• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har bestämt mig, nu skall "SKITEN" bort!!!

Skall jag ha helskägg eller inte?!

  • JA!

    Röster: 74 70.5%
  • NEJ!

    Röster: 31 29.5%

  • Totala väljare
    105
  • Enkät stängd .

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kaggen behövs om man ska orka lyfta lite, är ju kroppens egna bälte... ;)

Tog det dig 1 år att få till skägget igen, eller rakade du dig efter kapningen ett tag eller lät du det växa helt fritt ?

Nja...jag började nog spara ut i slutet av november föra året om jag inte missminner mig, så dryga 9 månader har det tagit att få denna längd på skägghelvetet :D!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ruggigt stiligt! Har själv börjat lite smått (kommer inte köra nån stenhård träning direkt) på att avveckla kaggen. Skägget är redan på plats, dock. ;)
Men! Du måste fortfarande göra nåt åt tånaglarna. :D


Tackar, krävs mycket självdisciplin bara, beträffande tånaglarna, så blir jag inta av med nagelsvampen, har kört dubbla kurer av Terbinafin utan framgång, har provat det mesta faktiskt...
 

Oli

Omega
2-Faktor
Snart 8 månader sedan jag skrev det senaste inlägget, och över 1 år sedan jag nådde mitt mål att gå ner i vikt till 75kg då jag startade detta galenskap i januari 2015. Visst det har varit en lång väg, och har det varit värt det?! JA! Jag känner mig som en ny människa och jag känner att jag inte försakar något. Och det är väl därför det går så lätt att försätta med vardagslunken. Mycket spelar väl in, men att jag började studera till finsnickare är nog fan det bästa jag har gjort här i livet, där satt nog det mesta tröstätandet, då man kände att det inte var så kul att kliva upp ur sängen och åka till jobbet.

Det brukar väl sägas att det svåra att med att gå ner i vikt, är att hålla den, personligen tycker jag att det funkar hyfsat bra än så länge.

Då, jag började i januari 2015.
image.jpeg


9 juli 2015, då hade jag nått målet jag satte att gå ner till 75kg eller mindre.
upload_2016-8-25_11-30-30.png


I januari 2016, hade hållit vikten helt OK.
image.jpeg


Idag 25/8. Kostar att ligga på topp :rolleyes:.
image.jpeg
image.jpeg



Även skägget växer på riktigt bra, och jag känner mig normal igen! Ett tag kändes det som om jag sprang runt naken :D.

Januari 2015 precis efter halshuggningen.


Januari 2016, hade man fått några fjun tillbaka i alla fall.


Idag 25/8, gött att vara back in business. Haha...börjar även få grått hår ser jag :woot:, som jag har längtat, faen så nice :cool::D:p:cigar:!



Lets get ready to Rumble...
Grymt!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ok fint. Då vet man att det får ta sin lilla tid. Dags att spara kanske :)

På vintern är det riktigt gött att ha skägg, fast på sommaren när det är jävligt varmt ute, ja, då är det väl inte lika kul alla gånger! Men på det stora hela, så är det skönt med skägg, dels så slipper man ju raka sig som jag får ångers ut av :D, men sen är det för jävla bohem coolt osså :cigar:... Börjar du spara nu så har du ett redigt skägg till Lucia, om du har normal skäggväxt vill säga ;)!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
På vintern är det riktigt gött att ha skägg, fast på sommaren när det är jävligt varmt ute, ja, då är det väl inte lika kul alla gånger! Men på det stora hela, så är det skönt med skägg, dels så slipper man ju raka sig som jag får ångers ut av :D, men sen är det för jävla bohem coolt osså :cigar:... Börjar du spara nu så har du ett redigt skägg till Lucia, om du har normal skäggväxt vill säga ;)!
Jadå, har redan börjat lite, tror det kan gå vägen vi får se :)

Jag är svettig och varm året om så spelar nog mindre roll med skägget, helt klart snyggt och praktiskt!
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Idag 25/8. Kostar att ligga på topp :rolleyes:.
image.jpeg


Vilken resa du gjort när jag läser tråden! Dock mest imponerad av.... FlipFlop brännan!!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu är det över 2-år sedan jag bestämde mig för att göra något radekalt med mig själv! Först bort med mitt älskade skägg och så minst 15kg av mig själv skulle det bli.

