• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag måste lära mig vänta -Uppdaterad med bilder

C

Crowolf

Guest
Re: Jag måste lära mig vänta

yonsson skrev:
Tricket är att beställa FÖRST och berätta sen, har jag lärt mig. :)


Fy fan va bra! Helt i min linje :lol: Och tänk er vad läskigt om alla fruar och flickvänner började hänga här på KS... :twisted:

/Pope
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Jag måste lära mig vänta

Crowolf skrev:
Och tänk er vad läskigt om alla fruar och flickvänner började hänga här på KS... :twisted:

/Pope

Fyyyyyyyy dig att tänka en sådan tanke. Ställ dig i skamvrån omgående! :twisted:



RosaCasio skrev:
Du glömde avsluta med Puss.....aja baja
Skickade det efter, när jag kom på det, annars hade jag inte vågat åka hem. ;)
 
C

Crowolf

Guest
Re: Jag måste lära mig vänta

Skamvrån nästa! Men du....pssst....yonsson.. Betyder ditt nyförvärv att du måste kränga en Sumo eller en 6309..? :roll:

/Pope
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Jag måste lära mig vänta

Crowolf skrev:
Skamvrån nästa! Men du....pssst....yonsson.. Betyder ditt nyförvärv att du måste kränga en Sumo eller en 6309..? :roll:

/Pope

Icke. Min 6309 sitter säkert då den är i äckligt bra skick och nyservad. det skulle bli svårt att hitta en ersättare till den.

Min Sumo sitter säkert då den förutom att det är en grym klocka har högt affektionsvärde i och med att jag köpte den i Tokyo som 30års present till mig själv.

Min PMMM däremot hänger lite löst eftersom den är så lik min MM300. Tyvärr är nog risken att den blir liggande till förmån för nytillskottet och i klocklådan gör den ju ingen nytta. Delarna och arbetet som är nerlagt på den gör däremot att jag gärna vill ha kvar den. Framförallt visarna är svåra att hitta, då de är original från en Seiko samurai, vilken inte tillverkas länge.
 
C

Crowolf

Guest
Re: Jag måste lära mig vänta

Hmmmm.... Den som spar han har.....för mycket, vet du väl!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Jag måste lära mig vänta

yonsson... Vi väntar med spänning... Fram med bilderna nu..!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Jag måste lära mig vänta

Jag kan ju börja med att säga att klockan är trevlig och fungerar som den ska.
Den är inte alls särskilt stor eller tung om man jämför med andra klockor i min lilla samling.
Mer detaljer än så får ni nog inte nu.

Det första jag gjorde var att plocka av länken och sätta på gummit under tiden jag ställde in storleken på länken.
Nu är länken på igen och klockan sitter på armen (såklart).

Alla bilder är tagna i kass ljus (därav kass skärpa och konstiga färger), så det får bli bättre foton vid ett senare tillfälle. Photoshop strular dessutom något fruktansvärt, så bilderna är väldigt stora.

Klanten jag köpte klockan av har skrivit modellnumret och inte klockans nummer på garantikortet. Förutom det har han varit bra. Ska maila honom angående detta omgående.

Nu blir det bildfest!

DSC_0120_204DSC_0120.jpg

Copy-DSC_0120_204DSC_0120.jpg

DSC_0114_202DSC_0114.jpg

DSC_0115_203DSC_0115.jpg

DSC_0106_198DSC_0106.jpg

DSC_0108_199DSC_0108.jpg

DSC_0110_200DSC_0110.jpg

DSC_0112_201DSC_0112.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Grattis! Riktigt fin.

Är detta första gången du får klämma på en MM300 på riktigt? Uppfylldes dina förväntningar?
 
C

Crowolf

Guest
((((((GRATTIS))))))

Perfekt storlek skulle jag säga. Fan vilken klocka det är.

/Pope
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Jag måste lära mig vänta

Vilken dinka....och vilka bilder! Det är fanken nästan så jag vill köpa om den på nytt nu efter dessa p*rr-bilder :lol: stort grattis än en gång!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Jag måste lära mig vänta

Rber skrev:
Grattis! Riktigt fin.
Är detta första gången du får klämma på en MM300 på riktigt? Uppfylldes dina förväntningar?

Tackar! Jepp, det var första gången. Har inte ens sett den IRL innan, så det var lite av en chansning.

För att svara på din fråga, vilket är svårt att göra med under 1000 ord, så både ja och nej.

