• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har armbandsur / klocka på min högra handled ...

Jag har vanligtvis klocka på

  • högra handleden.

    Röster: 13 10.6%
  • vänstra handleden.

    Röster: 105 85.4%
  • båda handlederna.

    Röster: 5 4.1%

  • Totala väljare
    123
... enbart när jag går runt i klockaffärer! För att kunna prova klockor på vänstra handleden utan att behöva fumla med att ta av mig / flytta på min egen klocka! Jag vill ju prova affärs-klockan på den armen den skall sitta, den vänstra. Att i övrigt ha klocka på höger handled är ovanligt för mig, det har jag enbart vid de få tillfällen jag double wristar!

och Du?
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
... enbart när jag går runt i klockaffärer! För att kunna prova klockor på vänstra handleden utan att behöva fumla med att ta av mig / flytta på min egen klocka! Jag vill ju prova affärs-klockan på den armen den skall sitta, den vänstra. Att i övrigt ha klocka på höger handled är ovanligt för mig, det har jag enbart vid de få tillfällen jag double wristar!

och Du?
Bra tänkt, dig lurar man inte! Du spar alltså 5 sekunders fummel i klockaffären men lägger ner minst tio sekunders fummel för att ta på dig klockan på fel arm.
 

tissoter

Audemars
... enbart när jag går runt i klockaffärer! För att kunna prova klockor på vänstra handleden utan att behöva fumla med att ta av mig / flytta på min egen klocka! Jag vill ju prova affärs-klockan på den armen den skall sitta, den vänstra. Att i övrigt ha klocka på höger handled är ovanligt för mig, det har jag enbart vid de få tillfällen jag double wristar!

och Du?
Gjort så en gång men det väl ganska lätt och ta av sig klockan :)
 
Bra tänkt, dig lurar man inte! Du spar alltså 5 sekunders fummel i klockaffären men lägger ner minst tio sekunders fummel för att ta på dig klockan på fel arm.
Vid två avtag är tiden intjänad. Går man mellan lite olika montrar och eller butiker tjänar man in det snabbt!

Gjort så en gång men det väl ganska lätt och ta av sig klockan :)
se nedan
Aldrig, känns inte värt. När jag testar klockor gillar jag inte att stressa. Det får gärna ta lite längre tid :)
Lite beroende på butik och situation är det kanske inte jättekul att ta av sig sin klocka och släppa fokus från den... Butiken lär knappast ersätta min klocka om den "försvinner" ut genom dörren med någon annan "kund". Aktsamhetskrav etc..
 

tissoter

Audemars
Vid två avtag är tiden intjänad. Går man mellan lite olika montrar och eller butiker tjänar man in det snabbt!


se nedan

Lite beroende på butik och situation är det kanske inte jättekul att ta av sig sin klocka och släppa fokus från den... Butiken lär knappast ersätta min klocka om den "försvinner" ut genom dörren med någon annan "kund". Aktsamhetskrav etc..
Men om man provar, så har de ju ofta en bricka eller någon monter man kan lägga klockan på samtidigt? Skulle det däremot ej finnas då håller jag med dig.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Vid två avtag är tiden intjänad. Går man mellan lite olika montrar och eller butiker tjänar man in det snabbt!


se nedan

Lite beroende på butik och situation är det kanske inte jättekul att ta av sig sin klocka och släppa fokus från den... Butiken lär knappast ersätta min klocka om den "försvinner" ut genom dörren med någon annan "kund". Aktsamhetskrav etc..
Hoppas du gör nåt vettigt med de där 10sekunderna :)
 
Men om man provar, så har de ju ofta en bricka eller någon monter man kan lägga klockan på samtidigt? Skulle det däremot ej finnas då håller jag med dig.
Vem har ansvaret för din klocka på brickan? DU! T.ex. NK:s klockavdelning saknar ju till och med dörr, eller minns jag fel? Visst, man kan strunta i att ha egen klocka på sig, men en bra klocka ökar sannolikheten till bra service med faktor 5, minst.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Är så van vid att ha klockan på vänster att det känns onaturligt att ens göra rörelsen för att se tiden med högerarmen. Kommer nog alltid ha den på vänster.
 
Sant, men en liten motfråga? Hur vågar man ens bära en dyrbarare klocka om man inte i en seriös klockbutik kan lägga den på brickan samtidigt som man provar en annan :) Tror det är större risk att bli ficktjuvad ,rånad på krogen.
Visst, men...
Jag vill ju lägga 100% av fokus på klockan jag provar. Går man lite mellan olika montrar, jämför etc... "Stängda" butiker är väl inget problem, men de "öppna" känns inte så kul. Det finns väl en tråd där personer vägrar ta av klockan i säkerhetskontroll inför flyg...
 

tissoter

Audemars
Visst, men...
Jag vill ju lägga 100% av fokus på klockan jag provar. Går man lite mellan olika montrar, jämför etc... "Stängda" butiker är väl inget problem, men de "öppna" känns inte så kul. Det finns väl en tråd där personer vägrar ta av klockan i säkerhetskontroll inför flyg...
Jo det e klart, hoppas på bra vakter i de öppna butikerna :)
Riktigt bra på flygplaster där man får behålla klockan på, känns betydligt bättre. Har hänt mig några gånger men oftast tar man ju bara av sig allt på rutin så då åker ju klockan ner i någon kavaj. Fanns det inte något ärende för något år sen där en kille blev av med sin Rolex precis så? Har för mig de hade de inspelat.
 
Jo det e klart, hoppas på bra vakter i de öppna butikerna :)
Riktigt bra på flygplaster där man får behålla klockan på, känns betydligt bättre. Har hänt mig några gånger men oftast tar man ju bara av sig allt på rutin så då åker ju klockan ner i någon kavaj. Fanns det inte något ärende för något år sen där en kille blev av med sin Rolex precis så? Har för mig de hade de inspelat.
16.NK_.538-B8.jpg

ÄNNKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ juvelsalong
I konceptet varuhus ingår ju att det är lätt att gå mellan avdelningarna. Jag skulle gärna vilja se hur ett försäkringsbolag ser på om man tog av sig klockan, la den på en bricka och blev av med den.
 
Senast ändrad:

McOak

Omega
Vid två avtag är tiden intjänad. Går man mellan lite olika montrar och eller butiker tjänar man in det snabbt!


se nedan

Lite beroende på butik och situation är det kanske inte jättekul att ta av sig sin klocka och släppa fokus från den... Butiken lär knappast ersätta min klocka om den "försvinner" ut genom dörren med någon annan "kund". Aktsamhetskrav etc..
Var handlar du klockor? :banghead::D
 

Hugii

Audemars
Först tittar, sen sätter mig vid bordet och pekar på vad jag vill prova. :) annars står man där som ett barn i godisbutiken :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag varierar mellan höger och vänster. Större klockor med stora kronor blir alltid på höger, medan en del mer bekväma (inte alla) sätts på vänster. Men jag är nog mer höger än vänster utan att kunna ge vidare förklaring.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
På gtg sätter man ju sin egna på högernäven. Oftast kör man väl dubbelt på gtg men...

Ja ingen annan skall ju fippla med ens klocka. Men man skall själv fippla med andras...;)

Varför inte ta av sin klocka från vänstern och låta någon annan klämma medan man själv klämmer på annat? Så har det funkat på de GTGer jag varit på.
 
Topp