• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

nissehult

Patek
2-Faktor
Noen tanker rundt Geophysic True Second?
IMG_1429.JPG
IMG_1430.JPG
Mycket vacker och en komplikation i min smak. Tyvärr så är den lite för stilig för att komma till användning hos mig (tror jag).
 

Isodor

Audemars
Noen tanker rundt Geophysic True Second?
IMG_1429.JPG
IMG_1430.JPG

Sett och provat den IRL för något halvår sedan.

Klockans storlek är mkt bra, dvs <40mm. Hade gärna haft den 38 om det gick.
Tavlans struktur är riktigt bra avvägd och även baksidan ger ett riktigt lyxigt intryck med nya rotorn.

Det man kan störa sig på eventuellt, är sekunder som hoppar likt en quartz. Jag gillar när visaren "flyter".

Men i övrigt en het kandidat! Har tydligen kommit med stållänk också, dock ej sett IRL-bild på.
 

Rey

Rolex
Sett och provat den IRL för något halvår sedan.

Klockans storlek är mkt bra, dvs <40mm. Hade gärna haft den 38 om det gick.
Tavlans struktur är riktigt bra avvägd och även baksidan ger ett riktigt lyxigt intryck med nya rotorn.

Det man kan störa sig på eventuellt, är sekunder som hoppar likt en quartz. Jag gillar när visaren "flyter".

Men i övrigt en het kandidat! Har tydligen kommit med stållänk också, dock ej sett IRL-bild på.

Sekunder som hoppar med True Second komplikation är ju bara coolt och nördigt värre i min värld! Sjukt fin klocka!!
 

97522583

Breitling
Hjälp mig! Ruggigt nära på att slå till på en sån här:

Unknown.jpeg


(Ultra thin moon)

Har hittat en ny till det facila priset av 59 000:- vilket väl känns som ett bra pris. Ni som äger något liknande, hur är den? Bra köp? Hur står sig en sån här i värde? Något annat jag ska tänka på? Är den bättre med silvertavla?
Kanske lite sent svar men kolla gärna rotorn. 2016 började dom sätta in roseguldsrotor vilket kanske är värd en prisdiff,
 

Isodor

Audemars
IMG_5763.JPG


Glömde texten:

Visst är det snyggt med tavlor i olika färger, men i slutändan till denna modell så är modellen och dess storlek i sig, i kombination med stål/silvriga färgen och det lilla blå den har, riktigt elegant. Smaksak, så klart. Hade jag bara haft en klocka kanske hade provat mörk tavla.
 
Senast ändrad:

Lund

Cartier
@Isodor ja jag testade den Grand taille i höstas och tyckte den var aldeles för stor så får nog söka mig till en 2718410 för att få en duo med en skön storlek. Dessvärre har de slutat att säljas via AD så får kolla runt på chrono för att få tag på en :/
 

Shadyboy

Cartier
Det är en helt fantastisk dinka!
I know (och tack)! Det finns dock ett stort problem med den... man klarar inte av att sälja den. Vilket ju skulle krävas för att finansiera massa andra klockor man OCKSÅ skulle vilja ha. Är rädd att man skulle sakna den oerhört mycket om den fick lämna. Svårt också att hitta något vettigt alternativ på något sätt...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Var in på Krons idag och provade lite inför nästa köp. Småsugen på nya MC. Tvekar lite inför de blåa indexen, värt att kika på i augusti när den kommer.

image.jpeg


Annars har vi svarta månfasen. Riktig lyxkänsla på handleden, mycket bättre än den bästsäljande vita. Det får bli en JLC i år igen!

image.jpeg


Notis: JLC har höjt priserna med 6%.
 
Topp