• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag gillar Perlon men...

isbjörn

Panerai
...börjar tröttna på de enkla hundrakronors-banden med taskiga lås.
Någon som har tips på var man hittar mera påkostade Perlonband?
Tjockare, mjukare och med riktiga spännen. Något som kan bära upp en bättre klocka lite bättre.
(Länk å läder, ja ja jag vet)
e49a3b762902d3b0fded37b2f03383de.jpg
 

john b

Rolex
Jag har aldrig haft Perlonband. Är det bekvämt? Finns det lite stretch i eller är det som en bastmatta man virar runt?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag håller inte med vaniljsås att ett Perlon skall vara eller behöver vara billigt! Som med det mesta man köper så får du vad du betalar för, jag har några schyssta Perlon band från EULIT, dom har hög kvalité och dom har säkert hängt med i 20 år eller mer. För hade alla Urbutiker detta i sitt urval när du skulle köpa ett band till din klocka. Hurvida kvalitén är idaghar jag ingen erfaren het av, men förmodligen bättre än dom du kan köpa här på KS eller på Ebay.

Länk till EULIT.
http://www.eulit-shop.de/cgi-bin/co...rtnum=301&file=&gesamt_zeilen=0Tsuche--perlon

Jag har ett svart och ett brun-beige i mitt ägo, och dom håller som sagt hög klass bandet är tjockt och tätt, även låset/spännet håller klass. Här har du några bilder på banden tillsammans på några av mina klockor. Bilderna är inte dagsfärska skall sägas.

Svarta Perlon bandet sitter på en Omega Seamaster.
DSC_1700.JPG


Gillar spännet.
DSC_1701.JPG


Den som går åt Brun-Beige satt på min Snöflinga.
DSC_9464.JPG
DSC_9449.JPG
DSC_9453.JPG
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag håller inte med vaniljsås att ett Perlon skall vara eller behöver vara billigt! Som med det mesta man köper så får du vad du betalar för, jag har några schyssta Perlon band från EULIT, dom har hög kvalité och dom har säkert hängt med i 20 år eller mer. För hade alla Urbutiker detta i sitt urval när du skulle köpa ett band till din klocka. Hurvida kvalitén är idaghar jag ingen erfaren het av, men förmodligen bättre än dom du kan köpa här på KS eller på Ebay.

Länk till EULIT.
http://www.eulit-shop.de/cgi-bin/co...rtnum=301&file=&gesamt_zeilen=0Tsuche--perlon

Jag har ett svart och ett brun-beige i mitt ägo, och dom håller som sagt hög klass bandet är tjockt och tätt, även låset/spännet håller klass. Här har du några bilder på banden tillsammans på några av mina klockor. Bilderna är inte dagsfärska skall sägas.

Svarta Perlon bandet sitter på en Omega Seamaster.
DSC_1700.JPG


Gillar spännet.
DSC_1701.JPG


Den som går åt Brun-Beige satt på min Snöflinga.
DSC_9464.JPG
DSC_9449.JPG
DSC_9453.JPG
Ser trevliga ut.
Någon som vet om de finns att tillgå i sverige?
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Kul. Har precis testat mitt första perlon och gillar tanken på det mer än känslan som faller just på det lite billiga och hårda intrycket. Ska spana in Clas Ohlson!
IMG_20150208_114533.jpg
 

Stetes

Omega
Jag håller inte med vaniljsås att ett Perlon skall vara eller behöver vara billigt! Som med det mesta man köper så får du vad du betalar för, jag har några schyssta Perlon band från EULIT, dom har hög kvalité och dom har säkert hängt med i 20 år eller mer. För hade alla Urbutiker detta i sitt urval när du skulle köpa ett band till din klocka. Hurvida kvalitén är idaghar jag ingen erfaren het av, men förmodligen bättre än dom du kan köpa här på KS eller på Ebay.

Länk till EULIT.
http://www.eulit-shop.de/cgi-bin/co...rtnum=301&file=&gesamt_zeilen=0Tsuche--perlon

Jag har ett svart och ett brun-beige i mitt ägo, och dom håller som sagt hög klass bandet är tjockt och tätt, även låset/spännet håller klass. Här har du några bilder på banden tillsammans på några av mina klockor. Bilderna är inte dagsfärska skall sägas.

Svarta Perlon bandet sitter på en Omega Seamaster.
DSC_1700.JPG


Gillar spännet.
DSC_1701.JPG

Jag kan också rekommendera EULIT perlonband. Har ett blått i "Kristall"-serien till min Nomos. Sitter väldigt bra och skönt på armen.


2014-09-05 14.35.41.jpg
 
Någon som vet om det finns 22mm Perlon.. Verkar inte hitta det... Gillar det blå bandet skarpt som några postare visat men Nomos Zurich e ju 20mm och det är vad jag hittat max
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor

willbur

Rolex
2-Faktor
Kan rekommendera perlonband från natoband.nu som har med "guld" spänne. Mitt band från dem har hållt formen, inte börjat spreta up i ändarna, den har däremot tappat lite färg från spännet men det är nog från saltvattnet. Haft det i sex månader ska tilläggas också:bookworm:
Jag brukar köpa nato osv genom singularstraps men de har tyvärr inga perlon med guldspännen.. (Ping Singular)

Här är lite mobilbilder på natobandet.
image.jpg


image_1.jpg


Handledsskott
image_2.jpg
 
Topp