• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag en OWG? – The Rolex SUB experience

Fred72

Cartier
Jag kände samma sak med min 16610 sub, allt annat blev liggandes, så jag sålde den. Smart tänkt, nu saknar jag den. Dags för en ny sub, kan bara inte bestämma vilken.
//Freddan
 

POO

Panerai
En (stål)sub är som ett par sjysta jeans, (nästan) alltid gångbara och blir bättre med användning.
 

Bolio

Panerai
Har man engång blitt med Sub är man fast. Man lurar sig själv om man tror att man ska klara sig utan, efter flippen tar det inte många dagar innan man bara måste köpa en igen.
Och som masterkiller skrev när man haft sin SubC experience då.... För de som inte prövat är det en omöjlighet att försöka förklara känslan av helhet man får när man sätter den på armen och den blir en del av kroppen:angel: .
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag var inne på Bergströms Ur i Malmö idag och klämde på en SUBC (och pratade klockor en god stund med en av urmakarna - mycket trevlig prick). Måste säga att de äldre SUBarna bleknar i jämförelse. Bli inte förvånad om det vankas paketöppning snart... :)
Nya viklåset och den solida, uppdaterade länken är de saker som imponerar mest på mig, gaalen finish!
Du har ju redan bestämt dig, eller hur? ;)
 

Mjölk

Breitling
Känns igen!
Haft min subC snart ett år. Den har punkterat mitt klockintresse totalt. Har köpt en milgauss och en choronoris efter men de ligger bara. Inget slår en sjysst sub. För mig tror jag klockresan slutar här faktiskt. Har tappat suget totalt och jag är lika förtjust varje dag. Enda gången jag inte har den är om jag tror det finns risk att den ligger mig till last vid möten.

(Pm om nån är sugen på spence's gamla chronoris btw)

När ligger den dig till last? Är du säljare?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ja, ibland. I en bransch där man ofta rynkar på näsan åt dylika saker dessutom

Trodde du var reklamare? För i den branschen vimlar det ju av gamla rasselrollar och dyrare armleksaker. Alla mina reklamarpolers har sådana i alla fall men ingen är direkt intresserad av klockor utan det ska bara finnas där liksom. Men jag kom nog ihåg fel om ditt yrke eller associerade till någon annan :)
 

Knight

Cartier
Trodde du var reklamare? För i den branschen vimlar det ju av gamla rasselrollar och dyrare armleksaker. Alla mina reklamarpolers har sådana i alla fall men ingen är direkt intresserad av klockor utan det ska bara finnas där liksom. Men jag kom nog ihåg fel om ditt yrke eller associerade till någon annan :)

Reklamare här. Känner väl igen mig i det du säger. Har slutat fråga kollegor om de är intresserad av uren de bär..
 

vekktah

Cartier
Trodde du var reklamare? För i den branschen vimlar det ju av gamla rasselrollar och dyrare armleksaker. Alla mina reklamarpolers har sådana i alla fall men ingen är direkt intresserad av klockor utan det ska bara finnas där liksom. Men jag kom nog ihåg fel om ditt yrke eller associerade till någon annan :)

Nä, illustratör. Men som du säger, i de fall det är mot en reklambudget så är det snarare bra. :) som skrivet ovan är rolex nästan standard på de ad:s jag stött på... men jag jobbar till 85% mot arkitekter och i den svängen är det generellt sett glest med vräkighet (även om jag inte direkt tycker en sub står för det)
 

Boris Balkan

Fark you!
Nä, illustratör. Men som du säger, i de fall det är mot en reklambudget så är det snarare bra. :) som skrivet ovan är rolex nästan standard på de ad:s jag stött på... men jag jobbar till 85% mot arkitekter och i den svängen är det generellt sett glest med vräkighet (även om jag inte direkt tycker en sub står för det)

Har du vågat ha på dig klockan någon gång och fått några kommentarer?
 

vekktah

Cartier
Har du vågat ha på dig klockan någon gång och fått några kommentarer?

Har den faktiskt oftast, aldrig fått kommentarer om någon klocka utom en axcent för 990:- som jag fick kommentarer på nästan dagligen från arkitekter... :-(
Jag förstår totalt om en kund misstänker att man är dyr om man har "flashiga" saker. Och för de flesta är väl en rolex det värsta. Även om den i långa loppet kostar en bråkdel av vad det kostar att ha axcent

Vill man ha uppmärksamhet är det denna ni skall ha:
u8ymepar.jpg
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Faktiskt skrämmande hur få människor det är som känner igen en Rolex jmf mot uropenn-uren.

Aldrig fått en kommentar om min Sub, men min gamla Certina DS action tyckte många var riktigt grym :facepalm:
 

HeliDive

Cartier
photo.JPG


De senaste veckorna har min 16800 tagit över mitt klockliv. Det skedde inte gradvis utan plötsligt blev den det självklara valet och nu sitter den på min arm under alla vakna timmar. Kallad"tråkrolle" av vissa - för mig lockar ingen av de andra klockorna i samlingen längre...inte ens Memovoxen...
Någon som känner igen sig? Går det över?

Eder Boris BalkanRolex über alles!
Går INTE över! :)
 
Topp