• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har också det bruna OEM men efter för många byten av banden pajade den ena klacken:(
Så nu blir jag illa tvungen att köra på det svarta om ingen har ett bra tips på hur man fixar det.

Vet du vad ett nytt klackband listar? Tycker att klockan sitter bättre med klackar och dessutom borde jag ha en storlek mindre på mitt band...
 

Jolly

Cartier
Bor du långt ifrån AD gör du det nog ändå smidigast via telefon, finns ju liksom bara två val - svart eller brunt ;)

Är du intresserad av custom made skickar de säkert bilder. Hör med Krons och fråga efter Marcus som är JLC-ansvarig.
Ja finns ju tyvärr ingen AD nära Gbg :(
Så om jag förstod dig rätt, det går att beställa nya klackar till bandet? Eller menade du att det går att beställa ett nytt band :)? Detta bandet beställde jag typ i somras:(
 

Zalath

Panerai
Leker runt med band under feberyran... George Cramer från Fratello Watches kommenterade "to me the tan strap with the red dial looks great, unexpected, but really good, would love to have it myself!". Unexpected, ja. Really good, nja. Tycker fortfarande inte att något hittills slagit svart alligator... Fick även veta att denna Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Ultra-Thin 1931 Edition Spéciale Rouge tillverkats i cirka 250 exemplar.

image.jpeg

Hodinkee
image.jpeg
image.jpeg

OEM
image.jpeg

Hirsch
image.jpeg

Kvistvik
Håller med, kör på svart. Svårt att matcha en varm ton med en annan på en dressklocka.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja finns ju tyvärr ingen AD nära Gbg :(
Så om jag förstod dig rätt, det går att beställa nya klackar till bandet? Eller menade du att det går att beställa ett nytt band :)? Detta bandet beställde jag typ i somras:(
Camille Fournet tillverkar banden åt JLC, bara att maila dem och be om specifikationer på originalbandet till din klocka, sedan kan du ändra tjocklek, material eller what ever och göra en specialbeställning via deras hemsida. Kostade 1500kr sist jag beställde.

Är den inte för stor?
Nä, perfekt storlek, det är handleden som är för liten. :)
 

Jolly

Cartier
Camille Fournet tillverkar banden åt JLC, bara att maila dem och be om specifikationer på originalbandet till din klocka, sedan kan du ändra tjocklek, material eller what ever och göra en specialbeställning via deras hemsida. Kostade 1500kr sist jag beställde.


Nä, perfekt storlek, det är handleden som är för liten. :)

Har redan varit i kontakt med dem tidigare och har redan ett brunt band i ödla från dem ;) (dock ej enligt specifikationerna för min dinka).
Dessvärre gör de ej band med "klackar" på utan hänviar till JLC för dessa.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
IMG_4192.JPG
IMG_4191.JPG
Har redan varit i kontakt med dem tidigare och har redan ett brunt band i ödla från dem ;) (dock ej enligt specifikationerna för min dinka).
Dessvärre gör de ej band med "klackar" på utan hänviar till JLC för dessa.
Kan du inte fotografera bandet som gått sönder och kanske en extra på just klacken.....för vi har tidigare i tråden diskuterat dessa, men jag fattar inte hur det ser ut.....:oops:

Det verkar i sig konstigt om de inte gör dessa "klackar" då de gör banden åt JLC?! ......men säger de att de inte gör dessa så är det väl så.......
 

Jolly

Cartier
IMG_4192.JPG
IMG_4191.JPG

Kan du inte fotografera bandet som gått sönder och kanske en extra på just klacken.....för vi har tidigare i tråden diskuterat dessa, men jag fattar inte hur det ser ut.....:oops:

Det verkar i sig konstigt om de inte gör dessa "klackar" då de gör banden åt JLC?! ......men säger de att de inte gör dessa så är det väl så.......
så här ser kalaset ut :)
De sade bara att man tyvärr inte kunde beställa band med klackar utav dem.
20161228_190047.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Camille Fournet tillverkar banden åt JLC, bara att maila dem och be om specifikationer på originalbandet till din klocka, sedan kan du ändra tjocklek, material eller what ever och göra en specialbeställning via deras hemsida. Kostade 1500kr sist jag beställde.


Nä, perfekt storlek, det är handleden som är för liten. :)
Dina åsikter gills inte i sammanhanget...
Beror lite på, som ren "dressklocka" är den nog det. Men personligen skulle jag nog använda den som vardagsklocka, tror att den hade funkat som det.
Aldrig testat den tror jag, men upplever att många moderna "dressare" blir för platta och stora, vilket inte funkar alls för mig.
hellre lite tjockare, eller lite mindre.
 
  • Like
Reactions: ZQT

nissehult

Patek
2-Faktor
The Louboutins ;)

Skämt å sido, plastic end of the strap.
Har skickat bilderna till JLC och väntar på svar på eventuell lösning :)
Om du beställde bandet i somras från Nymans så kan du nog åberopa reklamationsrätten. Eftersom det är mindre än 6 månader så ligger det på dom att bevisa att det inte är ett ursprungsfel (dåligt ex från fabrik). Du borde kunna få ett nytt - eller lagat.

Det ser ut som att någon händig skulle kunna limma dit klacken.
 

Jolly

Cartier
Om du beställde bandet i somras från Nymans så kan du nog åberopa reklamationsrätten. Eftersom det är mindre än 6 månader så ligger det på dom att bevisa att det inte är ett ursprungsfel (dåligt ex från fabrik). Du borde kunna få ett nytt - eller lagat.

Det ser ut som att någon händig skulle kunna limma dit klacken.
Jag har försökt limma det själv med det starkaste limmet från den lokala järnhandeln men det håller inte riktigt helt och hållet.

Dessvärre köpte jag den direkt av JLC vi deras customer service, bolaget har säte i Nederländerna, vet ej vad som gäller då.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har försökt limma det själv med det starkaste limmet från den lokala järnhandeln men det håller inte riktigt helt och hållet.

Dessvärre köpte jag den direkt av JLC vi deras customer service, bolaget har säte i Nederländerna, vet ej vad som gäller då.
Nja, det skulle väl vara om de riktar in sig mot Sverige - svensk hemsida, svensk kundservice etc. Om inte så borde du kunna gnälla till dig ett riktigt bra pris på nytt band, typ 50%

Lycka till.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Jag har försökt limma det själv med det starkaste limmet från den lokala järnhandeln men det håller inte riktigt helt och hållet.

Dessvärre köpte jag den direkt av JLC vi deras customer service, bolaget har säte i Nederländerna, vet ej vad som gäller då.
Då är det nog ganska lugnt att reklamera, för de känns som väldigt serviceminded.

Maila några bilder till Claire så tror jag att du får ett nytt
[email protected]
 
Topp