• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger LeCoultre - vad säger ni?

Nja, det där stämmer inte längre, det har kommit en ny modell (släpptes förra året). Jag har den senaste modellen:

EWkfGdU.jpg



Som du ser är det inte samma visare som den du länkade till, inte heller är den 40 mm utan 39 mm (lite svårare att avgöra på bilden dock ;) ) Sen är det lite andra små ändringar från de tidigare modellerna.

Av de 3 i första inlägget så säger jag Ultra thin moon :)

Kanonsnygg, vad är det för REF på den?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Gillar JLC, dock trist att de rasar så hårt i andrahandsvärde.


Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk

Ska man lyssna på Eric Ku kommer sportrollar droppa i popularitet och dressklockor bli populärare, som exempelvis DJ och DD. Reverson, som är JLC:s ikon, må vara en sportklocka från början men jag räknar den som dress. Vilket borde göra att den ökar i andrahandsvärde.

Borde inte det betyda att alla sportklockor sjunker i pris och dress ökar? Rolex är ju största varumärket, dvs de lär styra marknaden.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Ska man lyssna på Eric Ku kommer sportrollar droppa i popularitet och dressklockor bli populärare, som exempelvis DJ och DD. Reverson, som är JLC:s ikon, må vara en sportklocka från början men jag räknar den som dress. Vilket borde göra att den ökar i andrahandsvärde.

Borde inte det betyda att alla sportklockor sjunker i pris och dress ökar? Rolex är ju största varumärket, dvs de lär styra marknaden.

Tror inte sportrollar kommer sjunka i pris. Allt handlar om utbud och efterfrågan och fina vintage-klenoder blir allt svårare att hitta. Om priset kommer stagnera är en annan femma och dressade klockor kan säkert bli mer populärt än vad de är idag. Däremot inget som är huggit i sten eller något som Eric Ku med all säkerhet kan veta.

Däremot kul att fler kan tänka sig klä upp sig idag än för 10 år sedan! Idag går t.o.m varannan högstadieelev med RM Williams och sportiga kavajer, till skillnad mot början av 2000-talet då Reebok och Hood-tröja var hetast bland korridorerna.

Edit: poängen är alltså att den allt mer dressade modebilden säkert också kommer göra avstamp inom mode för klockor. D. Wellington är väl ett praktexempel....
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tror inte sportrollar kommer sjunka i pris. Allt handlar om utbud och efterfrågan och fina vintage-klenoder blir allt svårare att hitta. Om priset kommer stagnera är en annan femma och dressade klockor kan säkert bli mer populärt än vad de är idag. Däremot inget som är huggit i sten eller något som Eric Ku med all säkerhet kan veta.

Däremot kul att fler kan tänka sig klä upp sig idag än för 10 år sedan! Idag går t.o.m varannan högstadieelev med RM Williams och sportiga kavajer, till skillnad mot början av 2000-talet då Reebok och Hood-tröja var hetast bland korridorerna.

Du ska bara veta Fabian... Här i Västerås har elever börjat med slips. Det trodde jag aldrig någonsin skulle hända.


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ska man lyssna på Eric Ku kommer sportrollar droppa i popularitet och dressklockor bli populärare, som exempelvis DJ och DD. Reverson, som är JLC:s ikon, må vara en sportklocka från början men jag räknar den som dress. Vilket borde göra att den ökar i andrahandsvärde.

Borde inte det betyda att alla sportklockor sjunker i pris och dress ökar? Rolex är ju största varumärket, dvs de lär styra marknaden.

Eric ku har ingen spåkula.
Låter snarare som hybris, från hans sida.
 

Rulle

Audemars
är rent såld på en reverso på brun struts...MEN kan man sporta det till mer vardagliga kläder? typ tisha å jeans ?
 

Rulle

Audemars
Applåder !! Tackar för bilderna!
den är så jäkla snygg[emoji106][emoji106][emoji106][emoji7]


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

E.Z.

Panerai
Har aldrig haft någon JLC men står högt upp på listan för framtida köp. Rent klockmässigt tycker jag den tredje var riktigt snygg. Dock tycker jag personligen det är kul att köra på respektive märkens ikoner och i det sammanhanget är Reverso lika med JLC. Reverson har ju en cool funktion, skön historia och är lite annorlunda i formen på ett skönt sätt.
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Börjar bli allt mer sugen på en JLC och har tre kandidater som jag funderar på:

1) Ultra thin moon 39
s5gxux.jpg


2) Reverso Grand Taille
p1010711.jpg


3) Master Control Chronograph
IMG-20111204-00142Medium.jpg


Vad säger församlingen om ovan klockor och JLC rent generellt? Känns som om man får mkt kvalitet och bra klocka med känsla utan att betala astronomiska summor (speciellt beggat).

Slår jag till på någon av ovan sitter dock 1675:an löst...

(ping: leben, Jaganata, MKRGG, Whedda)
Jag älskat kronografer och avskyr månfaser så nr 3 om jag får bestämma :)
 

Svonkoholic

Breitling
Kanske lite sen på bollen här men Reverson alla dar i veckan. Går lite under radarn men det krävs nån som är intresserad och uppskattar det fina för att bära den. Det gäller iof samtliga JLC.
Jag har en 270154 day and night från-96. Tröttnar aldrig på den.
 

Bilagor

  • IMG_3642.JPG
    IMG_3642.JPG
    92.1 KB · Visningar: 69
  • IMG_3643.JPG
    IMG_3643.JPG
    103.3 KB · Visningar: 64

Anqan

Breitling
Grymt svårt val. Gillar verkligen märket och har själv velat mellan Ultra Thin och Reverso i evigheter...endera dagen bestämmer jag mig :)
 
Topp