• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag får aldrig nog!

JohanS

Omega
Klockor. Dessa jäkla ur. Jag får aldrig nog av dem.

Så här ligger det till. I en låda i vardagsrummet har jag:

1 st Bulova Super Seville
2 st Buler Astromaster
1 st Fredrique Constants Business Timer
+ lite annat KRAFS från ungdomstiden.

Då jag inte har fått nog vill jag självklart ha mer. Därför funderar jag på att hiva ut ovan nämnda på sälj. För att sen satsa inkomsterna från försäljningen på ett nytt ur.

1. Vad tycker ni om den idén?
2. Låt säga att jag får loss cirkus 10k från tuttifrutti - vad ska jag handla då? 2b) Tror ni jag kan få 10k?

Bilder på nuvarande:

img60311892.jpg


1524912793c8043538f6d8ab91273a59.jpg


ffea3ceee1fae612dd7c58a637836d9e.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
1. God, men är man klocktok nöjer man sig inte med ett ur.
2. Vintage Seamaster och?
2b. Nej.
 

JohanS

Omega
Joakim det finns några spekulanter på den så funderar på en auktion på den.. Du kan komma med bud i förhand om du är väldigt intresserad...
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
TiE 7295 kostar den ny på uret.se Ord.pris 8050 Jag hade tänkt mig 5000.

Är nog lite högt. Det jag tycker är roligt med den är månfasen och veckoindikeringen, har du sett Martin021 !
lite tristare att det är kvartsverk. Kul dock med urets beskrivning på sin hemsida:
sekundvisare: tickande
VILKEN JÄKLA SEKUNDVISARE
Men i och med att den saknar sekundvisare märker man ju inte av att det är kvartsverk så vad tjafsar jag om!
Skulle vara det att jag inte får min Movado såld för ens 3000 så varför skulle denna gå för 5000? (sa gubben surt)
 
Topp