• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

nissehult

Patek
2-Faktor
Var in på Krons idag och provade lite inför nästa köp. Småsugen på nya MC. Tvekar lite inför de blåa indexen, värt att kika på i augusti när den kommer.

image.jpeg


Annars har vi svarta månfasen. Riktig lyxkänsla på handleden, mycket bättre än den bästsäljande vita. Det får bli en JLC i år igen!

image.jpeg


Notis: JLC har höjt priserna med 6%.
Blått är nog ok. Jag tror att målat vs applicerat blir det avgörande. Men häftiga är dom. Jag gillar den typen av tavlor.
 

Knypplarn

Cartier
Vet att min fråga enklare besvaras med en bifogad bild, men har ni någon erfarenhet av att kronan byts ut till en grövre (högre, inte större diameter) vid service? Klockan ifråga är en Reverso GT.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hur många miljarder kostade servicen och hur lång tid tog det?
Det kostade ingenting, inte ens frakten. Jag fick ett prisförslag från Nymans på drygt 13K, men auktionsfirman i sydtyskland lovade att fixa den så frakten ner betalade jag. Auktionsfirman gick till en AD där nere som var den som lämnat den till fsg och de skickade den till JLC. Jag har fått papper med garanti på jobbet, deltaljerat vad de gjort. Jag ska, av intresse fråga vad AD fick betala. Det kanske står på servicedokumentet jag fick? Det ska jag kolla upp, annars frågar jag. Jag har faktiskt ställt frågan om visarna också, men de har samma vitare färg som förut. Jag har svårt att tro att JLC chansar, då väntar de nog hellre in restordern och låter mig vänta lite till.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hur många miljarder kostade servicen och hur lång tid tog det?
Auktionsfirman fick klockan i månadsskiftet november/december. De skickade den sen till AD som i sin tur skickade den till JLC. Allt som allt har den varit borta till nu så 2,5 månad har det tagit. Det tycker jag är bra. Jag ställde in mig på augusti/september eftersom både tavla och visare var restade. Det är i det perspektivet jag känner att de överträffade mina förväntningar. Det har ju varit julledigt för dem också.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
IMG_4498.JPG
Absolut! Bra rabatter även på nya.
Ville mest ha lite tips och idéer på vad man ev ska tänka på vid köp av beg Reverso


Det verkar som de skall vara en större modell än min lille classique, samt i stål för att de skall kunna flippas snabbt.
Jag tror dock inte på för många komplikationer med massa knappar på sidan av klockan, för någon sådan låg riktigt länge på köp/sälj.
Jag hade min lille vitguldare till salu i några månader, och det enda det ledde till var massa irritation för att jag bumpade annonsen.....så billiga stålisar med vit eller svart boett med läderarmband.....om du vill kunna flippa fort......annars skall man självklart ha en tavla som sticker ut! och så verkar många vilja ha med sekundvisare.

Den enda fördelen med att min inte var lättflippad är att jag tycker att den är jäkligt snygg, och en helt ren tavla utan massa bjäfs;)......är att jag har den framför mig varje dag och kan njuta av den fortfarande. Jag får väl köpa mig ett större band så jag kan använda den också.....:)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vågar man fråga vad det gick på? Lät dyrt även om det finns dyrare märken än JLC.
Det kostade bara en frakt. Se inlägg 1903-1904 lite uppåt i tråden så står det lite mer. Lite mer info kan du få. Jag köpte den i somras på chrono24.com av en sydtysk auktionsfirma. Klockan var märkt med en 1:a som betyder mycket bra skick. Efter tips här visade det sig att den var vattenskadad, något jag inte tror säljare visste om. Han hade fått in den från en AD för att sälja bara. När jag kontaktade säljaren lovade han att fixa detta och det gjorde han. Kostnaden hamnade på AD så varken jag eller säljaren drabbades. Nu köpte jag av en mycket ärlig och seriös handlare, så kanske hade jag tur. En annan orsak kanske var att jag betalade lite extra för thrusted checkout så all vår kommunikation har skett via chrono24. Även betalningen gick till dem för vidarebefordran till säljaren när jag hämtat ut paketet. Det låg i hans intresse att jag var nöjd. Nu har jag i alla fall en riktigt fin och ordentligt genomgången klocka som jag ska vårda och vara mycket rädd om. Det är en otroligt fin modell som jag verkligen rekommenderar. Speciellt tycker jag om det manuella urverket och avsaknaden av sekundvisare. Renare än så här blir inte en tavla. Det finns dyrare märken än JLC och dyrare modeller inom JLC, men den här är mer än jag vågat hoppas på att någonsin få bära. Storleken är perfekt och den går att få i flera färger som var och en blir till ett mästerverk, ett vackert mästerverk.
 
Senast ändrad:

PSV

Breitling
Har du båda dem?? Eller vems låda pratar vi om. Hands down om du har båda, sjukt fina båda två! Geon fan inte lätt att hitta hittills och US versionen av deep sea inte jättemånga ex.
Har t.o.m. ägt Geophysic 1958 2 ggr :) -- DSA US Dial är en favorit dock. 40,5 mm boett, snygg på olika armband och 359 exemplar är en grym kombo. Inköptes i USA.
 
Topp