• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag kan ta hem en Rolex till dig...

Oli

Omega
2-Faktor
Din handpenning är ju bara för att bokningen ska vara seriös. Vad klockan sedan kostar beror ju på vad listpriset är när klockan är i butik. Inte direkt konstigt i och med att du inte köper klockan utan bara lägger handpenning.
Alternativet är väl att betala klockan till fullo och sedan snällt vänta på leverans? Eller gå till en annan butik.
 
P

Philippe Stern

Guest
Nu tar du morgontåget eller flyget upp till Rob imorgon. Provar klockan på armen en timme. Sippa på lite bubbel. Sen slår du till. PANG! Sen tar du tåget/flyget hem på eftermiddagen. Blir en lördag att minnas. Hade jag varit i stan hade jag hängt på.
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Art Metall i Helsingborg som ligger på Kullagatan har börjat sälja lite Rolex, Dock ej som AD. Han är väldigt trevlig och har båda nya och vintage Rolex.
Kollade förbi Artmetall idag då jag jobbar i samma kvarter, de var trevliga men jobbar ju nästan uteslutande med begagnat. Trevlig personal.
 

N.Bathes

Cartier
Nu tar du morgontåget eller flyget upp till Rob imorgon. Provar klockan på armen en timme. Sippa på lite bubbel. Sen slår du till. PANG! Sen tar du tåget/flyget hem på eftermiddagen. Blir en lördag att minnas. Hade jag varit i stan hade jag hängt på.
Sablar
Du kommer med en sån bra idé att man börjar skaka, får nog lugna mig med ett stort glas vin nu:):):):)
(Bara det inte blir som när du skulle kolla klocka i Uppsala...) stängt pga sjukdom eller ngt...
 

Aron72

Cartier
Fått samma besked i väla, trevlig butik dock fel fel fel felplacerad. Malmö, Köpenhamn eller rob!
Dealade lite med en breitling i väla, fick mkt ok rabatt, tyvärr blev det inte av ändå men mkt trevligt och korrekt i den diskussionen.
 

Rookien

Panerai
Varför skulle man ens vilja köpa en ny Rolex av en ej auktoriserad handlare?
Som sagts tidigare, dra till någon av de AD´s som finns för Rolex!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Om inte Robert Engström hjälper dig tar du flyg till London/Düsseldorf/Amsterdam över dagen och tar hem en flångans.
 

Aron

Omega
Men om du har 20 mil til hbg måste det väl ändå finnas en del ad inom ett närmre område. Vet ju inte var du bor men Malmö, Gbg, Jönköping har alla rolex ad och borde ju inte vara längre ifrån oavsett var du bor, eller?
 

N.Bathes

Cartier
Men om du har 20 mil til hbg måste det väl ändå finnas en del ad inom ett närmre område. Vet ju inte var du bor men Malmö, Gbg, Jönköping har alla rolex ad och borde ju inte vara längre ifrån oavsett var du bor, eller?
Hmm
Sedan Carlssons ur gick i kk så har jag ca 20 mil
Innan dess fanns ju Rolex ad i Helsingborg....
Men ikke längre...
Har inte skrivit att jag Har 29 mil till Helsingborg...
Ok?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hmm
Sedan Carlssons ur gick i kk så har jag ca 20 mil
Innan dess fanns ju Rolex ad i Helsingborg....
Men ikke längre...
Har inte skrivit att jag Har 29 mil till Helsingborg...
Ok?

Såvitt jag vet är det inte 20 mil från Helsingborg till varken Malmö eller Köpenhamn, men jag vet ju iofs inte vilket håll du tar dit!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag hade inte köpt klockan med ett "rörligt" leveranspris. Känns för osäkert helt enkelt och dessutom som en skev risk/ansvarsfördelning. Jag måste köpa vid leverans men jag vet inte vad det kommer kosta?!? :confused::facepalm:
 
Topp