• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag fattar inte poängen med Karlskronaklockan

P

Philippe Stern

Guest
Varit mycket trådar och tjöt om Karlskronaklockan. Jag fattar inte poängen. En man i USA beställer klockor (förmodligen från Kina) och låter fabriken skriva Karlskrona Treudd istället för typ Rolex Submariner. Hommage så det skriker. Ingen bakgrund, historia, tradition etc. Det skulle likaväl kunna stå Klocksnack, Volvo, Gucci eller Hemköp på dessa. Vad är poängen? Nu kommer jag använda ett uttryck jag hatar: Utveckla gärna.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Vad är poängen med DW t ex? Jo att skaparen ska kunna tjäna en slant. Det var likadant för Rolex en gång i tidernas begynnelse. Stöd det om du gillar produkten. Om tvåhundra år kanske Karlskronaklockan är vad Rolex är idag... Den som lever får se.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
The story behind the name is that my Grandmother and her family originated from Karlskrona. She was a huge influence in my life and upbringing as my mother was out of my life at a young age. My Grandmother had very strong Swedish customs and roots and taught me a lot of them. Even though I lived in the US, our home was heavily influenced by Swedish customs and traditions.
I decided to name my watch company in honor of her Swedish origins.
Tycker detta förklar ganska mycket! Har inga bekymmer med detta projekt tycker personligen att det är ett ganska kul sådant...skulle dock aldrig signa upp för en men det hör inte hit...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är poängen med DW t ex? Jo att skaparen ska kunna tjäna en slant. Det var likadant för Rolex en gång i tidernas begynnelse. Stöd det om du gillar produkten. Om tvåhundra år kanske Karlskronaklockan är vad Rolex är idag... Den som lever får se.
Typ världens sämsta jämförelse och lika dåligt antagande.

Håller med TS om att det är generiska tråkiga klockor. Legoklockor helt enkelt. Todds band är däremot riktigt bra och prisvärda.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Typ världens sämsta jämförelse och lika dåligt antagande.

Håller med TS om att det är generiska tråkiga klockor. Legoklockor helt enkelt. Todds band är däremot riktigt bra och prisvärda.
Beklagar att du fick något att hetsa upp dig över såhär en söndagskväll. Jag var lite snabb i mitt tidigare inlägg och glömde slänga med ett halvt dussin ironisk facepalmssmileys. Det hade kanske klarlagt för dig att jag inte heller tycker att Rolex är en relevant jämförelse. Vill du hacka mer i afton kan du ta det i PM istället för att kontaminera tråden.

On topic tycker jag att snubben bakom Karlskronaklockan kan få pyssla bäst han vill utan snobberism från elitnördar som oss. Gällande DW håller jag med om att det inte är en grej för mig men viss fasen tjänar de pengar. Låt dem hållas eller gör det bättre själva istället för att kräkas av avundsjuka.
 
P

Philippe Stern

Guest
Beklagar att du fick något att hetsa upp dig över såhär en söndagskväll. Jag var lite snabb i mitt tidigare inlägg och glömde slänga med ett halvt dussin ironisk facepalmssmileys. Det hade kanske klarlagt för dig att jag inte heller tycker att Rolex är en relevant jämförelse. Vill du hacka mer i afton kan du ta det i PM istället för att kontaminera tråden.

On topic tycker jag att snubben bakom Karlskronaklockan kan få pyssla bäst han vill utan snobberism från elitnördar som oss. Gällande DW håller jag med om att det inte är en grej för mig men viss fasen tjänar de pengar. Låt dem hållas eller gör det bättre själva istället för att kräkas av avundsjuka.

Han får pyssla hur mycket han vill. Jag får tycka vad jag vill. Jag kräks inte på DW. Undrar vem som hetsar upp sig? Hahaha!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beklagar att du fick något att hetsa upp dig över såhär en söndagskväll. Jag var lite snabb i mitt tidigare inlägg och glömde slänga med ett halvt dussin ironisk facepalmssmileys. Det hade kanske klarlagt för dig att jag inte heller tycker att Rolex är en relevant jämförelse. Vill du hacka mer i afton kan du ta det i PM istället för att kontaminera tråden.

