettigare att köpa en beggad portofino där tappet i stort sätt borde vara taget av någon annan eller om JLCn är roligare. Men det är ju svårt för dig att avgöra :)

Har haft båda två ett par gånger på handleden. Jag tycker att Portofinon är rätt anonym, men det kanske är något du ändå vill ha i en kostymklocka? I JLCn får du, i mina ögon, en mycket roligare klocka. Det är en skön känsla och tyngd i JLCn!

Och något som inte är låst till kostym, dvs mer för pengarna :D
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Den är ett bra köp tycker jag iaf. Hur mycket skulle gå på KS i morgon är en annan sak. ( frågar inte dig Ernesto men diskuterar/funderar bara generellt)
Tycker inte heller att det så ut att vara fel pris i alla fall, Om det går att sälja på KS är ju en annan sak. På KS är det väl bara Rolex o Grand Seiko som säljs.....;)
 

Ejnork

Cartier
Den är ett bra köp tycker jag iaf. Hur mycket skulle gå på KS i morgon är en annan sak. ( frågar inte dig Ernesto men diskuterar/funderar bara generellt)
Har haft båda två ett par gånger på handleden. Jag tycker att Portofinon är rätt anonym, men det kanske är något du ändå vill ha i en kostymklocka? I JLCn får du, i mina ögon, en mycket roligare klocka. Det är en skön känsla och tyngd i JLCn!
Och något som inte är låst till kostym, dvs mer för pengarna :D
Tycker inte heller att det så ut att vara fel pris i alla fall, Om det går att sälja på KS är ju en annan sak. På KS är det väl bara Rolex o Grand Seiko som säljs.....;)

Har slängt iväg ett mail, får se om de svarar. Vet ni något om prutmån hos LW? Fasta priser som gäller misstänker jag.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Har slängt iväg ett mail, får se om de svarar. Vet ni något om prutmån hos LW? Fasta priser som gäller misstänker jag.
Roger känns som en person som lever utifrån "cash is king" and f@ck you! Men han är trevlig likaväl för det! Jag skulle inte ha några problem att göra en handel med LW men skulle inte förvänta mig ett kap.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Lägger upp bild från http://www.luxurywatches.se/ hemsida för att vi skall kunna se klockan i efterhand också. Man kan väl knappast förlora så mycket pengar om man "bara" betalar 55.000 kr. Om den faller mer så är det nog bara för att man har för bråttom att sälja.
Jag tycker den är riktigt snygg!


master chrono.jpg
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
I min värld är JLCn betydligt roligare än IWC Portofino. Både tillverkare, urverk och design tilltalar mig mer, fast jag är ju partisk. Modellen finns på JLCs hemsida och listar idag 86tsek. Går så klart förhandl hos AD, men att få ner i närheten av LW är svårt och det är ett bra pris tycker jag (givet att den är från 2016). Noterbart är att JLC nu även har länk till modellen, men denna ska bäras på läder. Bjuder på en gammal bild @Ejnork
image.jpeg
 

Ejnork

Cartier
I min värld är JLCn betydligt roligare än IWC Portofino. Både tillverkare, urverk och design tilltalar mig mer, fast jag är ju partisk. Modellen finns på JLCs hemsida och listar idag 86tsek. Går så klart förhandl hos AD, men att få ner i närheten av LW är svårt och det är ett bra pris tycker jag (givet att den är från 2016). Noterbart är att JLC nu även har länk till modellen, men denna ska bäras på läder. Bjuder på en gammal bild @Ejnork
image.jpeg

Fasiken vad bra den är. Riktigt sugen. Vill dock inte köpa för 55' och sen (möjligen) sälja för 35' om några år
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Fasiken vad bra den är. Riktigt sugen. Vill dock inte köpa för 55' och sen (möjligen) sälja för 35' om några år
Tror du kan vara ganska lugn på den fronten, så länge inte börsen rasar och fastighetsmarknaden dör.....
Man får väl i sig förvänta sig att slitage kostar, men så mycket sliter man inte att men bara skulle få 35', villkorat att du inte måste ha pengen på dagen när du lägger ut annonsen, för då är det ju inte ett sunt marknadspris.

Lite bilder piggar upp tråden, JLC Master Control Geographic

IMG_2886.JPG
IMG_2889.JPG
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Den här beställdes för exakt fyra månader sen. Många tänker att Reverson är ett dressur som endast funkar till kostym - tänk om. Den funkar till så mycket mer! Tack vare den större boetten är den tacksam ihop med T-shirt och jeans. Det blir en härlig kontrast.

Den är dock grym till kostym...

image.jpeg


Jaeger-LeCoultre Reverso Rouge
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Den här beställdes för exakt fyra månader sen. Många tänker att Reverson är ett dressur som endast funkar till kostym - tänk om. Den funkar till så mycket mer! Tack vare den större boetten är den tacksam ihop med T-shirt och jeans. Det blir en härlig kontrast.

Den är dock grym till kostym...

image.jpeg


Jaeger-LeCoultre Reverso Rouge
Den fungerar även till kortbyxor och bar överkropp......beroende på utseende på kroppen.....;)

Klart den fungerar till alla möjliga kläder, men jag tycker nog att ett kostymur skall ha diskretare tavla;):D
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Den här beställdes för exakt fyra månader sen. Många tänker att Reverson är ett dressur som endast funkar till kostym - tänk om. Den funkar till så mycket mer! Tack vare den större boetten är den tacksam ihop med T-shirt och jeans. Det blir en härlig kontrast.

Den är dock grym till kostym...

image.jpeg


Jaeger-LeCoultre Reverso Rouge
Jag delar helt din uppfattning efter någon månads användning. Den är klart användbar i alla lägen, till kostym oslagbar. Av någon anledning så vinner ofta den här på morgonen, som idag t ex.
image.jpeg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag dregglade ju tidigare i tråden över den nya bruntavlade-rosé-Reverson.

Finns det några roliga äldre gula Reversos? Vet inte riktigt vad man skall leta efter. Hade en förhoppning om att man kanske kunde hittat någon kvartsare för växelpengar men har gått bet...
 
Topp