• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag hatar er alla!

sveol

Cartier
Jag joinade forumet i Jan 2014 efter att varit på ett otal andra forum i många år. De andra forumen gav mig en smak efter allt som INTE stavades Rolex. Men nu 6 månader senare så har jag kommit till insikten att den enda klockan jag kommer bli nöjd med är en Sub no date. Jag hatar er! Jag ville bli nöjd med en enkel Sinn, alt Seiko. Men ni har fört mig ner i träsket och jag verkar nu inse att inget annat än en Sub kan stilla mitt klockberoende. VARFÖR skall jag lägga 50k+ för en klocka innan jag bli nöjd? Det är ert fel!!

Så, ville bara avreagera mig. Helvet*...
 

Isodor

Audemars
benStillerDoIt.jpg
 

sveol

Cartier
Sitter nu och helst vill ha en red alt dubble red. Vintage rent generellt är coolast. Vad har ni gjort med mig????? ..
 

sveol

Cartier
Stackare, ingen karaktär. Det är bara att stå emot. Jag SKA INTE ha en Rolex!! INTE en SUB!! så det SÅ!!


Ohh jag önskar det vore så! Har så länge sagt att Rolex kommer inte in i bilden förrän jag är minst 50+ gammal. Men nu sitter jag här och inser att det är klockan för mig. Och jag har 20 år kvar till 55+!
 

sveol

Cartier
image.jpg

Jag tycker min nya är fräsch, billigare än en sub


Absolut! Älskar Omega, speciellt de mindre modellerna. Men MIN nya insikt att vad jag än köper, så kommer det krävas en sub innan jag är helt nöjd. Allt annat innan dess är bara ett "steg på vägen". Suger att komma till den insikten, nu är det bara till att börja spara..
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Absolut! Älskar Omega, speciellt de mindre modellerna. Men MIN nya insikt att vad jag än köper, så kommer det krävas en sub innan jag är helt nöjd. Allt annat innan dess är bara ett "steg på vägen". Suger att komma till den insikten, nu är det bara till att börja spara..

Ja om allt är ett "steg på vägen" så ska du ju ha en sub :cigar:
 

sveol

Cartier
Ja om allt är ett "steg på vägen" så ska du ju ha en sub :cigar:


Inte meningen att trampa någon på tårna. Älskar själv tex Omega, Sinn, Zenith, IWC etc etc. Men jag inser att jag inte blir nöjd innan det sitter en sub på handleden. Bara min insikt. Många tycker nog att en Omega sitter bättre på handleden än en Rolex, och det är helt ok. Every man to his own :) Min poäng är mer med denna tråd att jag för ett år sedan var nöjd med något som kostade en veckas semester i Kroatien, men nu efter 6 månader på KS kostar intresset som 4 veckor i Miami ;)
 

paradis

Audemars
Det är klart att det finns så mycket olika vackra märken,men en :rolex: måste man bara ha. Den kommer.................
 
  • Like
Reactions: ssl

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Inte meningen att trampa någon på tårna. Älskar själv tex Omega, Sinn, Zenith, IWC etc etc. Men jag inser att jag inte blir nöjd innan det sitter en sub på handleden. Bara min insikt. Många tycker nog att en Omega sitter bättre på handleden än en Rolex, och det är helt ok. Every man to his own :) Min poäng är mer med denna tråd att jag för ett år sedan var nöjd med något som kostade en veckas semester i Kroatien, men nu efter 6 månader på KS kostar intresset som 4 veckor i Miami ;)

Klocksmak är sjukt subjektivt, jag tror inte jag eller någon annan tar illa upp :)
 
Topp