• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack! Inte konstigt att det diffar ibland, JLCs delar är nog inte helt gratis att köpa in. Sen är ju frågan vad som ingår också, i Nymans service utgår jag ifrån att allt ingår eftersom de gjort en uppskattning på vad som behöver bytas. JLC kanske gett dig ett pris för service medan delar kanske tillkommer?

Vissa märken (som nämns i en viss annan lång servicetråd) ger ju ett pris inkl allt, eventuella slitdelar bjuder de på. Det lär dock knappast gälla JLC.
Får man fråga vilken servicetråd du syftar till?
 

Shadyboy

Cartier
Letar efter bra alternativ på band till min JLC Deep Sea Chrono. Någon form av canvas/textil med läderinsida och curved ends är det som gäller. Och nu till det knepiga... går det även att hitta med viklås (med hög finish). Någon som har några bra förslag? Är Camille Fournet det enda gångbara eller?
 

Jolly

Cartier
Nu väcker vi lite liv i den här tråden , reverso brothers assemble!
20161003_082632.jpg
 

Jolly

Cartier
Här kommer jag @Jolly!

Fortfarande kvar i lådan trots en flippargen. Känns bra!

image.jpeg


Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Ultra-Thin 1931 Edition Spéciale Rouge
Den där får du ju inte flippa, den coolaste katten i stan kör ju en sådan
Marcus+Miller+wearing+Jaeger-LeCoultre+Reverso+Rouge.jpg


Här kommer även min skönhet! Trots att jag saknar @Ernesto s flippargen har jag börjat få "orena tankar" och funderar på alternativ, får hoppas de går över :nailbiting:

IMG_3405.JPG
Låt bli att vara otrogen och kom ihåg att det du har är en patek till ett rolexpris, blir inte bättre än så ;)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Det skulle vara intressant att få höra från er som servat JLC eller iofs andra klockmärken också, om dessa priser stämmer eller om det alltid hittas något som behöver bytas så servicen blir högre. Någon med erfarenhet?
Nymans prislista:
http://www.nymansur.com/service-prislista#jaeger-lecoultre
Såg precis att jag inte fick med citatet som jag kommenterade med "tvärtom, JLC är billigare"......men skit samma för ni förstod.
Nu har jag kollat lite efter ha kommit hem och det var någonstans mellan 2500-3000kr som skilde, sedan vet man aldrig om det kommer till något extra "litet".

JLC föreslog byte av något som Nymans inte hade med i sin offert, så det hade möjligen blivit ännu mer kostnader hos Nymans efter att urmakaren öppnat den, men det kan ingen svara på nu, eftersom jag lät JLC sköta servicen.

Anmärkningsvärt tycker jag att bägge ville byta krona (och behålla den (18k guld)), med hänvisning till täthetsservice.....klockan har ingen täthet från början så jag vet inte riktigt syftet egentligen......;)....men det gjordes så klart eftersom de sa att det behövdes.
 
Såg precis att jag inte fick med citatet som jag kommenterade med "tvärtom, JLC är billigare"......men skit samma för ni förstod.
Nu har jag kollat lite efter ha kommit hem och det var någonstans mellan 2500-3000kr som skilde, sedan vet man aldrig om det kommer till något extra "litet".

JLC föreslog byte av något som Nymans inte hade med i sin offert, så det hade möjligen blivit ännu mer kostnader hos Nymans efter att urmakaren öppnat den, men det kan ingen svara på nu, eftersom jag lät JLC sköta servicen.

Anmärkningsvärt tycker jag att bägge ville byta krona (och behålla den (18k guld)), med hänvisning till täthetsservice.....klockan har ingen täthet från början så jag vet inte riktigt syftet egentligen......;)....men det gjordes så klart eftersom de sa att det behövdes.
Hur funkar det när du säger att JLC servar, skickar man ner klockan med paket? Hittar inget om det på deras hemsida. Eller går man tillväga via Nymans Ur?
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
image.jpeg
Hur funkar det när du säger att JLC servar, skickar man ner klockan med paket? Hittar inget om det på deras hemsida. Eller går man tillväga via Nymans Ur?
Man måste kontakta dem först o sedan skicka klockan, de vill "nog" att du skall gå via AD men då är ju prisskillnaden borta.....det bästa är om de hämtar paketet för det kan vara väldigt dyrt med frakten......

Jag betalade c:a 900kr för frakten till dem, men de stod för frakten till mig.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Gräver lite i arkivet... Från en middag.

Väldigt mycket tyngd på handleden, bra närvaro men lite stor på min handled. En klocka där du lika gärna kan bära baksidan uppåt.


image.jpeg
image.jpeg


Jaeger-LeCoultre Duomètre à Chronographe 6012521
Väldigt mycket tyngd i den klockan. Den är nästan så att jag hellre hade haft baksidan upp, för den var helt otroligt vacker
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur funkar det när du säger att JLC servar, skickar man ner klockan med paket? Hittar inget om det på deras hemsida. Eller går man tillväga via Nymans Ur?
Det finns telefonnummer på JLCs hemsida. Man kan skicka direlt till dem. Alla tillverkare hänvisar till ADs i förstahand men det kan man skita i ocj propsa på att få skicka den direkt till ett servicecenter. JLCs ligger i Holland, skickar man med vanligt REK så är det inte särskilt dyrt.
 
Topp