• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag är lite nyfiken...

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
...på hur vissa av er tänker när ni kritiserar trådar och poster, framförallt på lifestyle-delen? Min reflektion är att de allra flesta kritiker postar frekvent i andra lifestyle-trådar om kläder, skor, bakfylla och så vidare. En del kritiker har till och med startat trådar på lifestyle och även trådar på diskussion innan införandet av lifestyle. Hur särskiljer ni till exempel af sjödahls ticks-tråd från bakfylletråden? Eller sjobbedans behov av hjälp med A-kassa och inkomstförsäkring från sko-och-slips-tråden (vilken sedermera bakades ihop med annan liknande tråd)? Det finns mängder av exempel på inkonsekvens i åsikterna om vad som får och inte får postas på ett klockforum. Enligt mitt förmenande hålls en rimligt god dialog mellan medlemmar och administration och ett rimligt gott regelverk finns.
Jag förordar stringens så tillvida att är man till exempel frekvent postare i en lifestyle-tråd avstår man från klivet upp på den alldeles för höga moralponnyn och anmärker inte på andras lifestyle-postande. Om nu inte posten/tråden håller tvivelaktig nivå genom att tangera regelbrott eller helt sonika vara regelbrytande. Kamratuppfostran i all ära men tänk efter först hur din postcount är fördelad. Och tänk även på attityd/jargong/förhållningssätt. Dialog, inte debatt.

God morgon förresten, rise and shine!

/Kristofer
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Orimlig passion för Lifestyle och OT. Jag skulle bokstavligen talat dö för det och det är i princip det enda som jag egentligen bryr mig om i hela världen. Jag älskar OT-forumet och lifestyle, jag blir helt enkelt en helt annan människa när jag vaknar efter en god natts sömn och vet att trådarna har bumpats. Alla problem, all bullshit i livet bara försvinner, för just då lever jag i ett moment. Den eufori och det fullkomliga vredesmod som jag kan uppleva av forumet Lifestyle överträffar alla andra känslor som jag någonsin har haft. Grabbar, Lifestyle är livet.

Apansson Ta det med en stor näve salt. :hilarious:

Ontopic- Jag diggar lifestyle och alla dess trådar, det är lite av charmen enligt mig.
 

Apansson

Torpare
Orimlig passion för Lifestyle och OT. Jag skulle bokstavligen talat dö för det och det är i princip det enda som jag egentligen bryr mig om i hela världen. Jag älskar OT-forumet och lifestyle, jag blir helt enkelt en helt annan människa när jag vaknar efter en god natts sömn och vet att trådarna har bumpats. Alla problem, all bullshit i livet bara försvinner, för just då lever jag i ett moment. Den eufori och det fullkomliga vredesmod som jag kan uppleva av forumet Lifestyle överträffar alla andra känslor som jag någonsin har haft. Grabbar, Lifestyle är livet.

Apansson Ta det med en stor näve salt. :hilarious:

Ontopic- Jag diggar lifestyle och alla dess trådar, det är lite av charmen enligt mig.
Fniss. God fredag på dig! ;)
 

RDFG

Cartier
Du har en väl en poäng antar jag. Personligen tycker jag det är än värre med alla trådar som denna där det ska diskuteras vad som diskuteras i andra trådar, otroligt tröttsamt (inget illa menat mot TS förstås).
 

meuller

Omega
Jag tycker absolut att du har rätt i sak. Men när det blir en slasktratt för folk som inte orkar googla hur man lägger över bilder från sin iphone till sin dator(bara ett exempel, inget personligt) då blir jag lite trött. Men jag håller med dig i stort.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Känner mig träffad (med all rätt!). Enligt spencers riktlinjer (kan inte hitta citatet just nu) skulle denna del handla om livets härliga ting, så som skor, dryck, fordon etc. Vad är då härliga ting? Mycket subjektivt såklart. Jag personligen tycker inte att fobier, A-kassa och skryt om hemska bakfyllor fyller denna kvot. Det är enligt mig inte "lifestyle" utan mer renodlat OT vars kopplingar till just klockor är minimala. Men sen är jag också en mycket ödmjuk man och ber därför om ursäkt om jag gjort någon upprörd. Enklast hade det varit om tydligare riktlinjer för trådstart fanns/ alt. att denna del inte ens funnits.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Känner mig träffad (med all rätt!). Enligt spencers riktlinjer (kan inte hitta citatet just nu) skulle denna del handla om livets härliga ting, så som skor, dryck, fordon etc. Vad är då härliga ting? Mycket subjektivt såklart. Jag personligen tycker inte att fobier, A-kassa och skryt om hemska bakfyllor fyller denna kvot. Det är enligt mig inte "lifestyle" utan mer renodlat OT vars kopplingar till just klockor är minimala. Men sen är jag också en mycket ödmjuk man och ber därför om ursäkt om jag gjort någon upprörd. Enklast hade det varit om tydligare riktlinjer för trådstart fanns/ alt. att denna del inte ens funnits.
Typ what he said
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Jag undrar hur det står till när folk antingen postar kommentarer som t ex "familjeliv.se"(bara exempel, inget menat mot någon) eller gillar dessa kommentarer och ger medhåll för att sedan skriva i tråden själva i slutändan ändå (då menar jag att folk skriver sådant som är relevant för tråden och inte tråkiga kommentarer igen). Ett exempel är just tråden om egenskaper som sjödahl startat där jag uppmärksammat detta fenomen.

