• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag måste lära mig vänta -Uppdaterad med bilder

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Planen var januari/februari för att fira ny examen och eventuellt nytt jobb. Jag fick lite ångest när jag märkte att den tilltänkta klockan var slut i Frankrike och Sverige, samt att det fanns 1 exemplar kvar i Tyskland. Enligt säljaren i Tyskland brukar det ta låång tid innan en beställd leverans anländer.

Så efter att ha haft svårt att somna gick jag helt enkelt upp och satte på datorn. Vips så var den beställd och betald. :shock:

Fick precis ett mail om att den är skickad med DHL, så jag får väl stasha den i garderoben tills jag förtjänar den helt enkelt. :mrgreen:
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Re: Jag måste lära mig vänta

yonsson skrev:
Planen var januari/februari för att fira ny examen och eventuellt nytt jobb. Jag fick lite ångest när jag märkte att den tilltänkta klockan var slut i Frankrike och Sverige, samt att det fanns 1 exemplar kvar i Tyskland. Enligt säljaren i Tyskland brukar det ta låång tid innan en beställd leverans anländer.

Så efter att ha haft svårt att somna gick jag helt enkelt upp och satte på datorn. Vips så var den beställd och betald. :shock:

Fick precis ett mail om att den är skickad med DHL, så jag får väl stasha den i garderoben tills jag förtjänar den helt enkelt. :mrgreen:


Fan va kul! Kom igen, vad är det för klocka!?
 
V

Viggen

Guest
Re: Jag måste lära mig vänta

Jag håller med. Få höra nu vad det är för en skönhet du har på väg? :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Jag måste lära mig vänta

Hehe! Om du inte vill avslöja märke/modell så kan du väl säga vilken kategori det är!? :mrgreen:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Jag måste lära mig vänta

Sneak peak:
5462706490_c9906ce044_b.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: Jag måste lära mig vänta

Inte svårt att gissa vad du snart får hem ;-)

Sitter i samma sits. Hade tänkt vänta med nästa inköp till våren men förde precis över en liten slant till säljaren...
 

Ricrob

Patek
Re: Jag måste lära mig vänta

Kan ju bara vara en MM300, efter ert prisprat i min Seiko tråd! Ser onekligen så ut.. Cool bild och grattis i förskott!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Re: Jag måste lära mig vänta

Kul !

Även jag inväntar nytt från Seiko, dock från Japan och inte riktigt i samma prisklass.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Jag måste lära mig vänta

_jonte skrev:
80talisten skrev:
yonsson skrev:
Fan nu börjar jag bli orolig.... Vridningen ser mer ut som MM600SD på bilden... Men det kanske iof är kameravinkeln som spökar...

Naj naj, det är tydligt en MM300.. så var lugn! :)

Edit: Grattis förresten Yonsson, klart du ska ha en sån till jul!
Hehe :)

- Grattis på dig Yonsson!! Ska bli kul med lite bilder! :)
 
Re: Jag måste lära mig vänta

Ja, inte är det en Omega i alla fall. :| Men stort grattis ändå såklart, men vad är det för examen du tar ?

Vänligen
Forumets undersköterska
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Jag måste lära mig vänta

Undersköterskan skrev:
Ja, inte är det en Omega i alla fall. :| Men stort grattis ändå såklart, men vad är det för examen du tar ?

Vänligen
Forumets undersköterska

Tackar för alla lyckorop! Jag blir specialpedagog, men är som sagt inte helt färdig ännu. Sitter och skriver på D-uppsatsen.

Ni har ju redan listat ut det såklart. En sån här väntar jag på:
mm300.jpg


Edit:
_jonte skrev:
Berättat för frugan än...? ;) :lol:
Absolut inte :oops:
 
V

Viggen

Guest
Re: Jag måste lära mig vänta

Det var en riktig feting! Grattis, och hoppas dessutom att den kommer att sitta bra runt handleden. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Jag måste lära mig vänta

CaptainOats skrev:
Shit, va stor den ser ut där

Han har nog en väldigt tanig handled. Jämför med denna snubben:
MMWristshotIMG_0539.jpg


Den är enligt uppgift 44mm bred, men 42mm över vridringen. Är mest orolig för höjden.

Seikoman87 skrev:
Riktigt FET posta bilder när du bestämmer dig för att öppna "unboxa" den :D
Klart det kommer lite bilder. Tror dock inte det kommer bilder på själva upp-packningen.
Jag vill nog gärna ta vara på det ögonblicket ;) "Life is not a spectator sport!"
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Re: Jag måste lära mig vänta

yonsson skrev:
CaptainOats skrev:
Shit, va stor den ser ut där

Han har nog en väldigt tanig handled. Jämför med denna snubben:
MMWristshotIMG_0539.jpg


Den är enligt uppgift 44mm bred, men 42mm över vridringen. Är mest orolig för höjden.

Seikoman87 skrev:
Riktigt FET posta bilder när du bestämmer dig för att öppna "unboxa" den :D
Klart det kommer lite bilder. Tror dock inte det kommer bilder på själva upp-packningen.
Jag vill nog gärna ta vara på det ögonblicket ;) "Life is not a spectator sport!"

Sant, den här snubben var ju normal ( + bonus nipple ) och den ser bra ut på honom.
 

Skolläraren

Panerai
Re: Jag måste lära mig vänta

Specialpedagog? Din stackars krake! Jag funderar på att vidareutbilda mitt till speciallärare senare i karriären, men specialpedagog tror jag inte att jag skulle klara av trots att min chef försöker få mig till att bli det.

P.S: Grattis till klockan!
 
Topp