• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Igge

Panerai
Var i London i veckan och i JLC-boutique hade dom prototyper i skyltningen. Jag frågade när dom riktiga kommer i butik och fick svaret "om ca en månad". Den funkar rätt bra IRL f.ö. fast inte tillräckligt för en beställning :)

Förresten var din fråga lite tvedydig iom att JLC även släpper nya klockor med blåa tavlor t.ex:

Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin-Small-second-steel-blue-1.jpg


Dom har prototyper även av dom i boutiquen i London men jag måste säga att dom inte funkade för mig trots att jag är en stor fan av blått annars.

Kollade även på Duometre Moonphase boutique edition med den nya tavlan (gråbrun/"chocolate") och även den färgen var ett stolpskott enligt undertecknad.

Otippat, på bild ser den blåa färgen helt fantastisk ut.

Vilken prisklass ligger dom i?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fast nu ska vi väl ändå kolla nyktert på det där. 3 atm (som då motsvarar trycket på 30 meter) är väl snarare en omskrivning för att klockan inte ska hållas under vatten?
Nej, det betyder exakt vad som står angivet.. Du tror på allvar JLC skulle fuska med detta? Men visst är det mindre marginaler än med en oysterboett med 100 m.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Nej, det betyder exakt vad som står angivet.. Du tror på allvar JLC skulle fuska med detta? Men visst är det mindre marginaler än med en oysterboett med 100 m.

Jag tror att du har fel och att jag har rätt.
En klocka med vattentäthet motsvarande 3 atm är inget som du kan dyka ner på 30 meters djup med.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Trams. Det är pga sådana som dig som gör att vi har löjligt tjocka klockor idag. "- Det är knappast en riktigt dykare iom att den bara klarar 100 m"...
Hpplever du verkligen att det var kontentan av inlägget?
Backa inte från det faktum att du har fel. Du kan inte dyka ner på 30 m med en klocka bara för att tillverkaren angivit 3atm i manualen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hpplever du verkligen att det var kontentan av inlägget?
Backa inte från det faktum att du har fel. Du kan inte dyka ner på 30 m med en klocka bara för att tillverkaren angivit 3atm i manualen.
Va? Klart du kan om allt står rätt till med ditt ur. Den är testad till 30 m och är tät till minst 30 m. Vad är det för konspirationsteorier du far med? Vissa seriösa tillverkares klockor tåler det dubbla mot vad som är angivet.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Va? Klart du kan om allt står rätt till med ditt ur. Den är testad till 30 m och är tät till minst 30 m. Vad är det för konspirationsteorier du far med? Vissa seriösa tillverkares klockor tåler det dubbla mot vad som är angivet.

Inga teorier. Du menar på fullaste allvar att du är beredd att dyka ner på 10-20 m med din Patek för 500 lök bara för att det står i din manual att den fixar 3 atm :D
Släpp detta nu, du vet ju att jag har rätt.
 
Topp