Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Jag har bestämt mig, nu skall "SKITEN" bort, 1 år senare!

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Affe, 18 januari 2015.

?

Skall jag ha helskägg eller inte?!

Poll closed 5 februari 2015.
  1. JA!

74 röst(er)
    70,5%
  2. NEJ!

31 röst(er)
    29,5%
  1. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Som sagt så har jag bestämt mig för en sak idag , jag skall förnya mig! Inte med ett klock köp, Hm...jo det ska jag, men inte än, men det kommer att ligga än hel del jobb innan det kan upp frias.

Jag har haft helskägg i många år nu (5 år) har jag för mig, dom flesta tycker det ser för jävligt ut, inkl jag själv. Men om jag har bestämt mig för en sak så brukar det ofta bli så, om folk tjatar att jag skall göra si eller göra så så brukar jag göra raka motsatsen. Skall väl inflika att det inte gäller allt, typ jobbet osv, men när det kommer till mitt yttre iaf så är det jag som bestämmer hur fan jag vill se ut.

Så idag så ryker det, gladast kommer nog mina kära Los Tantos att bli, hon har varit borta över helgen, så det kommer att bli en glad överraskning för henne :D när hon kommer hem . Hehe...katterna blev lite förundrande när jag kom ut ifrån badrummet, vem tusan är den där gubben, han har vi inte sett förut, våran farsa har ju helskägg. Även mupparna på jobbet kommer bli glatt överraskade.

Hehe...min mormor kallade mig alltid klock Jesus när hon var i livet, min mormor var en frisk fläkt och jag saknar henne varje dag.
    nu ska.jpg

Vi sa hela, gör om gör rätt!
    nu ska 1.jpg

Öjjjjjjjjj! Mustaschen också, inge j... fusk nu pöjkvaske!
    nu ska 2.JPG

Haha...men fy fan va sliten man ser ut, och ändå dracks det bara julmust igår.

IDIOT! Du lär ta bort hela mustaschen, annars kommer det se för jävligt ut!
    nu ska 3.JPG

Nu då! NEJ! Nu ser du ju ut som Charlie Chaplin eller den där andra snubben som jag inte kommer ihåg namnet på!
    nu ska 4.JPG

Så där ja!
    nu ska 5.JPG

Näääääääää! Du har ju glömt lite skit under läppen AFFE! Fixa till det..., NU!!!

JAAAAAAAAA! Nu så blev det RÄTT, men nu liknar du ju tönten Clark Kent istället med dom där glajjorna! Fast du är bra mycket svagare, Hehe :D!
    nu ska 6.jpg

Vem bryr sig :smug:, jag har fler klockor en han :D!

Beviset ligger nu i papperskorgen!
    nu ska 7.JPG

Men får jag en klocka nu, nu när jag har rakat mig?! Snälla!!!

Nope, så lätt var det inte, för jag ställde mig även på vågen. Och det var ingen rolig syn, beror ju på vem du frågar säkert. Men frågar du mig så blir jag inte så imponerad, det skall bli en förnyelse även här. Man har nog fått en lite för stor gubbmage när man tittar ned, och det ända man ser då, är tårna. Det suddiga i bilden är magen, Hahaha, och tur är väl det för alla övriga.

nu ska 8.JPG

Men då blir det stora förändringar, först så blir det indragning av bland det gottaste jag vet, bullar och kakor! Nu får det bli bara på lördagar och inte som det är nu, lördag hela veckan!

Jag är 172cm och 91kg så det är nog några kilo för mycket tror jag, jag skall försöka att gå ner 15 kg (75kg) till midsommar, klarar jag det så blir det en valfri klocka. Klarar jag inte det, får jag sätta upp ett nytt mål.

För 8 år sedan 2006 så såg jag ut så här i kroppen 69kg, 30" på jeansen, small när jag köpte tröjor, jackor, skjortor osv. Nu så väger jag 91kg, 34"-36" på jeansen, L eller XL på alla tröjor och skjortor, Haha, VA FAN VA DET SOM HÄNDE?! :arghh:
    stefanmodell 017.jpg

Jaja...till min hjälp så kommer jag att använda denna mackapär!
    nu ska 9.JPG
    Och denna onyttiga sak, som har stått oöppnad bra länge nu!
    DSC_1386.JPG

Skall försöka cykla 1 timme varje dag, helst 1,5, plus att jag skall försöka att göra så många situps jag orkar. Kommer även att styra om kosten, mindre portioner, bort med det vita brödet, inge sötsaker i veckorna, tex kakor, glas, bullar, läsk osv. Lördag kommer att bli den dagen man får dra i sig lite onyttigt.

Och som sagt, om jag har gott ner till 75 kg eller mer dagen före midsommar så skall jag ge mig en klocka i belöning.

Så kom igen nu Affe, visa va skåpet skall stå, kom igen Affe kom igen, kom igen Affe kom igen :D!

