• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger LeCoultre - vad säger ni?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Börjar bli allt mer sugen på en JLC och har tre kandidater som jag funderar på:

1) Ultra thin moon 39
s5gxux.jpg


2) Reverso Grand Taille
p1010711.jpg


3) Master Control Chronograph
IMG-20111204-00142Medium.jpg


Vad säger församlingen om ovan klockor och JLC rent generellt? Känns som om man får mkt kvalitet och bra klocka med känsla utan att betala astronomiska summor (speciellt beggat).

Slår jag till på någon av ovan sitter dock 1675:an löst...

(ping: leben, Jaganata, MKRGG, Whedda)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
"Reservon.." känns ju mest klassisk Jaeger.. Men precis som du själv är inne på så kan den kanske kännas liten?!
De andra 2 är också vackra. Har du ingen chronograf så är ju nr 3 sagolik!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Nr. 1
Vet inte varför men 3an berörde mig inte alls och reverson är inget jag själv skulle bära så därför nr 1
 

Espresso

Cartier
Även om jag tycker att JLC har gjort en underbar klocka i Ultra thin moon går det inte att kommer ifrån att en Reverso alltid är en Reverso, så valet hade nog landat där trots allt.
 

Sond

Patek
I första hand Reverson. Den är superklassisk och väldigt vacker. Och runda klockor har de flesta. Helt enkelt en perfekt klocka att växla med. Jag har ju en Duo och det är väl samma storlek som den du funderar på. Jag är inte en liten kille med spagettiarmar och den ser inte liten ut på mig. Den "bärs" större pga formen.
D3E3A9DD-702C-47A0-B147-CB0DD318E4E7.jpg

4a6a4822-80b5-4d26-b062-8e5ad8258042.jpg

null_zpsa217e20d.jpg

null_zps4711cf5c.jpg


I andra hand Ultra thin moon 39. Den har jag själv simmat lite kring. Inte för att byta ut Reverson, utan som en månfasklocka vilket jag inte har. Den är ju också väldigt fin. Mer dressad, måne, extremt clean och fortfarande JLC. Men inte alls lika klassisk och inte samma kombination av användbarhet och dress som Reverson.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Reservon såklart, även om de andra är fina också. GT är en perfekt storlek men testa också Grande reverso som är lite större och 976 som är ytterligare ett snäpp fetare. Jag tycker personligen att de är för stora men det är ju en smaksak såklart.
 

maxmol

Panerai
Har samma känsla. Känns som man kommer upp ett segment utan att det kostar hela fracken. Jag röstar för 1an och 2an.
 

Isodor

Audemars
Aj9Yx7Z.jpg


Sportar själv denna och är nöjd.
Men vill du ha riktigt klassisk jlc så tycker jag reverso är riktigt bra. Gillar du inte formen tycker jag att du bör även kika på 40mm med separat sekund ner mot 6. Den är riktigt clean också. Finish och urverk kan man inte klaga på.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag röstar för nr. 3 ,
Gillar lite större (inom rimliga gränser) ur ,
Personligen tycker jag att alternativen känns för dressade ...

Älskar Jaeger
 

Helvetia

Cartier
Kronografen helt klart. Testat den och blev kär. Ursäkta uttrycket, men stark graalvarning på den.

Månfasen är också vacker men brukar inte den komplikationen innebära komplikationer (pun intended) för hur robust utverket är?

Sen undrar jag lite hur servicekostnaden ligger på jlcs. Reverso kan inte vara så farligt men vad kostar det att lämna in en kronograf eller månfas?
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Har en ännu större version av Reverso. Squadra Hometime black edition med Box o papper fint skick
Kan ev byts bort el sälja den..skicka ett meddelande om det är intressant
 

plattfot

Rolex
Tycker du skall testa. Gillar de flesta av deras nättare ur, men även ett par av deras sportmodeller.

Har en Master Control som är den klocka som används minst av klockorna i lådan, men som gör mig gladast när den väl är på armen. Hög kvalitetskänsla, underbar i uppdraget och riktigt tunn för att vara en automatare.


 
Topp