Nu är skägget på plats och jag håller mig i skinnet fortfarande, det känns bra mycket bra att kunna hålla vikten som jag ville gå ner till + lite till t.o.m :).

pablo-escobar-narcos-sunglasses.jpg


Januari 2015.
nu-ska-8-jpg.102318


Januari 2017.
IMG_5067.JPG
 
Senast ändrad:

mofo

Audemars
2-Faktor
Nu är det över 2-år sedan jag bestämde mig för att göra något radekalt med mig själv! Först bort med mitt älskade skägg och så minst 15kg av mig själv skulle det bli.

Nu är skägget på plats och jag håller mig i skinnet fortfarande, det känns bra mycket bra att kunna hålla vikten som jag ville gå ner till + lite till t.o.m :).


IMG_5067.JPG
Härligt att du lyckas hålla dig i form, själv ligger jag runt 65kg, käkar en del skit och dricker öl/läsk.
Fast jag är medveten om detta och för att kunna trycka ner skiten så tränar jag några dagar i veckan.

Keep up the good work!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Härligt att du lyckas hålla dig i form, själv ligger jag runt 65kg, käkar en del skit och dricker öl/läsk.
Fast jag är medveten om detta och för att kunna trycka ner skiten så tränar jag några dagar i veckan.

Keep up the good work!


Tackar! Bra jobbat, var lättare för 20 år sedan, men när man nått dom 50 så är det fan inte lätt att göra både och tyvärr!
 

Psykel

Patek
Nu är det över 2-år sedan jag bestämde mig för att göra något radekalt med mig själv! Först bort med mitt älskade skägg och så minst 15kg av mig själv skulle det bli.

Nu är skägget på plats och jag håller mig i skinnet fortfarande, det känns bra mycket bra att kunna hålla vikten som jag ville gå ner till + lite till t.o.m :).



Januari 2015.
nu-ska-8-jpg.102318


Januari 2017.
IMG_5067.JPG
Hellre en skäggig tjockis än en nakenfejsad atlet. Men jag tycker nog att du lyckats pricka in det bästa av två världar! :D
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Sjukt bra jobbat. Missat hela resan du gjort.
Gick själv ner från 107 till 82 i början på 20-talet. Inte faaan fick jag köpa nån ny klocka för det.
Får väl glädjas åt bättre hälsa ändå.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hellre en skäggig tjockis än en nakenfejsad atlet. Men jag tycker nog att du lyckats pricka in det bästa av två världar! :D

Hehe...TACKAR, kan väl hålla med dig att jag prickat in det bästa av två värdar ;), beträffande det andra så har jag inga kommentar :D.

Sjukt bra jobbat. Tummen upp.

TACK...BRO! Får väl se hur länge man orkar att motivera sig, dock kommer det med säkerhet bli något annat om det blir så att man öppnar eget tyvärr :p.

Sjukt bra jobbat. Missat hela resan du gjort.
Gick själv ner från 107 till 82 i början på 20-talet. Inte faaan fick jag köpa nån ny klocka för det.
Får väl glädjas åt bättre hälsa ändå.

TACKAR, TACKAR, WOW...:wideyed:, 25kg är respekt mannen, Hehe, Hm, din stackare där, jag hoppas att du har tagit igen den dagen med ränta då ;):D:p, och visst är det väl så, att hälsan är helt klart värt mer än att man får köpa på sig en klocka!
 

Kson

Patek
2-Faktor
Nu är det över 2-år sedan jag bestämde mig för att göra något radekalt med mig själv! Först bort med mitt älskade skägg och så minst 15kg av mig själv skulle det bli.

Nu är skägget på plats och jag håller mig i skinnet fortfarande, det känns bra mycket bra att kunna hålla vikten som jag ville gå ner till + lite till t.o.m :).



Januari 2015.
nu-ska-8-jpg.102318


Januari 2017.
IMG_5067.JPG

Roligt att det går bra ☺.
 
Topp