On topic tycker jag att snubben bakom Karlskronaklockan kan få pyssla bäst han vill utan snobberism från elitnördar som oss. Gällande DW håller jag med om att det inte är en grej för mig men viss fasen tjänar de pengar. Låt dem hållas eller gör det bättre själva istället för att kräkas av avundsjuka.

Klarar du inte av lite mothugg eller? :D

Todds tidigare klockor, exempelvis Bombfrog har fått bra recensioner så det är verkligen inte så att jag har något negativt att anta om kvaliteten på klockorna. Däremot är det som sagt legoklockor, inget fel i det, men det är vad det är. Ungefär som att sätta ett eget tryck på en fruit of the loom t-shirt. Finns många som gör liknande klockor som blivit populära.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Todd Fredriksen , didn't you have some relatives or some history connecting you to Karlskrona? That would explain the name and I'm guessing some of the inspiration comes from the navy in Karlskrona.!?
 
Donkii...

The story behind the name is that my Grandmother and her family originated from Karlskrona. She was a huge influence in my life and upbringing as my mother was out of my life at a young age. My Grandmother had very strong Swedish customs and roots and taught me a lot of them. Even though I lived in the US, our home was heavily influenced by Swedish customs and traditions.
I decided to name my watch company in honor of her Swedish origins.


I still have family there and in Jamjo.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Donkii...

The story behind the name is that my Grandmother and her family originated from Karlskrona. She was a huge influence in my life and upbringing as my mother was out of my life at a young age. My Grandmother had very strong Swedish customs and roots and taught me a lot of them. Even though I lived in the US, our home was heavily influenced by Swedish customs and traditions.
I decided to name my watch company in honor of her Swedish origins.


I still have family there and in Jamjo.

Drop me a pm if you ever decided to visit Karlskrona.
 
P

Philippe Stern

Guest
Mmmm...glassiären...

En (1) kula med grädde och sylt från Glassiären.

Glassiären.jpg
 
P

Philippe Stern

Guest
Jag hoppas du läste Todd Fredriksen's svar Philippe Stern... Det finns en historia till varför han kletat dit namnet på klockan.

Jag har läst varför han döpt klockan till Karlskrona. Det är inte namnvalet jag inte fattar. Jag fattar inte poängen med att köpa en "reklamklocka". Det är vad det är i mina ögon. Jag kan säkert också få en Kinafabrik att göra samma klocka och sen skriva ditt Philippe Stern eller Dressmann på klockan.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag har läst varför han döpt klockan till Karlskrona. Det är inte namnvalet jag inte fattar. Jag fattar inte poängen med att köpa en "reklamklocka". Det är vad det är i mina ögon. Jag kan säkert också få en Kinafabrik att göra samma klocka och sen skriva ditt Philippe Stern eller Dressmann på klockan.

Självklart kan du göra det. Men för att kunna genomföra det inom en rimlig budget så måste vissa "standard" delar användas. Men bara för att du inte hajar poängen så behöver du knappast kräka ur dig på det där sättet. Vad är tanken med din tråd? Att hajja poängen eller bara få ta lite utrymme?
 
P

Philippe Stern

Guest
Självklart kan du göra det. Men för att kunna genomföra det inom en rimlig budget så måste vissa "standard" delar användas. Men bara för att du inte hajar poängen så behöver du knappast kräka ur dig på det där sättet. Vad är tanken med din tråd? Att hajja poängen eller bara få ta lite utrymme?

Kräka? Utveckla gärna. Jag vill hajja hur vissa människor tänker. Varför man köper en reklamklocka. Om jag missat något i min analys. Tydligen har jag inte gjort det.
 

orre

Cartier
Okej, så du förstår inte grejen med Karlskronaklockan. Buhu.. Läs, fråga eller klaga i någon av de redan befintliga trådarna istället för att skapa en ny då.
 
Topp