• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har hittat hem...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
lite i alla fall! Tänk att det inte behöver sitta en Rolex eller några andra exklusiva tillverkare på armen för att man skall känna sig glad och stolt. Har nu haft denna Camel Superchrono i 24h och jag stortrivs med den trots att jag inte gillar quartz klockor vanligtvis. Har tom en Quartz Rolex refnr 17014 som jag inte alls får samma härliga känsla av, och då tillhör den modellen förmodligen bland dom bästa quartz uren i världen.

Vem kunde tro att man skulle bli såld på en Camel :D.

Jag har iaf bestämt mig att bära min nya kärlek på läder, men är lite kluven om jag skall ha den på svart eller ljusbrunt. Länken går bort helt och hållet :sorry: , men vad säger ni andra ljusbrun eller svart läderrem?! :wideyed:

http://s646.photobucket.com/user/sjodahlwatch/media/camelyo-Kopia_zpsb5b382eb.jpg.html]
camelyo-Kopia_zpsb5b382eb.jpg


Ljusbrun gillar jag kanske lite mera själv, Hmm.


Eller är det svart, har svårt som faen och bestämma mig :banghead:
http://s646.photobucket.com/user/sjodahlwatch/media/camelyo4_zps444ad529.jpg.html]
camelyo4_zps444ad529.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Först vill jag passa på och gratulera dig till att ha lyckats med en "normal" rubrik och inte en halv roman :)

Med det sagt dras jag också till det bruna men klockan gjorde sig riktigt bra på det svarta också så min dom blir: brunt under vår/sommar och svart under höst/vinter.
 

JayJay

Rolex
Min röst faller på det bruna. Kul att du är så nöjd med klockan. Om du i och med detta känner att rollarna blivit överflödiga så kan jag adoptera dom :D
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade en Camel för 10 år sedan kanske! Härliga, minns lådan så väl!

Annars kan du köra svart på ena sidan och brunt på andra sidan! :cool:
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Mörkt läder utan tvekan. Inte svart och inte ljusbrunt!

Det funkar med bägge! Kanske mörkbrunt!?

Det blir att köpa en till!;)
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Jag vill så gärna säga brunt, eftersom det är vad jag oftast föredrar själv.
Måste nog ändå säga att svart är det som gäller för denna klocka.

Minns att en klasskamrat hade en camel i typ sjätte klass som vi andra kids tyckte var så jävla ball..

Hur som är det kul att du "hittat hem"... En vacker dag kanske man själv hamnar i alla fall på rätt spår ;-)
 

UNO

Panerai
Klocksammlaren i KISS ville köpa en bekants Camel-klocka för några år sedan och för honom är ju privatekonomin ingen trång sektor.
Antingen har han blivit bländad av pytotekniken eller så har han skådat ljuset.
 
Topp