• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Jolly

Cartier
Visst är det!
Jag slogvad med Olof om att reverson skulle funka på gummi. Vilket vi enades om att den faktiskt gjorde.
DF70A725-2ACB-44F3-AF07-699E8CD32067.jpg

Kommer bli fint i stugan
Vad är det för band :)?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
IMG_1828.JPG
IMG_1829.JPG
IMG_1830.JPG

Ärvt denna för ett tag sen men den har bara blivit liggande då den inte funkade. Fått livni den nu o den tickar på fint, men jag hittar inte mkt info om modellen..? Någon som vet mer? 34mm o kaliber 889 är allt jag vet...

Kool!!! En fett underskattad modell i "Heraion"-serien från tidigt 90-tal (?) jag tycker de är snygga även om designen och tvåtonen inte är i mode just nu...
Hade en likadan för kanske fem år sen, riktig "toolwatch" för läkare!
Och JLC Cal.889 är ju as good as it gets sas!
http://www.timezone.com/2002/10/10/automatic-winding-the-jaeger-lecoultre-caliber-8892/
https://www.watch-wiki.net/index.php?title=JLC_889/2
sjukt fiffig uppdragsmekanism, lite känslig iofs...
thx @Aurum
IWC_Poetugese_C_switching_rocker.jpg

IMGP0075.jpg

IMGP0064.jpg
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Hittade en servicevideo... men det kanske är lika bra att lämna in den när det är dags... kul att se konstruktionen av boetten
Vilken bra film! Jag ska vara aldrig mer bli ledsen när det inte fungerar, bara glädjas för varje dag det gör det. Otroligt och ofattbart att det är så få problem som det är, trots denna komplexa miniatyrvärld.
 
Senast ändrad:

Ernesto

Patek
2-Faktor
Alla tavlor är unika i sig men komplikationerna är ju också "Nice to have" ;)

@Ernesto var det du som haft en sådan? Om ja, går det få ett litet utlåtande :)

Japp, jag köpte Sveriges första ;)

Tycker att den var bra, inte renodlad dressklocka. Storleken gör att den funkar lika bra till T-shirt och jeans. Se till att du jämför olika tavlor så att du vet att du verkligen gillar just den - för alla är unika.

Köp!
 
Topp