Själva klockan har en väldigt fin metall, som nästan ser ut som titan i färgen. Helt olik alla andra klockor jag haft. Ska försöka fota detta i dagsljus. Borstningen är extremt fin både på länken och själva klockan. Den ser inte ens borstad ut, jämfört med exempelvis sumon, utan ser snarare matt ut, men utan några som helst linjer åt något håll. Vridringen är riktigt fin, både utseendemässigt och i funktionen.

Urtavlan och alla detaljer på den är riktigt fin, med ett djup som jag inte sett på bilder. Glaset har en svagt blå AR-coating, så den försvinner bra när man tittar på den. Sekundvisaren flyter fint! Kronan känns bra i alla funktioner, men kräver att man är försiktig när man snurrar in den. Formen på klockan är helt underbar och den sitter verkligen klockrent på handleden. Lika bra som sumon, vilket jag inte trodde i förväg, då många sagt att den är väldigt hög. Här visar dock Seiko att deras casedesign som är "UFO-formad" är perfekt på handleden, då klockan följer handleden skönt när man rör handen upp, eller ner.

Själva länken är bra, men inte jättetung eller tjock. Detta är självklart för att länken inte ska göra klockan ännu tyngre och länken gör faktiskt inte heller klockan topp-tung, vilket vissa sagt. Därmed inte sagt att den är perfekt. Fin? Absolut! -Och inte alls så blingig i verkligheten som på bilder, men perfekt är den inte. Claspen är sjukt smart funktionsmässig och sitter bra på handleden, men både länken och claspen känns lite för lätta när man inte har på sig klockan. Jag kommer nog testa att sätta på Sumo-claspen och se hur det känns, även om denna känns väldigt bra på. En sak som stör mig lite är att ändlänkarna inte sitter helt perfekt på klockan, utan går att skjuta pyttelite i sidled.

Gummibandet gillar jag skarpt utseendemässigt, men det är lite stelt. Har hört att andra har kokat sina för att få det lite mjukare. Jag kommer testa klockan på ett retrobubber, men den får nog vara kvar på länken denna vecka.

Summa summarum: Ja, den är en riktigt fin klocka, men det är fortfarande bara en klocka och jag kan ganska fort upptäcka saker som kan bli ännu bättre. Har ställt den efter fröken ur, så det blir spännande att se imorgon kväll hur den håller tiden.

Edit: Första bilden representerar bezeln bra. Bezeln är INTE grå som den kan framstå på vissa bilder på internet, utan svart.

80talisten skrev:
Vilken dinka....och vilka bilder! Det är fanken nästan så jag vill köpa om den på nytt nu efter dessa p*rr-bilder :lol: stort grattis än en gång!

Har du sålt din?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Jag måste lära mig vänta

yonsson skrev:
Äsch.. vad är det där för spydigheter.. - givetvis har jag inte sållt den. Slappna av och njut av din nyköpta klocka istället.. :) MM300 är en klocka som man växer och utvecklas med, den kommer bara kännas bättre och bättre.
 

hans

Petrus Kenicius
Grattis till examenspresenten! Många gånger gäller ju faktiskt devisen "Själv är bäste dräng". ;)
 

John R

Panerai
Re: Jag måste lära mig vänta

Super grattis!

Fan vad kul! Nu har du en riktig trevlig dykare till ;-)!

Tänk på att du förmodligen måste handikappsanpassa lägenheten
snart då MM300 äter dörrposter ;-).

Det där är en grymt snygg klocka som du kommer att vara grymt nöjd med! Gillar verkligen
boetten och urtavlan samt visarna är sjukt snygga.

Blev sugen på att köpa en igen!

Njut!

/ John R
 

Tias.F

Cartier
yonsson skrev:
Tias.F skrev:
Grattis! Blev riktigt sugen. Hur stora handleder har du?

Oj, vilken privat fråga. Nu blir jag nästan lite generad. :oops:
Jag vill ju inte skryta, men senast jag mätte var den 18,5cm. ;)

Hehe..jo jag är rätt framfusig. Men bra, då kanske jag kan tygla mitt köpsug som uppstod med dina bilder, för min är bara drygt 16 cm. Blir lite stort skulle jag tro..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ingen koll på handleder, så jag vet inte hur stor skillnad det är, men klockan är inte så enorm som många får den att verka.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag har nämt det tidigare, MM300 bärs upp som en mindre klocka, iallafall mindre om man jämför med de flesta 44 mm:are. Det finns 42mm:s klockor som ser större ut på armen.

Omega PO (42mm), Seiko MM300 (44mm) och Rolex Submariner 116610ln (40mm)
bild
 
Topp