• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag är helnöjd med min nya!

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Gick ut till poolen för lite bättre bilder nu när barnen sover middag.


20131106_140215_zpscfeb9816.jpg


20131106_140235_zpse852e192.jpg


20131106_140306_zpsd6cb50ca.jpg


20131106_140327_zps3bdb5884.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Great white är seadweller ref 1665 :)

Ok. Jag freebasar lite efter att ha läst Dr Watch annonsen nedan

Märke: Rolex
Modell: Submariner 1680 Great White

En original, servad & vintage Submariner 1680 med full dokumentation (40mm) Klockan är i ett mycket gott opolerat skick med en fantasktisk fin patina. Orginal Great White submariner tavla med matchande original visare och original insert. 5 milj serie från slutet sv 70 talet. Fin 93150 Oysterlänk helt utan stretch.

Säljes med 1 års garanti, original boxar, cert & certhållare, tags & ankare, flertal servicekvitton & inköpskvitto.

Vårt pris: 55000:-
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Ok. Jag freebasar lite efter att ha läst Dr Watch annonsen nedan

Märke: Rolex
Modell: Submariner 1680 Great White

En original, servad & vintage Submariner 1680 med full dokumentation (40mm) Klockan är i ett mycket gott opolerat skick med en fantasktisk fin patina. Orginal Great White submariner tavla med matchande original visare och original insert. 5 milj serie från slutet sv 70 talet. Fin 93150 Oysterlänk helt utan stretch.

Säljes med 1 års garanti, original boxar, cert & certhållare, tags & ankare, flertal servicekvitton & inköpskvitto.

Vårt pris: 55000:-
Mig veterligen är great white endast ref 1665, dvs sea dweller. Men någon får gärna rätta mig om jag har fel? Konstigt att dr watch skriver så annars.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Mig veterligen är great white endast ref 1665, dvs sea dweller. Men någon får gärna rätta mig om jag har fel? Konstigt att dr watch skriver så annars.

Ja - egentligen är det SD 1665 som kallas Great White... Tror Bernt (Dr W) använder uttrycket "great white" för gamla målade tavlor som är kritvita, och ej har patinering. Detta för att få det att låta lite bättre helt enkelt, men tror han vet att det uttrycket egentligen hör ihop med SD och ej Sub - men han är ju en säljare ;)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ja - egentligen är det SD 1665 som kallas Great White... Tror Bernt (Dr W) använder uttrycket "great white" för gamla målade tavlor som är kritvita, och ej har patinering. Detta för att få det att låta lite bättre helt enkelt, men tror han vet att det uttrycket egentligen hör ihop med SD och ej Sub - men han är ju en säljare ;)

Som när vitguldsindextavlor marknadsförs som " Biccarini".
Då har jag en great white Tudor Sub då. :)
 
Topp