• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag är en fetischist när det kommer till detaljer på klockor...

Chuck

Patek
2-Faktor
Min IWC är fin på baksidan:)
image.jpg

Gillar när rotorn är lika stort som bakstycket!
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Grymt inlägg som vanligt! Jag måste säga att det fanns en tid då jag trodde att den lappen på baksidan satt på alla rolex, alltid. Därför har det blivit en kul grej att se när det finns klockor som fortfarande har kvar den nu när jag vet hur det egentligen ligger till [emoji4]
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Gillar baksidan på min Tissot Seastar 1000 300M. Dom kassa bilderna är lånade från Google. Dykaren på rotorn är en cool detalj.

1140019239-1.jpg

IGP7249.jpg
 

Bilagor

  • IMG-20140207-WA0001.jpg
    IMG-20140207-WA0001.jpg
    194.8 KB · Visningar: 58

Niklas

Rolex
2-Faktor
Härlig läsning! Gillar skarpt dina funderingar och tankar Af Sjodahl :)
Kanske inte riktigt instämmer i din specifika klistermärkes-fetish men jag håller med 100% att det är de små detaljerna som gör klockor så förbenat intressanta. Vissa mer än andra.
Jag går igång på alla cylindrar när jag tittar på den överdjävliga passformen på skruvskallarna i bezeln på mina AP Royal Oak's :lol:
Ser ut som de vore ditsatta med flytande metall.

Tack för tänkvärt inlägg, måste nog kila iväg och fascineras av detaljerna i min klocklåda nu :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Härlig läsning! Gillar skarpt dina funderingar och tankar Af Sjodahl :)
Kanske inte riktigt instämmer i din specifika klistermärkes-fetish men jag håller med 100% att det är de små detaljerna som gör klockor så förbenat intressanta. Vissa mer än andra.
Jag går igång på alla cylindrar när jag tittar på den överdjävliga passformen på skruvskallarna i bezeln på mina AP Royal Oak's :lol:
Ser ut som de vore ditsatta med flytande metall.

Tack för tänkvärt inlägg, måste nog kila iväg och fascineras av detaljerna i min klocklåda nu :)

Tackar, tackar för att du uppskattade inlägget Niklas!!! Ja små detaljer är härligt, det som är lite coolt, är att vi förmodligen uppskattar olika detaljer på våra klockor.

Hehe...jag förstår det, med din klocklåda skulle nog vilken som helst bli fascinerad av, inte bara bara detaljerna skulle jag säga ;)!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Alltid lika trevligt att läsa Herr Sjodahls inlägg. Går också igång på fullset och det gröna hologrammet.
Har själv några rollar med hologrammet kvar. Det får sitta kvar tills det nöts bort om sisådär 10-20 år. :)
P8260075_zpscc5d7c10.jpg

a68f6b6b-1c62-4599-8d73-66ea72f17c10_zpslter26ir.jpg

P5240088.jpg



Man Tackar, man tackar! Kul att det är en del höjdare här på forumet som tycker detsamma som jag, för då behöver man ju inte känna sig helt koko-bengo i huvudet kanske! Det var några sjukt fina exemplar du hade där Nicklas.S helt i min smak, och dom verkar vara slitna med omtanke också. Vissa ser helt nya ut :wideyed:, kul att du visade upp dom.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Vad är den gröna stickern till för ifrån början? Jag tänker mig typ sista kvalitetskontroll
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vad är den gröna stickern till för ifrån början? Jag tänker mig typ sista kvalitetskontroll


Bra fråga faktiskt! Har ingen aning om jag skall vara ärlig, kanske var det som du skriver, eller så är det bara någon liten rolig eller trevlig extra detalj som Rolex körde med förr i tiden. Vet bara att jag gillar det lilla gröna klistermärket som faen iaf :smug:
 

Rojalisten

Panerai
Här glider jag in nästan två år senare.
Ska man låta klisterlappen på en tudor också sitta kvar? Lite halv trist med en genomskinlig, men kanske ökar värdet om låt säga 30 år? :rolleyes::p
IMG_5619.JPG
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Läste tråden - gillade det jag läste... Googlade lite efter möjliga köp och blev lite fundersam... Finns det något sätt att veta om det är "orginal-klisterlapp" eller någon som fuskat?
Se tex: http://www.vintagetopwatch.net/Role...ase-Back-Sticker-Vintage::27.html?language=en

upload_2016-12-22_22-12-38.png


Naturligtvis inte rimligt med en felfri sticker på en i övrigt "åldrad" klocka, men jag antar att det går att få rätt patina även på en nymonterad klisterlapp...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Läste tråden - gillade det jag läste... Googlade lite efter möjliga köp och blev lite fundersam... Finns det något sätt att veta om det är "orginal-klisterlapp" eller någon som fuskat?
Se tex: http://www.vintagetopwatch.net/Role...ase-Back-Sticker-Vintage::27.html?language=en

upload_2016-12-22_22-12-38.png


Naturligtvis inte rimligt med en felfri sticker på en i övrigt "åldrad" klocka, men jag antar att det går att få rätt patina även på en nymonterad klisterlapp...

Riktigt bra fråga, men jag har svårt att tänka mig att det skulle vara original, men som alltid när det kommer till Rolex så kan ju allt vara möjligt :D!
 

PCB

Audemars
började bra ..med bla. breitlingdetaljer som verkligen är fantastiska hantverksmässigt.
men alla vurmar över ett grönt klistermärke?!
rolexfolket är verkligen speciellt:D
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Plast och dekaler skall av från en klocka omgående! Förstår inte varför man vill ha kvar ett grönt klistermärke på en fin klocka så länge det bara går...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Plast och dekaler skall av från en klocka omgående! Förstår inte varför man vill ha kvar ett grönt klistermärke på en fin klocka så länge det bara går...

Då är det så, att du inte gått och nörda ner dig med detaljer tillräckligt bara min vän :cigar:, när du väl gjort det så förstår du vad vissa av oss i tråden går igenom när vi ser ett prakt exemplar...
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Har också lämnat kvar det gröna klistermärket på min Explorer 1:a, tycker att den blir "speciell" på något sätt med lappen kvar :)
 
Topp