• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag kan inte posta på köp&sälj...

Archie

Cartier
jag tycker du svävar ut alldeles för mycket. Det finns en flik som heter "Diskussion" och under den fliken kan du se vad amin skrivit för hänvisningar. Precis detsamma gäller för fliken "Köp & Sälj". Att man då inte sätter in annonser under fliken "diskussion" eller frågar om hjälp om hur man monterar en länk under fliken "Köp & Sälj" trodde jag var ganska självklart.
Men om inte så vet du det nu:)


inom juridik skall inget tas för självklart. =)
juridik är som statistik och kan vändas och vridas och tolkas på väldigt många olika sätt för att tjäna olika syften. Om man går efter sunt förnuft håller jag givetvis med dig, men sunt förnuft håller inte i en domstol, och jag tror faktiskt att i en domstol så hade detta fallet inte självklart hållit.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Hallå Archie. Du gick verkligen igång på denna kvasitråd... Det hela hade kunnat handla om klockor istället ...t.ex...
Fabian, du gör nog rätt i att lägga ned.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fjanterier. Ts undrade varför han inte kunde skapa en annons, blev upplyst, sket i det, end of story. Betvivlar att han ens läste reglerna noggrannare efter att han blev upplyst om dem, utan skapade helt enkelt sin annons ändå. Tror knappast han satt och letade efter regelkryphål för att rättfärdiga sin "annons".
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
inom juridik skall inget tas för självklart. =)
juridik är som statistik och kan vändas och vridas och tolkas på väldigt många olika sätt för att tjäna olika syften. Om man går efter sunt förnuft håller jag givetvis med dig, men sunt förnuft håller inte i en domstol, och jag tror faktiskt att i en domstol så hade detta fallet inte hållit.


Fast det där är väl att klassificera som en FAQ, om än med endast en fråga. Om jag hade velat fråga admin om när man får annonsera så hade det nog varit precis de orden som jag hade valt. I stället bör man fokusera på svaret, och då framför allt "Handla är ÖPPET för aktiva medlemmar.".
Tiotusenkronorsfrågan: För mig är det öppet, för Jäger är det stängt. Vem av oss är aktiv medlem?

Nu tycker jag att vi släpper detta, när man träffar på ett forum med så lösa tyglar som KS så tycker jag inte att man ska tvinga Daviden och grabbarna att strama till reglerna (eller i detta fall, riktlinjerna ;) ).
 

StrawberryFields

Sir Notalot
images


Om en användare inte kan posta i köp&sälj så har användaren uppenbarligen inte uppnått de (låga)kraven som ställts.
 

Archie

Cartier
Fast det där är väl att klassificera som en FAQ, om än med endast en fråga. Om jag hade velat fråga admin om när man får annonsera så hade det nog varit precis de orden som jag hade valt. I stället bör man fokusera på svaret, och då framför allt "Handla är ÖPPET för aktiva medlemmar.".
Tiotusenkronorsfrågan: För mig är det öppet, för Jäger är det stängt. Vem av oss är aktiv medlem?

Nu tycker jag att vi släpper detta, när man träffar på ett forum med så lösa tyglar som KS så tycker jag inte att man ska tvinga Daviden och grabbarna att strama till reglerna (eller i detta fall, riktlinjerna ;) ).


Ja någonting åt det hållet hade varit en mycket bättre och mer stringent regel som inte lämnar lika mycket utrymme för tolkning.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja någonting åt det hållet hade varit en mycket bättre och mer stringent regel som inte lämnar lika mycket utrymme för tolkning.

Vad tror du om att jag, i egenskap av forumägare, tar fasta på meningen Denna kvalificering kan komma att bedömas individuellt i riktlinjerna för Köp och Sälj och helt enkelt gör en individuell bedömning av dina kvalifikationer att ens kunna titta på Köp/Sälj?

För att bespara dig förvirringen kring de mycket enkla riktlinjerna. :p
 
  • Like
Reactions: max

Archie

Cartier
Vad tror du om att jag, i egenskap av forumägare, tar fasta på meningen Denna kvalificering kan komma att bedömas individuellt i riktlinjerna för Köp och Sälj och helt enkelt gör en individuell bedömning av dina kvalifikationer att ens kunna titta på Köp/Sälj?

