• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag är i behov av en ny dator..

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Första generationens MacBook 12" har inte så bra prestanda och batteritid men man överlever.
Inte i min värld, referensramar.
Är tramsnöjd med min guldiga 12". Biffade upp den till snabbaste konfigurationen som gick att få. Redigerat en del film i Final Cut, fungerar utmärkt.
Jag använder den främst för att kommunicera och bygga webb, fungerar utmärkt.
 

san

Cartier
2-Faktor
Samma här. Är löjligt nöjd med min.

IMG_0135.jpg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hittade ingen riktigt ”dator-tråd” så bumpar denna för det känns som om min fråga ändå håller topic

Någon som har köpt (och fått hem/testat) Apples nya Macbook/Mac mini med nya M1?

Är riktigt sugen på att köpa Macbook Air med M1 men min fråga är om det är dumt att hoppa på ”first gen” av denna nya era av processorer?
Ska man vänta tills det kommer en uppdaterad variant där eventuella barnsjukdomar är åtgärdade eller det är bara att köra?
 
  • Like
Reactions: LS

1965ek

Patek
2-Faktor
Har haft apple de senaste 5-10 åren... Iphones, ipads, appletvs, airpods... skaffade en mcbook air men efter ett par månader gav jag upp och nu kör jag dubbla operativsystem. Vid uppstart väljer jag windows om jag ska göra något annat än filmredigering. 30 år med windows var för svårt att lämna. Varför ska du skapa en mapp frågade sonen... Bara en sån sak.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Hittade ingen riktigt ”dator-tråd” så bumpar denna för det känns som om min fråga ändå håller topic

Någon som har köpt (och fått hem/testat) Apples nya Macbook/Mac mini med nya M1?

Är riktigt sugen på att köpa Macbook Air med M1 men min fråga är om det är dumt att hoppa på ”first gen” av denna nya era av processorer?
Ska man vänta tills det kommer en uppdaterad variant där eventuella barnsjukdomar är åtgärdade eller det är bara att köra?
Har nya MacBook Pro M1, inte stött på några utmaningar trots helt nytt med egna chippet i Mac. Däremot öööööverjävlig batteritid, och riktigt bra prestanda. Körde instegsmodellen.

Sammanfattningsvis, mycket nöjd.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Har nya MacBook Pro M1, inte stött på några utmaningar trots helt nytt med egna chippet i Mac. Däremot öööööverjävlig batteritid, och riktigt bra prestanda. Körde instegsmodellen.

Sammanfattningsvis, mycket nöjd.
Har också en MBP med M1, inte instegsmodellen, men är också supernöjd!
Inte märkt av några problem alls, och jag använder den till allt möjligt.
Tycker batteriet håller imponerande bra.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har nya MacBook Pro M1, inte stött på några utmaningar trots helt nytt med egna chippet i Mac. Däremot öööööverjävlig batteritid, och riktigt bra prestanda. Körde instegsmodellen.

Sammanfattningsvis, mycket nöjd.
Har också en MBP med M1, inte instegsmodellen, men är också supernöjd!
Inte märkt av några problem alls, och jag använder den till allt möjligt.
Tycker batteriet håller imponerande bra.
Tack för svar! Låter lovande :)
Tanken är nog att köpa instegsmodellen utav Air, känns jäkligt prisvärt med tanke på prestandan.
Verkar skilja för lite mellan Air och PRO för att motivera de extra tusenlapparna (och är inget fan utav touchbar’en heller)
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Tack för svar! Låter lovande :)
Tanken är nog att köpa instegsmodellen utav Air, känns jäkligt prisvärt med tanke på prestandan.
Verkar skilja för lite mellan Air och PRO för att motivera de extra tusenlapparna (och är inget fan utav touchbar’en heller)
Är heller inget fan utav touchbaren. Det är väl den som varit lite buggig för mig om man ska nämna något.

Du kommer förmodligen bli supernöjd!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Är heller inget fan utav touchbaren. Det är väl den som varit lite buggig för mig om man ska nämna något.

Du kommer förmodligen bli supernöjd!
Dock stort + att Apple plockade bort ESC ifrån touchbaren och satte tillbaka en fysisk knapp för det.
Hade en PRO (2016-2018 nånting?) med touchbar och utan ESC-knapp.
Kom ju åt den jäveln av misstag exakt hela tiden! Sjukt enerverande..
 
Topp