• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger LeCoultre vs Zenith dressfight >>>>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Har snöat in på klassiska dressare senaste månaden.

Jag har sett klockorna irl och båda fabrikatens nedan modeller är väldigt snygga. Det som skiljer mest åt är tavlornas utseende där båda är unika på sitt sätt.

Gillar jlc skymtar av sunburst effekt samtidigt som zenith imponerar med tavlor med kombo av sunburst och porslin. Har aldrig provat klockorna kanske ni kan ge ett uttalande om reala känslan på armen.

jag gillar framför allt 2 hands JLCn.

JLC

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Zentih


image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

M021

Rolex
2-Faktor
JLC, om du mot förmodan skulle behöva sälja i framtiden är 2a handsvärdet betydligt bättre än på zenithen,
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
På bilderna ser JLC:n klart snyggare ut. Tavlan med sunburst effekt, texten, visarna, timmarkeringarna och polerade bandhorn är snyggare på JLC.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Zenith i all ära men i denna kategori har dom inget emot JLC.
Ta mig inte på fel sätt, Zeniths dressare är utan tvekan mycket fina, men inte i närheten av JLC's liga.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Mina två favoritmärke !
Gillar det lite mer moderna på Zenith, men det kalas allihopa !
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
JLC alla dagar i veckan, även om Zenith är fina klockor. Nya svarta är fin, men JLC tycker jag ska vara med den klassiska silvertavlan.
 
Hmm, tycker nog också bättre om ljusa tavlan till Ultra Thin Moon, dock finns det flera trevliga svarttavlade klockor i master control-serien, inte minst den nysläppta vanliga master control:en
(lånad bild)
wbeXXp.jpg
 
Topp