• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, det kanske är så. Eller så går det att få till med ett stoppat band.

Men Reverso gör sig ju bäst på ostoppat så klart.
Modellen är för platt, ett tjockare band får alltid ett ur att bäras lite mindre. Blir så här när man förstorar upp en originaldesign för folk vill ha stora boetter.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fick, reklam-, mail av JLC idag.

Har Reverso Tribute Duo funnits förr?

1469401.png.crop.240.360.high.png


Så jäkla bra.
 

Ejnork

Cartier
Hjälp mig! Ruggigt nära på att slå till på en sån här:

Unknown.jpeg


(Ultra thin moon)

Har hittat en ny till det facila priset av 59 000:- vilket väl känns som ett bra pris. Ni som äger något liknande, hur är den? Bra köp? Hur står sig en sån här i värde? Något annat jag ska tänka på? Är den bättre med silvertavla?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hjälp mig! Ruggigt nära på att slå till på en sån här:

Unknown.jpeg


(Ultra thin moon)

Har hittat en ny till det facila priset av 59 000:- vilket väl känns som ett bra pris. Ni som äger något liknande, hur är den? Bra köp? Hur står sig en sån här i värde? Något annat jag ska tänka på? Är den bättre med silvertavla?
Jag tycker den är bättre med silvertavla. Självklart ett bra köp :)
 

Speedo

Breitling
Hjälp mig! Ruggigt nära på att slå till på en sån här:

Unknown.jpeg


(Ultra thin moon)

Har hittat en ny till det facila priset av 59 000:- vilket väl känns som ett bra pris. Ni som äger något liknande, hur är den? Bra köp? Hur står sig en sån här i värde? Något annat jag ska tänka på? Är den bättre med silvertavla?

Sjukt snygg i svart!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hjälp mig! Ruggigt nära på att slå till på en sån här:

Unknown.jpeg


(Ultra thin moon)

Har hittat en ny till det facila priset av 59 000:- vilket väl känns som ett bra pris. Ni som äger något liknande, hur är den? Bra köp? Hur står sig en sån här i värde? Något annat jag ska tänka på? Är den bättre med silvertavla?
Den svart tavlan är väldigt snygg och den skulle jag gått på framför silver. Jag tror den är mer användbar om mer sober.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hjälp mig! Ruggigt nära på att slå till på en sån här:

Unknown.jpeg


(Ultra thin moon)

Har hittat en ny till det facila priset av 59 000:- vilket väl känns som ett bra pris. Ni som äger något liknande, hur är den? Bra köp? Hur står sig en sån här i värde? Något annat jag ska tänka på? Är den bättre med silvertavla?
Prova modellen innan du köper! Jag var riktigt sugen på modellen innan jag fick den på armen, det är väldigt mycket luft på tavlan vilket får klockan att se stor och tom ut, jag gillade den inte.
 

Jolly

Cartier
I och med att JLC vägrade vara något serviceminded (under all kritik), så tog jag tag i saken själv.
Klippte av en del av plaststoppningen så att det fanns tillräckligt med läder för att sy ihop bandets ändar. Limmade därefter på en bit läder från förpackningen jag fick från Camille Fournet, så att stygnen får lite skydd.
Inte det snyggaste, kanske inte vad McGyver själv hade gjort, men jag kan i alla fall använda mitt favoritband!
1485256857020-207840466.jpg
14852568825501389873236.jpg
14852571368511085044365.jpg
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
I och med att JLC vägrade vara något serviceminded (under all kritik), så tog jag tag i saken själv.
Klippte av en del av plaststoppningen så att det fanns tillräckligt med läder för att sy ihop bandets ändar. Limmade därefter på en bit läder från förpackningen jag fick från Camille Fournet, så att stygnen får lite skydd.
Inte det snyggaste, kanske inte vad McGyver själv hade gjort, men jag kan i alla fall använda mitt favoritband!
1485256857020-207840466.jpg
14852568825501389873236.jpg
14852571368511085044365.jpg
Bra jobbat. Hacka klockband, det är något nytt för mig :)
 
Topp