• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Master Calendar i soffan.

IMG_1559.JPG
 
Hej! Alldeles ny här, va kul med JLC tråd! I en framtid, inte för långt bort hoppas jag, siktar jag på en Master Control date 39mm. Har läst en del recensioner men undrar om någon här har egen erfarenhet och vill dela med sig. Kan bara vara känslan av att ha en sådan till specifika detaljer.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Ja det är dryga priser på deras band. 4 papp springer de iväg på. Å andra sidan har jag nog aldrig upplevt kvalité och hållbarhet på samma sätt.
Vill man komma undan billigare är ju Camille Fournet samma leverantör som JLC använder fast som man kan köpa från direkt (utan loggan givetvis).
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ja det är dryga priser på deras band. 4 papp springer de iväg på. Å andra sidan har jag nog aldrig upplevt kvalité och hållbarhet på samma sätt.
Vill man komma undan billigare är ju Camille Fournet samma leverantör som JLC använder fast som man kan köpa från direkt (utan loggan givetvis).

Mitt kostade ~2500 kr inkl tullavgift i julas...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fast nej, någon blandar sig i diskussionen utan att ha läst.

170$ skall Hodinkee ha:

https://shop.hodinkee.com/collections/straps/products/textured-tan-calfskin-strap

Fortfarande mycket. Och HQM var billigare. Och någon på forumet hade också tydligen direktkontakt med mannen bakom banden som satt i Chicago, Detroit eller liknande och knåpade ihop dem...
Det var ju iofs mer rimligt. Undra hur det funkar på min nya Universal Geneve som jag knep i veckan...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hört både 450 ex och 250 ex tillverkade av min röda Reverso. Senast 250 ex från JLC Boutique enligt Geo Cramer. Väntar på bekräftande direkt från JLC via mail as we speak...
 
Topp