• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag gillar också vintage..

Andsan

Rolex
På begäran av Theargonout så kommer lite närbilder. Jag kör en klocka i taget.

Jag vill också ta tillfället i akt och tacka för Er uppskattning.

Longines Conquest 1960, Caliber 291, 35 mm, 24 jewels. Reference 9026. Enligt Longines arkiv exporterad till Libanon 1962.
På något vis har den hamnat hos mig i nära nyskick :)
Den har en originalkrona som för modellen är mycket ovanligt. Många bytte ut denna och det gjordes redan i affären, (troligen inte från fabrik) . Skälet till bytet är flera och det som nämns är att de var svåra att snurra, lätt att de gick av samt att de var fula.
Därför finns inte många kvar och om ni ser en sådan krona så slå till. Man betalar över 1´för en sådan.
Spännet är original.















/Anders.S
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
På begäran av Theargonout så kommer lite närbilder. Jag kör en klocka i taget.

Jag vill också ta tillfället i akt och tacka för Er uppskattning.

Longines Conquest 1960, Caliber 291, 35 mm, 24 jewels. Reference 9026. Enligt Longines arkiv exporterad till Libanon 1962.
På något vis har den hamnat hos mig i nära nyskick :)
Den har en originalkrona som för modellen är mycket ovanligt. Många bytte ut denna och det gjordes redan i affären, (troligen inte från fabrik) . Skälet till bytet är flera och det som nämns är att de var svåra att snurra, lätt att de gick av samt att de var fula.
Därför finns inte många kvar och om ni ser en sådan krona så slå till. Man betalar över 1´för en sådan.
Spännet är original.
/Anders.S



Sådär ska en klocka se ut ! !

:):snaphappy:
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grym! Vilken fantastiskt fin klocka det där ser ut att vara! Tack för bilderna, ser fram emot fortsättningen!
 

Andsan

Rolex
Liten fakta om guldconquesten. Samma kaliber som den förra. 35 mm exkl. kronan. Modellbeteckning 9025/7. Enligt uppgift 21.5 gr 18 karat roséguld. Denna har en utbytt krona. Se skälet varför den troligen är utbytt under tidigare inlägg gällande den andra Conquesten. Denna modell i guld och som har datum kl 12 är mycket ovanlig och därför eftersökt.

Denna lyckades jag buda in på E-bay från en säljare från Peru för några år sedan
Enligt Longines är klockan tillverkad 1961 och skickades 1962 till generalagenten i Peru som då hette Welsh.















/Anders.S
 
Topp