• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag kan inte posta på köp&sälj...

jÄger

Omega
Det står att jag inte har behörighet... vad beror detta på?

Är dags att sälja mig JLC MC Memovox och undviker gärna blocket :)

MVH
Sebastian
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Du måste ha varit medlem i mer än 7dagar och skrivit 20inlägg. Det står om du läser villkoren för köp och sälj :)
 

jÄger

Omega
Ah, anledningen till att jag undrade är för att jag tidigare har kunnat posta på köp och sälj, innan sidan gjordes om.

Får väl kommentera allt flott som dyker upp då och invänta rätt behörighetsstatus. Om inte Denke hugger direkt dvs.

iYD6qhn.jpg


Tjena.
 

JayJay

Rolex
Ah, anledningen till att jag undrade är för att jag tidigare har kunnat posta på köp och sälj, innan sidan gjordes om.

Får väl kommentera allt flott som dyker upp då och invänta rätt behörighetsstatus. Om inte Denke hugger direkt dvs.

iYD6qhn.jpg


Tjena.

Hade jag haft degen så hade denna varit intressant... Tyvärr har frugan redan förklarat för mig vad skatteåterbäringen ska spenderas på...
 

jÄger

Omega
Jag vill se en bild på din tröja! :)
Det var ju under påskatider bilden togs så jag kan ju iaf säga att den är gul även i övrigt, inte bara på armarna.. Tröjan följer med som bonus vid köp av klockan, ett stycke Ralph som använts en gång :) Om inte annat tro jag den brinner bra en solig grillkväll, kanske kan agera som ett substitut till grillkol.
 

jÄger

Omega
Precis min tanke, dunka in priset också så lär den bli såld in no time jÄger!
Jag kan både sälja och byta, vid rent sälj tycker jag 37k känns rimligt.

Vid byte är jag intresserad av:

1803 vitt eller gult (head only)
gmtc
expl 2 vit tavla (gammelfarfarn, inte nya bigboy)
jlc reverso modell större (squadra lr grand)
lr förslag, ska inte påstå att jag har bra koll, därför jag hänger här...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan både sälja och byta, vid rent sälj tycker jag ... känns rimligt.

Vid byte är jag intresserad av:
...


Hade detta varit andra forum, så hade du blivit bannad direkt för det inlägget, varit avstängd i en månad och fått börja posta från början igen, bara så du vet. KS har dessutom ett väldigt låga krav för att få sälja/köpa jämfört med många andra klockforum, så det kanske du ska överväga att respektera de regler som finns?
 

Archie

Cartier
Hade detta varit andra forum, så hade du blivit bannad direkt för det inlägget, varit avstängd i en månad och fått börja posta från början igen, bara så du vet. KS har dessutom ett väldigt låga krav för att få sälja/köpa jämfört med många andra klockforum, så det kanske du ska överväga att respektera de regler som finns?


För oss som är nya och inte ännu fattat hur saker och ting går till här:
Vilka regler är det han brutit mot och var finns dessa regler så man vet?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För oss som är nya och inte ännu fattat hur saker och ting går till här:
Vilka regler är det han brutit mot och var finns dessa regler så man vet?

Det finns 2 låga krav för att få posta en annons, vilka står här i tråden och på köp/sälj-delen. Att ignorera detta och försöka skapa sig en annons ändå är att bryta dessa regler (såklart). En person som postar skitposter för att jaga ikapp gränsen anses ofint och kallas på klockforum för "runner". Brukar även det belönas med omedelbar banning. PÅ ANDRA klockforum alltså. Självklart gör de som driver KS precis som de vill.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Hade detta varit andra forum, så hade du blivit bannad direkt för det inlägget, varit avstängd i en månad och fått börja posta från början igen, bara så du vet. KS har dessutom ett väldigt låga krav för att få sälja/köpa jämfört med många andra klockforum, så det kanske du ska överväga att respektera de regler som finns?
En regel borde definitivt vara att överlåta rytandet om regelefterlevnad till forumansvariga.
 

Archie

Cartier
Det finns 2 låga krav för att få posta en annons, vilka står här i tråden och på köp/sälj-delen. Att ignorera detta och försöka skapa sig en annons ändå är att bryta dessa regler (såklart). En person som postar skitposter för att jaga ikapp gränsen anses ofint och kallas på klockforum för "runner". Brukar även det belönas med omedelbar banning. PÅ ANDRA klockforum alltså. Självklart gör de som driver KS precis som de vill.


ah ok jag fattar. Trodde det var något specifikt fel med formuleringen på just den posten som du citerade av han.
 
Topp