• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Kronan

Omega
Denna pärla på NK's rea, -30%
IMG_0119.JPG

IMG_0120.JPG
Vacker! Hade rean något mer att erbjuda?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Grymt vacker!
1484239525225-15072541.jpg


För övrigt har jag fått svar från JLC angående mitt trasiga band,
10% rabatt på ett eventuellt ersättningsband och som plåster på såret en Year Book.
Svarade mer eller mindre att detta inte är acceptabelt, om man betalar för premiumkvalitet så förväntar jag mig bättre. Inget svar på detta ännu..
Surt. Dålig stil av JLC. Det kostar så lite att göra kunden nöjd. Nu är du missnöjd och delar med dig av det på Nordens största klockforum... De lär ju ha 50% eller mer i marginal.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för tipset! Såg dock lite väl härjad ut för min smak.
Man ska absolut använda sina klockor men en Reverso är i min bok huvudsakligen en dressare, och ska därför se ut som en dressare i skicket.

Den såg inte så kul ut va?
Blir fin med nytt band och lättare polering, inget farligt slitage där inte. Att den sedan är alldeles för stor är ett större problem.
 

Kronan

Omega
Blir fin med nytt band och lättare polering, inget farligt slitage där inte. Att den sedan är alldeles för stor är ett större problem.
Tror också den går att få till med en lättare polering. Märkena på baksidan är märkliga, men inget som behöver störa alltför mycket antar jag dock. Är den så stor? Är väl snäppet under deras mellan-size? Dålig koll dock.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tror också den går att få till med en lättare polering. Märkena på baksidan är märkliga, men inget som behöver störa alltför mycket antar jag dock. Är den så stor? Är väl snäppet under deras mellan-size? Dålig koll dock.
Oj, läste fel. Grande Taille är ju inte så stor även om jag föredrar originalet. Det du ser på baksidan förmodar jag bara är löst smuts, brukar se ut så.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Den såg inte så kul ut va?

Jag kikade på den och jämförde med KS igår eftermiddag

Om man jämför med tidigare priser här på KS, som dessutom sett trevligare ut i skicket, så är det i alla fall inget klipp, när man måste buda 1000kr per bud och det tillkommer 10%.
Ett nytt bud blir då 23.000kr + 10% vilket gör att man är uppe i 25.300kr och det är väl ungefär vad de gått för här, men då har man ofta fått med ett extra band eller länk och dessutom en nyare klocka. Man vet dessutom oftast vem man köper av och kan föra en dialog om skick, servicehistorik mm.

Oavsett, Tack @Kronan för tipset!
 

Jolly

Cartier
Surt. Dålig stil av JLC. Det kostar så lite att göra kunden nöjd. Nu är du missnöjd och delar med dig av det på Nordens största klockforum... De lär ju ha 50% eller mer i marginal.
Det var så jag kände med. Dessutom har jag redan en Year Book och denna fick jag gratis utan någon motprestation när jag besökte deras butik i Zürich.
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Jag kikade på den och jämförde med KS igår eftermiddag

Om man jämför med tidigare priser här på KS, som dessutom sett trevligare ut i skicket, så är det i alla fall inget klipp, när man måste buda 1000kr per bud och det tillkommer 10%.
Ett nytt bud blir då 23.000kr + 10% vilket gör att man är uppe i 25.300kr och det är väl ungefär vad de gått för här, men då har man ofta fått med ett extra band eller länk och dessutom en nyare klocka. Man vet dessutom oftast vem man köper av och kan föra en dialog om skick, servicehistorik mm.

Oavsett, Tack @Kronan för tipset!
Kan förstå om man letar finare exemplar, framför allt med guillosche-tavla, men inte hittar du en mekanisk GT för 25. Men i och med att den behöver service och band så börjar det närma sig.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Min JLC Memovox. I mina ägor har den varit på renovering och service och fått nytt glas samt polerats eftersom den var i förfärligt skick när jag ärvde den. Alarmet funkar bra och man hoppar högt när det ringer! :)
IMG_8127.JPG
Mycket fin klocka, stort grattis till den!
Men du får se till att byta avatar. Den gamle stofilen @krämbulle är en Steve McQueen wannabe av rang och sedan länge paxat den där bilden!
 
Topp