" Jag kommer att köra UPPDATERINGAR i denna tråd under resans gång, med hur det går med dieten, om jag tappar vikt osv. "

Oron, sherwan, Urkvinnan och 155 andra gillar detta.
  2. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Spännade

Kul projekt och bra stake i dig som rakade bort skägget, kom ihäg när min farsa rakade av sig mustaschen, jag kände fan inte igen gubben som satt vid köksbordet, rapportera frugans kommentarer

Affe gillar detta.
  3. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Ha ha... sjuka människa. Fast på ett bra sätt! ;) Lycka till!

Affe gillar detta.
  4. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Hur ska man nu känna igen dig på stan?! Jag är i chock.

Sullstrom, vikgul, eriksson850 och 1 annan gillar detta.
  5. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Härligt! Kör utan skägg o se hur du trivs. Tips till din vikt o fys funderingar. Kosten är det som gör störst skillnad dvs viktminskning. Däremot är det ju såklart oerhört viktigt att hålla igång med fysik aktivitet ett par ggr per vecka.

Jag tror du fixar det om man sätter upp rimliga mål vilket jag anser att du har gjort. sedan ska man ju hitta en nivå som man kan hålla utan att man missar allt det goda som finns i livet. Lycka till! :). Vilken klocka blir det förresten om du grejar det? ;)

Affe gillar detta.
  6. weeklund

weeklund Bonde

Lycka till! Även om jag personligen tycker det är synd att du rakade av dig skägget.

Affe gillar detta.
  7. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Jag säger bara lycka till! Hoppas du lyckas med ditt mål, vilken klocka blir det?

Affe gillar detta.
  8. WHU

WHU Friends of KS

Från:
    Green Street
    Haha, världens coolaste...
    Lycka till!

Affe gillar detta.
  9. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Ball tråd som vanligt!:) Lycka till!​

Affe gillar detta.
  10. Amesoeurs

Amesoeurs Stadsbo

Från:
    Örebro
    Det där skägget var fan kungligt! Men kör hårt och lycka till!!

Affe gillar detta.
  11. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Du är cool! Kör hårt!

Affe gillar detta.
  12. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Affe gillar detta.
  13. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    10 år yngre direkt! ;)

Affe gillar detta.
  14. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Klipp nu inte frillan, du har ju bara en bit kvar tills du är ifatt mig ;)

jabla och Affe gillar detta.
  15. Danielle

Danielle Borgare

Men Affe, vad har du gjort :nailbiting:

Önskar dig lycka till och hoppas att du når ditt mål. Vi ser nog alla fram emot att se vad för nytt som kommer till din samling :)

Affe gillar detta.
  16. Fergi

Fergi Stadsbo

Från:
    Visby
    Lycka till,har man viljan så går de vägen.synd med skägget bara..;)

Affe gillar detta.
  17. mlundstrom

mlundstrom Stadsbo

Härligt! Lycka till!

Affe gillar detta.
  18. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Steg 2 var ju klart ballast! 1 är lite galen professor, steg 2 är den perfekta mixen av gentleman (mustasch snurrarna) och loco bandito (skägget & tribalen)

Affe gillar detta.
  19. thomastheswede

thomastheswede Borgare

Helvete vilket söndagsryck, underbart inspirerande!

Lycka till, vi ser fram emot uppackningstråden på midsommardagen!

Affe gillar detta.
  20. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Fantastisk post! Klart du fixar det :)

Affe gillar detta.
  21. Carlton

Carlton Stadsbo

Tvivlar inte på att du grejar det! Du får hålla oss uppdaterade =)

Affe gillar detta.
  22. CapTaiN-MiFFo

CapTaiN-MiFFo Friends of KS

Från:
    Norrköping
    Härlig tråd som vanligt. Lycka till :)

Affe gillar detta.
  23. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Affe gillar detta.
  24. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Känner förändringens vindar fläkta.

Bra början på en ny era.

Kämpa

Affe gillar detta.
  25. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Haha! Originellt!

Affe gillar detta.
  26. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

TACK!

Haha...älskar att bjuda på mig själv, om människor blir glada utav det så blir även jag mycket gladare i mig själv.

hvtobbe, Danielle, Jensab och 2 andra gillar detta.
  27. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Min vän, finns varken klocka eller pengar i världen som kan få mig och klippa mig, men framför allt så har du och jag något gemensamt med det min kära Icaras ;), Hehe förutom klockor dårå :D .

28. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Tack Chrisse!

Skall försöka, har alltid varit envis av mig, så jag hoppas att jag kan klara av det, denna gången också. Jag behöver verkligen det, har mått ganska så dåligt länge nu över mina extra kilon, men nu är botten nådd.

Taxman och Chrisse gillar detta.
  29. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Hehe...Tack, bra ifall andra tror på att man fixar det, känns ganska så skönt att vara utan skägget tom, dock är det ovanligt och katterna är lite reserverade av sig :D .

30. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Tack Danielle!

Kan vara bra med lite förnyelser ibland, jag tror att detta är rätt väg att GÅ, skall man börja med förnyelser så är det lika bra att gå all-in :cigar: .

Danielle gillar detta.