• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag gillar (verkligen) Vintage

_jonte

Patek
Waw! Fantastiska klockor du visar upp, och mycket fina bilder!

Hade för ett tag sen en Longines Heritage Conquest, och som du säger så är det en jättefin klocka men känslan var helt frånvarande. Ditt original ser däremot mycket härligt ut!

Zenith DeLuxe (eller Captain) är mycket vackra klockor. Tror jag ska äga en sån någon gång... Har tidigare funderat över guldtavlor och hur de oftast klarar sig från oxidering eller patina. Funderade då dels om en ädlare legering används, men högst oklart. Troligast är nog som du säger att luften i klockan efter lite tid blir syrefattigare då syret nog reagerar lättare med metaller i tex verket än med guldlegeringen. Frånvaro av fukt hämmar ju även oxidation.
Tror nog att ett lite tjockare, men jämnstoppat, brunt band hade passat bra, kanske struts eller ödla. Rios har flera fina band i rätt stuk och utan kontrastsöm.

Mycket härlig Breitling chrono! Såå mysiga bulliga bandhorn. Kronan är läcker, men väl i gulguld och övriga i roseguld?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Waw! Fantastiska klockor du visar upp, och mycket fina bilder!

Hade för ett tag sen en Longines Heritage Conquest, och som du säger så är det en jättefin klocka men känslan var helt frånvarande. Ditt original ser däremot mycket härligt ut!

Zenith DeLuxe (eller Captain) är mycket vackra klockor. Tror jag ska äga en sån någon gång... Har tidigare funderat över guldtavlor och hur de oftast klarar sig från oxidering eller patina. Funderade då dels om en ädlare legering används, men högst oklart. Troligast är nog som du säger att luften i klockan efter lite tid blir syrefattigare då syret nog reagerar lättare med metaller i tex verket än med guldlegeringen. Frånvaro av fukt hämmar ju även oxidation.
Tror nog att ett lite tjockare, men jämnstoppat, brunt band hade passat bra, kanske struts eller ödla. Rios har flera fina band i rätt stuk och utan kontrastsöm.

Mycket härlig Breitling chrono! Såå mysiga bulliga bandhorn. Kronan är läcker, men väl i gulguld och övriga i roseguld?
Det stämmer att boetten är roséguld. Kronorna är väldigt svårfunna så det får duga;)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag ser att du fallit för "den guldiga dressaren" och "den obskyra kronografen" ;-)
På lite större allvar - underbara bilder på fantastiska klockor. Jag förstår det både besvärliga och oemotståndliga med en oburen 40-åring. Hoppas du hittar ett bra tillfälle att inviga den. Tavlan på zenithen är helt gudomlig! Tack för inlägget!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jag ser att du fallit för "den guldiga dressaren" och "den obskyra kronografen" ;-)
På lite större allvar - underbara bilder på fantastiska klockor. Jag förstår det både besvärliga och oemotståndliga med en oburen 40-åring. Hoppas du hittar ett bra tillfälle att inviga den. Tavlan på zenithen är helt gudomlig! Tack för inlägget!


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ja, bland annat, har jag fallit tungt precis så, och som den medskyldige till tråden skall du ha ett stort tack själv s a s..;)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Härlig samling. Tack för att du delar med dig :)
Riktigt grym Vulcain Cricket, har inte många presidenter i USA haft Vulcain Cricket?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Instämmer på alla punkter ovan! Det var sannerligen otroligt mycket bättre och snyggare förr. Tack för ett inspirerande inägg och väldigt fina bilder på fina klockor.
 
Topp