• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag är lycklig!

jabla

Sarlacc
I går ringde Monica från vår lokala Rolex AD, Carlssons Ur och sa att min GMT var färdig att hämta efter service.
Jag hämtade upp den på väg till min mini-GTG med TKVF och idag var den dagens givetvis dagens klocka.

WP_20140610_001.jpg


Efter 8 veckor var den tillbaka på handleden och fastän jag har flera underbara klockor att använda var den saknad när våren och försommaren smög sig på oss.

WP_20140610_003.jpg


Det här var vad jag fick med mig hem förutom glaset med boxvin och kylklumpen i form av en orange sjöstjärna. Hustrun är på sommarfest med jobb så jag har lite kvalitetstid med mina klockor.

WP_20140610_004.jpg


I boken man fick med kan man läsa lite mer detaljerat vad som ingår i en Rolex service från AD men jag valde att avstå från polering på min bruksklocka. Tycker egentligen att beater är bruksklocka för mig.

WP_20140610_007.jpg


För mig som saknar cert till denna klockan frågar jag er, vilken vill ni hels köpa, en nyservad med garanti från AD eller en med cert och okänd servicehistorik?

WP_20140610_009.jpg


Avslutar med en matchad handledsbild och ett fånigt leende på läpparna men där får ni ingen bild.
Har ni en keeper så kosta på den en service hos er närmsta AD för det har man igen 100 gånger om.

Somnade i solstolen efter plåtandet och vinet så därför är det lite tidsskillnad mellan vad klockan visar och postandet. :)
 

TKVF

Panerai
Det var ju en trevlig kväll. Men som svar på din fråga hade jag tagit en nyservad. Om man inte skall spekulera, utan använda klockan.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Härligt! Jobbig väntan!

Du verkar ha arrangerat en trevlig "välkommen hem-fest" för GMTn!

Svar på frågan: nyservad! :)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Enkelt svar, dvs nyservad hos AD. Köpte min IWC Mark XVI direkt utkommen från service hos Krons för ett år sedan. Trevlig känsla med två års garanti från en AD. Att den sen också har cert, box och originalkvitto skadar ju inte ... ;)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Härlig känsla med nyservat! Hade tagit det alla gånger framför cert. Har ett års garanti kvar på min 16750. Den kom också med samma servicebok, box men tyvärr utan cert.
20140428_104322.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Krispig. Jag väljer också en nyservad. Det var så min var när jag köpte den, nyservad med 1 års garanti men utan cert och box.
 

jabla

Sarlacc
Härligt! Jobbig väntan!

Du verkar ha arrangerat en trevlig "välkommen hem-fest" för GMTn!
:)

Objektivt med mina andra klockor i åtanke så var det ingen jobbig väntan men kul att min återföreningsfest sammanföll med hustruns sommarfest för jag vet att hon inte tycker det är värt att fira. Vill dock inte sträcka så lång att jag tycker det är skönt att hon är borta. :D
 

Randel

Cartier
Gött! Som svar på din fråga: Utan tvekan en nyservad klocka utan cert, före en med cert och okänd service-historik (om vi pratar en äldre klocka).
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Grymt go känsla med nyservat :) Hämtade ut min 14270 från Ad-service förra veckan och det är värt varenda krona! Och som svar på din fråga: nyservad framför cert alla dagar i veckan.
 

jabla

Sarlacc
Här bara ramlar gillandena in så jag tror jag skall låta resten av klockbudgeten just nu gå till att komma ikapp med mina keepers behov av service. Min samling känns ganska stabil nu med undantag för att jag drabbas av PP-sjukan. :)
 

jabla

Sarlacc
Visa leendet då!!

Skämt åsido så kan jag inte annat än hålla mig dig, man ska vårda sina kära ömt :)
Känns lite sjukt att sitta här hemma ensam med ett fånigt leende på läpparna. Samtidigt är det kanske bara en diagnos som skiljer mitt beteende från om jag varit i en grupp. :D
 

Jibe

Cartier
Helfint! Instämmer med övriga i tråden, nyservad över en med okänd service-historik, dock inte om det är en relativt nyuttagen klocka, då tycker jag klockan borde ha cert.

Klart du ska PP förresten ;)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Att jag se tröstköpte den här under min väntan är över huvud taget inget jag ångrar. ;)

WP_20140610_010.jpg
Tröstköp är bra!
Gjorde samma sak när min Sub är på service nu, köpte en annan Sub under tiden:)
Grattis till återföreningen, känns som du och GMT'n var värda att fira med lite vin idag!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Riktigt fin! Bra blandning mellan tool och dress med GMT:n på jubilee.

Och jag hade lätt valt en nyservad med serviceintyg framför cert. Serviceintyget är ju i min värd samma bekräftelse som ett cert. Särskilt på en så gammal klocka så att det ändå inte finns någon garantitid kvar.
 
Topp