Antingen så är man emot eller inte? Eller tänker jag fel?
Varför återkomma till en tråd som man tycker är dålig och hör hemma på annat forum, och dessutom bidra positivt till den?
 

Lowe92

Cartier
Jag tycker att det är gött med lifestyle och att många trådar passar in, tillexempel ticks/fobi-trådar etc trots att om man kollar på riktlinjerna kanske den inte borde vara här. Bakfylletråden handlar ju om att man kan prata om kvällen innan som antagligen var bra men då man inte ville sitta med mobilen.
Däremot tycker jag väl kanske att trådar om iPhone synkning och A-kassa är lite för mycket OT eftersom det faktiskt är problem med enkla svar man kan googla sig till. Hade frågeställningen varit något diskuterbart såsom, hur ser ni på a-kassa och inkomstförsäkring eller liknande hade det varit en annan femma.
Kan Tillägga att jag stör mig på alla dessa "första klockan, hjälp mig"-trådarna som alla får samma svar också.
Mina två cent.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag tycker absolut att du har rätt i sak. Men när det blir en slasktratt för folk som inte orkar googla hur man lägger över bilder från sin iphone till sin dator(bara ett exempel, inget personligt) då blir jag lite trött. Men jag håller med dig i stort.



Har googlat om du nu ville veta det, blev inte klokare av det, där av att jag frågade här på forumet!
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Är inte mångfald just det som faktiskt får människor att känna sammhörighet och nyfikenhet, iofs kanske utan att i sak begripa det. Men i alla fall.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Verkar som att många stör sig på mina trådar! Skulle jag börja gnälla på alla skittrådar som kommer och går och som inte faller mig varken i smaken eller på läppen så skulle listan bli väldigt lång! Om jag inte gillar en tråd, så brukar jag bara skita i att läsa den, att allt inte diggas av alla är ju inte så konstigt då vi är över 6000 medlemmar.

Så vad är egentligen lifestyle?! Är det skor, kläder, elektronik osv?! Skall man hårdra det hela så skulle det inte heller höra hit på lifestyle, då det blev förbud att sälja dessa saker på K&S.

Personligen har jag inge problem med dessa trådar, trots att vissa inte har/är klock relaterade. Som sagt det jag anses värt att läsa det läser jag, annars så skippar jag det, så enkelt är det med det. Men är det så att folk stör sig på att vissa trådar inte är Lifestyle, så får väl admin göra hårdare regler vad som gäller, en ny omröstning kanske. För mig personligen så blir det inte livsavgörande om jag inte får posta några mer fobietrådar, hur jag för över bilder från min iphone till datorn eller jag hatar snötrådar m.m.
 

Lowe92

Cartier
Verkar som att många stör sig på mina trådar! Skulle jag börja gnälla på alla skittrådar som kommer och går och som inte faller mig varken i smaken eller på läppen så skulle listan bli väldigt lång! Om jag inte gillar en tråd, så brukar jag bara skita i att läsa den, att allt inte diggas av alla är ju inte så konstigt då vi är över 6000 medlemmar.

Så vad är egentligen lifestyle?! Är det skor, kläder, elektronik osv?! Skall man hårdra det hela så skulle det inte heller höra hit på lifestyle, då det blev förbud att sälja dessa saker på K&S.

Personligen har jag inge problem med dessa trådar, trots att vissa inte har/är klock relaterade. Som sagt det jag anses värt att läsa det läser jag, annars så skippar jag det, så enkelt är det med det. Men är det så att folk stör sig på att vissa trådar inte är Lifestyle, så får väl admin göra hårdare regler vad som gäller, en ny omröstning kanske. För mig personligen så blir det inte livsavgörande om jag inte får posta några mer fobietrådar, hur jag för över bilder från min iphone till datorn eller jag hatar snötrådar m.m.

Insåg att mitt inlägg var kritiserade mot iphone-tråden (dock gillade jag fobi tråden) och det var inte det som var meningen. Det är väl mer så att jag är och har varit medlem på flera andra forum (sweclockers mm.) där en sådan tråd hör hemma 100% och att man då kanske borde postat den där. Men hänger man bara här på klocksnack och inte hittar svaret på Google så är det naturliga att posta här, det förstår jag också.

Jag gör som dig istället då och väljer att Varken läsa eller bidra i tråden i fråga utan bara ignorera den om jag inte tycker den hör hemma. Det brukar inte vara några problem alls.

Det här inlägget är alltså ett försök om att be om ursäkt för ett av misstag personligt påhopp och jag hoppas att du kan godta den.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Insåg att mitt inlägg var kritiserade mot iphone-tråden (dock gillade jag fobi tråden) och det var inte det som var meningen. Det är väl mer så att jag är och har varit medlem på flera andra forum (sweclockers mm.) där en sådan tråd hör hemma 100% och att man då kanske borde postat den där. Men hänger man bara här på klocksnack och inte hittar svaret på Google så är det naturliga att posta här, det förstår jag också.

Jag gör som dig istället då och väljer att Varken läsa eller bidra i tråden i fråga utan bara ignorera den om jag inte tycker den hör hemma. Det brukar inte vara några problem alls.

Det här inlägget är alltså ett försök om att be om ursäkt för ett av misstag personligt påhopp och jag hoppas att du kan godta den.



Det är lugnt och ursäkten är godtagen! Alla måste få ha sin åsikt, precis som jag har, dock lite lustigt att 5/12 trådar var riktade mot mig :D !

Det är ett stort forum, Sveriges största klockforum, och förmodligen är det även Nordens största. Jag gillar hur admins driver det, har heller inga åsikter om det, för dom gör ett jävligt bra jobb alla killar. Men det finns många forum, (9t) för att vara exakt och dom flesta har vissa regler för att man skall få skriva ett inlägg och det är också bra, så varför störa sig på ett (Lifestyle) av 9 forum, där medlemmar skriver lite skit som inte är Lifestyle för vissa, men kanske Lifestyle för andra.

Det tåls att sägas igen! Jag själv har jag har inga problem med det som skrivs på något av forumen faktiskt, för jag väljer alltid bort det jag inte vill eller orkar att läsa, men om det nu finns forum medlemmar som stör sig på mina inlägg så får jag väl sluta posta inläggen här på Lifestyle som inte har med klockor att göra, för jag vill ju inte att mina forumdeltagare ska gå och må dåligt eller ha sömnproblem. Jag får sonika börja posta mina inlägg i skotråden, kavajtråden/kostymtråden, Slipstråden osv istället trots att jag inte bryr mig ett piss om vad jag kan handla skiten billigt någon stans.

Själv så tycker jag att Lifestyle är klockrent, man får se det som ett klotterplank, där alla får skriva av sig och uttrycka sig, utan att folk blir upprörda för petitesser, så länge det inte är politik och har rasistiska åsikter om människor läggning, ursprung, mobbing, så har då jag inge större problem. Att allt inte är klockrelaterat har jag heller inga problem med, men det är jag kanske ensam om, lite blaj gör mig heller inget då man brukar ha det normalt på sin arbetsplats med sina arbetspolare om man nu har några :smug:, om man är aktiv i en idrottsförening som spelare av någon lagsport, har själv hållit på med dom flesta lagsporter och där jag personligen kan relatera mig till detta.

Så sammanfattningsvis, jag gillar hur Lifestyle är nu, jag tycker att det är roligt att läsa om allt, trots att den inte har med klockor att göra, så personligen vill jag ha det som det är nu, där man kan posta lite Kokobahija inlägg utan att någon forumdeltagare börja hänga läpp, om jag skall hitta något som jag stör mig på som faen, så är det alla som talar om att man skall googla istället för att skriva sitt inlägg på forumet. Men om man skall börja med det så behöver man ju knappt hänga på något forum, alla svar finns ju att Googla på datorn. Det var allt från sura GUBBEN :oldman: Af Sjodahl, M´key!
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Det hela är ju tämligen enkelt. Gillar man inte OT, klicka (ursäkta svenskan) för fan inte på rubriken Lifestyle.
 
Topp