För att bespara dig förvirringen kring de mycket enkla riktlinjerna. :p

Ja det är en enkel lösning, men detta är ju då något som rimligtvis är förbehållet moderatorer och liknande appropå tidigare diskussion om att vem som helst kunde sitta och tolka regler och spela moderator. Som var hela anledningen till att diskussionen uppstod fö
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Jag kan både sälja och byta, vid rent sälj tycker jag 37k känns rimligt.

Vid byte är jag intresserad av:

1803 vitt eller gult (head only)
gmtc
expl 2 vit tavla (gammelfarfarn, inte nya bigboy)
jlc reverso modell större (squadra lr grand)
lr förslag, ska inte påstå att jag har bra koll, därför jag hänger här...



Kul! Skall fundera på't!

Du får ursäkta den bitvis kissenödiga stämningen i resten av tråden, normalt sett så brukar
de flesta gilla sådana här tilltag och inte sitta med hårklyveri när det kommer till regler.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja det är en enkel lösning, men detta är ju då något som rimligtvis är förbehållet moderatorer och liknande appropå tidigare diskussion om att vem som helst kunde sitta och tolka regler och spela moderator. Som var hela anledningen till att diskussionen uppstod fö

Det är inte juridik. Riktlinjerna för Köp/Sälj och Principerna för forumet är ledstänger för vuxna människor i deras sociala interaktion på ett entusiastforum inte ett juridiskt regelverk upprättat för att upprätthålla ett statligt våldsmonopol. Ledordet är musikalitet.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
förstår inte vad folk håller på med, reglerna finns där för att göra det lättare/säkrare för att veta vem du handlar med. Tycker det har fungerat kanon!! tack till denke o daviden!!
 

jÄger

Omega
Upphetsad stämning... Kan det inte i ett sådant här läge vara av större vikt att bara meddela mig om att jag gjort fel? Reglerna är pissenkla - ja, alla kan göra fel ändå - ja. Om ni trodde att jag uppriktigt sket i reglerna och ville pissa på ert forum så antar jag att jag skulle vara bannad nu. Att jag är inloggad på KS och missar en notis kan väl knappast ses som överträdelse alt. att jag struntar i det som sägs?

Lite Nordkorea....
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Upphetsad stämning... Kan det inte i ett sådant här läge vara av större vikt att bara meddela mig om att jag gjort fel? Reglerna är pissenkla - ja, alla kan göra fel ändå - ja. Om ni trodde att jag uppriktigt sket i reglerna och ville pissa på ert forum så antar jag att jag skulle vara bannad nu. Att jag är inloggad på KS och missar en notis kan väl knappast ses som överträdelse alt. att jag struntar i det som sägs?

Lite Nordkorea....

Det enda felet du gjort är att du inte har PM'at mig angående din JLC. :D
 

Tärnan

Cartier
Nån som vet hur länge man blir utestängd från att annonsera om man råkat skriva fel i annonsen? råkade göra det två ggr dessutom, dels genom att annonsera ut min sons klocka och dels genom att skriva årtalet i rubriken. Får inget svar från admin och inget meddelande när annonsen raderades. Förstår att det måste finnas regler och jag trodde jag hade koll på dem men missade detta. Anser mig själv vara en seriös person men som råkat göra fel, nu känns det mer som man blir uppläxad istället. Något som går stick i stäv med min egen övertygelse om hur man hanterar andra som råkat göra fel.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nån som vet hur länge man blir utestängd från att annonsera om man råkat skriva fel i annonsen? råkade göra det två ggr dessutom, dels genom att annonsera ut min sons klocka och dels genom att skriva årtalet i rubriken. Får inget svar från admin och inget meddelande när annonsen raderades. Förstår att det måste finnas regler och jag trodde jag hade koll på dem men missade detta. Anser mig själv vara en seriös person men som råkat göra fel, nu känns det mer som man blir uppläxad istället. Något som går stick i stäv med min egen övertygelse om hur man hanterar andra som råkat göra fel.
En annons per dygn, även om den tagits bort för regelbrott räknas den. Om du nu inte blivit bannad från köp & sälj, vilket känns orimligt.
 
Topp