Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säljes Jaeger LeCoultreReverso i 18k vitguld 45Tkr JLC (service 6/2016)

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av bjrn, 8 juli 2016.

1. bjrn
    Trådstartare

bjrn Borgare

Från:
    Stockholm
    IMG_3793 (1).JPG IMG_3792 (1).JPG IMG_3794 (1).JPG IMG_3790 (1).JPG IMG_3789 (1).JPG _DSC0362.JPG _DSC0362 (2).JPG _DSC0365.JPG _DSC0366.JPG Sista bilden på Momentum-beater på 46 mm som jämförelse och den går inte in under skjortan.

2016-11-08
    Skrev annonsen i somras men plötsligen behövde gumman en klocka, då hennes åkte in till Rob för service, så jag fick dra tillbaka annonsen.

Nu är den upp till försäljning igen, på riktigt för 45.000 SEK.

JLC Reverso Classique, perfekt dressklocka, tunn och fin
    Ref.nr 250.3.86
    Uppvridning: Manuell
    Gångreserv: 42 h
    Boettmaterial: solid Vitguld 18k
    Diameter: 38.7 x 23 mm
    Vattentät: 3 ATM
    Glas Safirglas
    Urtavla: Brons
    Armband: JLC original struts ljusbrunt/brunt med spänne i 18k vitguld.

Servad hos Jaeger LeCoultre 3/6 2016 och under garanti
    Det är alltså ingen gråhandlare från Italien, som säger att den är servad....denna ÄR servad av Jaeger-LeCoultre

Servicen kostar hos Nymans 11,5Ksek/JLC 8-9 KSEK, så den behöver inte servas på ett antal år om man inte är oförsiktig.

Nog finns det bruksspår om man finstuderar den, kolla foton, som självklart kan bli bättre.
    Önskas bättre foton så fixar jag det

Den tickar och går, och håller tiden som den skall, den är ju servad "nyss".
    Min modell av Reverson, har ingen sekundvisare så jag kan knappast säga att jag kollat tidshållningen så himla noga.

En JLC-box följer med och servicepapper, med garanti från JLC:s verkstad i Holland.
    Klockan är även registrerad hos JLC, så vid ägarbyte så gör man en omregistrering på nya ägaren.

Kollat prisbild på Chrono24 och tyckte att 45.000 SEK känns som rätt pris till KS-kompisar, för en klocka där servicen är gjord på riktigt och av JLC - PM:a gärna om jag är ute och cyklar!

Jag vill helst göra upp affären face to face och förslagsvis i Stockholm, eller någon annan plats som vi kommer överens om.

Jag kan skicka, men då är det förskottsbetalning som gäller - då gäller, ingen retur om man inte kan påvisa uppenbara felaktigheter på klockan mot texten här, men jag kör helst face to face, så slipper man fundera.

Förslagsvis med Swish som betalmodell, annars har jag konto på Swedbank, så även direktöverföring är ok om du har Swedbank.
    Tänkte till lite och kom fram till att även sedlar går bra!

Ingen retur då affären görs upp face-to-face
    Tack KlockSnack för annonsutrymme!

Godguys/badguys sidan: http://klocksnack.se/threads/bjrn.51015/#post-1280254 Visa bifogad bild 348368 Visa bifogad bild 348369 Visa bifogad bild 348377 Visa bifogad bild 348375 Visa bifogad bild 348374 Visa bifogad bild 348373 Visa bifogad bild 348372 Visa bifogad bild 348371 Visa bifogad bild 348370 Visa bifogad bild 348369

Senast ändrad: 8 december 2016 kl 18:23
    Crispie, Chagall, stelah och 20 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps