• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har en sommartradition

par

Patek
2-Faktor
Jag har en extremt knäpp sommartradition jag faller in i. Jag lyckas alltid köpa samma klocka till varje sommar. Det är något förtrollande med just den här modellen som alltid får mig att dras till den. Den känns dessutom somrig, kortärmat, sol och strand.

Det här är nu den 3e sommaren jag köper samma modell. Nu har jag till mitt försvar lyckats köpa alla 3 versioner(tavelversioner) av modellen 116613LB.


Den första jag ägde var alltså en Serti dial. Rätt fräck ändå, men för mkt? Vet inte
IMG_0524.jpg

IMG_0512.jpg





Sommaren efter var jag tvungen att köpa den igen med tavlan utan diamanter. I slutänden såldes den till förmån för helguld.
Vanliga tavlan
qmRtq9e.jpg






Ni har säkert listat ut vilken version som är kvar. Sunburst!
Jag var länge tveksam till sunburst men efter att jag ägt en annan Rolex med Sunburst så blev jag fast. Jag får nog påstå att den fångar ljuset på ett helt annat sätt även om jag fortfarande är svag för den vanliga "döda" blå tavlan.

Här är den precis påkommen i köket så bilden gör den inte rättvisa riktigt.
IMG_0174.JPG




Trevlig sommar till er alla!
 
Hmm - då är du rätt person för denna fråga som jag funderat på - är det samma ton i det keramiska inlägget på den med sunburst-tavla som den gamla med smurfblå tavla?

Och grattis såklart - sommaren är räddad :)
 
  • Like
Reactions: par

par

Patek
2-Faktor
Hmm - då är du rätt person för denna fråga som jag funderat på - är det samma ton i det keramiska inlägget på den med sunburst-tavla som den gamla med smurfblå tavla?

Och grattis såklart - sommaren är räddad :)

Bra fråga, jag ställde mig samma innan köp. Jag har kommit fram till att sunburst-tavlan inte skiljer i nyans på så sätt att det stör mot bezelen, snarare kompleterar. Sen hänger det på ljuset och hur det faller.
 

jabla

Sarlacc
Grattis! då har du ju ringat in din keeper, frågan är om du behöver förfina urvalet ytterligare. :)
 
  • Like
Reactions: par

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Trevlig tradition, grattis! Jag vet inte vilken jag gillar bäst av sunburst och den vanliga. Från dessa bilder får jag nog säga den vanliga tavlan.
 
  • Like
Reactions: par

Ako

Rolex
2-Faktor
Kul men lite tokigt. Antar att det är lättare möjligt pga av rolex starka beg. pris.
Grattis.
 
  • Like
Reactions: par

maxmol

Panerai
Haha, tradition eller sjukdom! Hur som haver stort grattis till en uppenbarligen grym sommarklocka. :)
 
  • Like
Reactions: par

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...vilken härlig sommartradition, lite av idioti men en härlig sådan!

Stort GRATTIS till en mycket trevlig klocka, och jag slår nog ett slag för sunburst-tavlan.
 
  • Like
Reactions: par
Topp