• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har köpt ny klocka!

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Har ju haft lite tveksamheter till blåa TT's, men jävlar vad fin den var. Särskilt sista bilden framhäver färgerna perfekt. Grattis!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Snyggt!
Så, får man alltid extra godis på RobE, eller är det om man nämner KS, eller dyker upp med Spencer66? Och vad är Spence koppling? Inte första gången köpen har en mellanhand :)
Grattis!
 

Ricrob

Patek
Shit, grym dinka det där!
Tack och du, jag har varit heeelt veck i pallet på senaste så jag har glömt att skicka ditt pris kom jag precis på! Fixar det i morgon, sorry..

Du är galen min vän! Jag antar att du fick igenom det där köpet i och med att det var en klocka för att fira den nya familjemedlemmen. Undrar vad frugan säger när du vill flippa den om 6 månader ;-)
Stort Grattis!!!
Om du ser den till salu inom 6 mån så har du min tillåtelse att slå mig (och köpa klockan givetvis)!
 

Ricrob

Patek
Vilken känsla. Senast jag bar ut en värdefull klocka från en AD var antagligen 1994. Wohlin sålde en SMP Chrono till mig. 19' har jag för mig att den rockade loss på.
Sedan dess har det mest varit fultjack i gränderna.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Haha, jag kör precis tvärtom! ;)

Grattis!

Daytona modellen i platina är vass som attan! Får jag lov att fråga om du noterade vad den låg på i pris hos Rob Engström?
Tack! Jag har för mig att jag hörde siffran 571000:-, ngn som kan styrka den leben Spencer66 ?
 

Ricrob

Patek
Snyggt att du höll dig inom hastighetsbegränsingen på centralbron.... jag had kört minst 30 för fort om jag skulle plocka upp den snyggingen.
Ser man på, jag trodde det var 70 på Centralbron?! :)
Ser dunderhäftig ut! Grattis, och hoppas du är nöjd ett bra tag framöver.

Vad är det för bil vi ser bakom klockan förresten?
Värsta vrålåket, Peugeot 307SW Griffe, yeah!
Stort Grattis! Snyggt med sunburst tavla, jag visste inte att det fanns i blått, är det nåt nytt?
I blått har den funnits länge men den här med nya sunburst-tavlan som ser ut som gamla 16613 släpptes i år. Tack btw!
 

Whedda

Rolex
Riktigt Kul! Även om jag är mycket för vintage är det härligt med nyköp som kan bli en förlängning av handleden genom livet.
 

Ricrob

Patek
Grattis! Men ta bort serienumret på bilden. ;)
Shit va klantigt! Tack och det är nu fixat! :)

Ser ut som om du fick den nya blåare (mörkare) nyansen på såväl tavla som vridringsinlägg. Snyggt! Skön känsla! Grattis!

Fritt fram för dig att ge dig ut på djupt vatten nu...:D

Mvh A
Här har det diskuterats kan jag säga! Ja, nya sunburst är det som synes och jag vidhåller som du nämner att ringen ser mörkare ut än du den "gamla" 116613LB men Rob sa att Rolex inte sagt ngt om att nyansen ändrats. Jag har inte ännu haft möjligheten att jämföra live men på nätet ser de lika ut..? Vet du ngt, så dela gärna med dig!
 
  • Like
Reactions: Zed
Topp