• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

nissehult

Patek
2-Faktor
Inte mycket att säga egentligen, men efter helgens stora bankett kändes det bra att få denna tillbaka då det är min enda och finaste klocka som lämpar sig till kostym. Det var därför jag köpte den.
IMG_0842.JPG
Stilig klocka och stilig bild.

Jag börjar gå i Reverso-tankar... Damn you, Klocksnack.
 

97522583

Breitling
Gillar verkligen JLC blåa urtavlor från Basel i år. Ffa small second och reserve de marche. :) Allt man sen är en äkta Yves Klein för o matcha hemma o jag är evigt lycklig :p
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Förstår att du saknar den har varit inställd på samma modell nu i ett halvår men vill hitta ett nice ex.

Hör med Krons. Var iofs förra året som de hade några GT på lager, de stod inte framme i skylten så chansen finns att de är kvar. Långskott, kanske, men värt ett försök!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Kollade igår: jag är inte nödvändigtvis helt övertygad - men i det stora hela gillar jag alla tre modellerna skarpt. Framförallt känns det som riktigt bra prisnivå med tanke på vad allting annat kostar.

Skulle vara roligt att se urtavlorna på riktigt, tror de kan göra sig riktigt bra, kul med 'sector dials'.
Jag tycker alltid att man får vad man betalar för med JLC. Det är inte jätteintressant liksom.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag tycker alltid att man får vad man betalar för med JLC. Det är inte jätteintressant liksom.

Jag kan väl kanske delvis hålla med, personligen är det mesta, förutom Reverso, lite 'meh'. Jag VILL gilla, för det är ett fantastiskt brand tycker jag, men det kopplar inte hela vägen för mig. Däremot tycker jag att nya master controlen verkar vara en rolig klocka i sitt segment med många roliga detaljer - jag gillar rotorn t.ex.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag kan väl kanske delvis hålla med, personligen är det mesta, förutom Reverso, lite 'meh'. Jag VILL gilla, för det är ett fantastiskt brand tycker jag, men det kopplar inte hela vägen för mig. Däremot tycker jag att nya master controlen verkar vara en rolig klocka i sitt segment med många roliga detaljer - jag gillar rotorn t.ex.
Håller med. Dock inte sett rotorn?
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Är ju lite knepigt när man har 19mm mellan bandhornen. Brukar ni köpa 20 då och trycka ihop eller kör ni 18mm? :) Tänkte beställa ett band från Hirsch.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Är ju lite knepigt när man har 19mm mellan bandhornen. Brukar ni köpa 20 då och trycka ihop eller kör ni 18mm? :) Tänkte beställa ett band från Hirsch.

Köp isf 20mm och använd en hammare för att banka ytterst lite vid luggarna.

Eller så köper du 19mm från Hirsch för de kör på den storleken också ;)
 
Topp