• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag hatar er alla!

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ett liv utan Rolex saknar mening.
2014-08-02 13 15 58.jpg
Jag är helt säker på att man skulle överleva nästan...
Du skulle inte sålt din fina IWC! Du behöver något som väger upp Rolexbesattheten;-)
 

Apansson

Torpare
Nej! Ovanligare.. Helt säkert.. Häftigare?.. Jaa om du lirar flygel med pälskrage på i sken från en kandelaber eller två..;-)

Alltså man kan ju inte tycka att en generisk stål-submariner i helsvart är häftigt någonstans. Det är verkligen bara ett "jag har råd med rolex men vet inte vad fan jag ska köpa". Nä, moderna dykarur heter planet ocean om de är i stål. Så enkelt är det.
 

Kairo

Panerai
Alltså man kan ju inte tycka att en generisk stål-submariner i helsvart är häftigt någonstans. Det är verkligen bara ett "jag har råd med rolex men vet inte vad fan jag ska köpa". Nä, moderna dykarur heter planet ocean om de är i stål. Så enkelt är det.

Du skämtar, antar jag? Hahaha! Kul.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alltså man kan ju inte tycka att en generisk stål-submariner i helsvart är häftigt någonstans. Det är verkligen bara ett "jag har råd med rolex men vet inte vad fan jag ska köpa". Nä, moderna dykarur heter planet ocean om de är i stål. Så enkelt är det.
Typ så här?..
image.jpg


Men asså denna är ju inte så dum den heller.. Iofs varken sub eller keramisk.. Men likheterna är större än skillnaderna för en oinvigd.
Jag vill inte vara utan någon av dem :)
image.jpg
 

Apansson

Torpare
Du skämtar, antar jag? Hahaha! Kul.

Nej. Ska man ha en sub får man fan köpa en med guld på! Finns ju så jävla mycket roligare stålrolex än en keramisk sub. En schysst pepsi-GMT eller den blå-svarta GMT'n om man vill ha nytt. Explorer 2. Datejust. Milgauss. Hell, vanliga oyster perpetual är ju roligare än en svart normal sub.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad bra!
En tönt-Seiko och en tönt-Rolex hos mig!
50% tönt är jag!

Var likadan som dig TS. Rålecks ska jag bannemig inte ha.
Sen helt plötsligt fick jag sug efter en TT Rolex och vipps... en jävla töntigt GMT II på armen helt plötsligt o_O

Minus för safirglaset men plus för den bruna färgen och guldet så den klarar sig undan töntstämpeln, grattis!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag utgår ifrån att alla deltagare i den här diskussionen egentligen tycker att den minst töntiga är den som har en klocka han/hon gillar och skiter i vad alla andra tycker?

I övrigt vill jag bara tillägga att jag skulle vilja ha en Midas om jag hade råd (visar svaghet här, ooohh...). Hoppas din kommer tillbaka igen snart Aurum , så man får se lite bilder i alla fall.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag utgår ifrån att alla deltagare i den här diskussionen egentligen tycker att den minst töntiga är den som har en klocka han/hon gillar och skiter i vad alla andra tycker?

I övrigt vill jag bara tillägga att jag skulle vilja ha en Midas om jag hade råd (visar svaghet här, ooohh...). Hoppas din kommer tillbaka igen snart Aurum , så man får se lite bilder i alla fall.

Den är tillbaka och töntar är vi alla, annars hade vi inte hängt här på internetet och diskuterat armbandsur.
 
Jag joinade forumet i Jan 2014 efter att varit på ett otal andra forum i många år. De andra forumen gav mig en smak efter allt som INTE stavades Rolex. Men nu 6 månader senare så har jag kommit till insikten att den enda klockan jag kommer bli nöjd med är en Sub no date. Jag hatar er! Jag ville bli nöjd med en enkel Sinn, alt Seiko. Men ni har fört mig ner i träsket och jag verkar nu inse att inget annat än en Sub kan stilla mitt klockberoende. VARFÖR skall jag lägga 50k+ för en klocka innan jag bli nöjd? Det är ert fel!!

Så, ville bara avreagera mig. Helvet*...

kan skriva under på allt det där, förutom att jag ska ha en GMT II med svart/blå ring, sådeså!
 
Bara läst första sidan men känner att jag vill dela med mig.

För två år sen kunde jag ALDRIG tänka mig att lägga mer än 200 på en klocka. Sen hittade jag min första Omega och fick den för cirka 10k och var supernöjd. ALDRIG köpa något dyrare. Sen kom GMT följt av Sub Guld/stål följt av AP ROO Diver.. Och på den vägen är det..
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Och när du skaffat en sub så kommer nästa klocka etsa sig fast innanför hårfästet och så är du körd igen ;)
 
Topp